FreshMail wpis utworzony wpis edytowany
Budowanie bazy za pomocą wysyłki zewnętrznej
Powrót do listy wpisówZależy Ci na tym , aby grupa Twoich Klientów była usatysfakcjonowana, zaangażowana, a przede wszystkim lojalna?
Sposobem na to może okazać się regularna komunikacja z Klientem oraz trafne określenie jego potrzeb. Klienci to najcenniejszy zasób jaki posiadasz, budowanie zaś z nimi odpowiedniej relacji opartej na obustronnym dialogu rozwija i podnosi wartość Twojej firmy. Email marketing to jeden z kanałów komunikacji, który skutecznie pomaga w nawiązywaniu, rozbudowaniu oraz podtrzymywaniu relacji z Klientem, najlepiej się jednak sprawdza kiedy mailing wysyłamy do własnej bazy odbiorców…
Co zrobić, jeżeli nie dysponujesz własnym wolumenem, a posiadanie własnej bazy stanowi dla Ciebie kluczowe narzędzie komunikacji z Klientem?
Możesz skorzystać z baz zewnętrznych. Mailing do nich pomoże Ci dotrzeć z kampanią do nowych osób, a jeżeli zadbasz o to, aby komunikat jaki wysyłasz był ciekawy, to możesz zyskać grono nowych Klientów, których adresy mailowe znajdą się w Twojej bazie.
Wyróżnij się !
Musisz pamiętać, że decydując się na mailing do zewnętrznej bazy docierasz do zupełnie obcej grupy, w której nie tak łatwo wzbudzić zainteresowanie czy chęć zaangażowania, a w końcu zyskać lojalność… Tym bardziej powinieneś zadbać o to, aby kampania opierała się na świetnym pomyśle, który nie tyle, że zaciekawi, ale porwie rzesze odbiorców.
Weryfikuj jakość baz zewnętrznych
Kolejną kwestią jest dobór odpowiedniej bazy mailingowej, która będzie stanowić dla Ciebie potencjalne źródło nowych adresów mailowych. Przy wyborze wolumenu pamiętaj, że na jego wysoką jakość wpływają:
- sposób pozyskania adresów mailowych
- double opt-in
- posiadane zgody prawnej na realizację komercyjnych wysyłek
- umiarkowana eksploatacja wolumenu
- dopasowanie treści mailingu do profilu adresatów
- sposób wysyłki
Jak Cię widzą tak Cię piszą
Kiedy już dokonasz wyboru optymalnej bazy mailingowej, zadbaj o estetykę i treść wysyłanych wiadomości. Chcąc zwrócić uwagę potencjalnych Klientów, zacznij działać już na etapie tytułu. Możesz zaciekawić, zaintrygować, a nawet próbować wzbudzić niepokój… Ważne, aby wzbudzić chęć otwarcia wiadomości przez adresatów.
Im więcej osób otworzy wiadomość od Ciebie, tym większa szansa, że osoby te klikną przycisk call to action i przejdą na Twoją stronę docelową, gdzie będziesz mógł ”przechwycić” adresy.
Kreacja szablonu mailingowego powinna być przejrzysta i komunikować językiem korzyści wartości, jakie chcesz zaoferować swoim Klientom. Możesz przy tej okazji poinformować odbiorców o nietypowych akcjach konkursowych, ankietach społecznych, a przede wszystkim rabatach, promocjach oraz innych darmowych wartościach dodanych.
Daj Klientom powód
Ostatnim i najważniejszym etapem jest odpowiednie przygotowanie strony docelowej. To właśnie tam Klienci dokonują pożądanych przez Ciebie akcji, w tym zapisu do formularza. Nie jest to jednak takie łatwe, nikt bowiem bez powodu nie pozostawi swoich danych zasilając Twoją bazę mailingową swoim adresem.
Zachętą mogą się okazać różnego rodzaju upominki w postaci dodatkowego rabatu, wartościowych e- booków, wersji testowych różnego rodzaju programów czy raportów. Kolejna kwestia, na którą musisz zwrócić uwagę, to aspekt prawny zbierania adresów mailowych. W momencie, kiedy adresat dobrowolnie zostawi w formularzu zapisu swój adres email, koniecznie potwierdź go metodą double opt-in, wysyłając do niego link aktywujący adres wraz z prośbą o wyrażenie zgody:
- przetwarzanie danych osobowych do celów marketingów (Ustawa o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 r)
- przesyłanie informacji handlowych/marketingowych drogą elektroniczną (Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.)
Powyższe zgody możesz oczywiście umieścić od razu pod formularzem zapisu, a dopiero w kolejnym kroku potwierdzić adresy metodą double opt-in, co zagwarantuje Ci poprawność, aktualność zbieranych danych oraz pozwoli w świetle prawa na realizację komercyjnych wysyłek.
SocialPress robi to dobrze. Przyjrzyj się więc ich zapisowi i wyciągnij wnioski, a następnie spróbuj powielić u siebie.
Z chwilą kiedy zaczniesz zbierać adresy potencjalnych Klientów wyślij wniosek pisemnie lub elektronicznie do GIODO, więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronie GIODO.
Nie bój się spróbować
Jak widać kroków związanych ze zbieraniem własnego wolumenu wysyłkowego jest sporo, warto jednak uzbroić się w cierpliwość. Posiadanie własnej bazy mailingowej zebranej zgodnie z dobrymi praktykami email marketingu to szansa na stałą komunikację i budowanie długofalowej relacji z Klientami.
Jeżeli jesteś zainteresowany realizacją kampanii mailingowej do baz zewnętrznych wraz z profesjonalnym doradztwem, zapraszam do kontaktu:
Magdalena Rudek
Business Development Manager MailPlanner
magdalena.rudek@mailplanner.pl
tel. 883-920-888
tel. 12 617-61-44