Weronika Grzebyk wpis utworzony wpis edytowany
Wielkanocne propozycje e-mail marketingu
Powrót do listy wpisówZainspiruj się wielkanocnymi mailingami innych marek i wdróż swoje pomysły w życie. Jedno jest pewne - ten czas warto świętować ze swoimi odbiorcami.
Dni powoli stają się dłuższe, słońce coraz częściej zagląda nam do okien oraz nadchodzi wiosna. Oznacza to także, że Wielkanoc już za kilka dni! Dla niektórych twoich subskrybentów obchody Wielkanocy oznaczają zakończenie Wielkiego Postu - okresu pokuty oraz refleksji. A dla innych będzie to czas poświęcony rodzinie i przyjaciołom. Niektórzy zorganizują w tym czasie mały remont, może prace w ogrodzie. Część z nas wyjedzie albo po prostu spędzą dłuższy weekend wolny od pracy. Niezależnie od tego, jak będą celebrować ten świąteczny czas twoi odbiorcy, nie zapomnij wykorzystać go w e-mail marketingu. Zainspiruj się przedstawionym poniżej tematycznym podziałem wielkanocnych newsletterów.
Wielkanoc w e-commerce
Nadchodzące święta są dobrą okazją dla wszystkich internetowych sprzedawców, między innymi ze względu na skrócone godziny otwarcia sklepów oraz zamknięcie ich w niedzielę wielkanocną. Ponadto większość twoich odbiorców spędzi ten na urlopie, często sprawdzając media społecznościowe oraz skrzynki pocztowe.
Wielkanoc to dobry moment na wymianę garderoby, czas prac w ogrodzie, grillowania, zjazdów rodzinnych oraz obdarowywania się prezentami. To też czas podejmowania wyzwań sportowych, rozwojowych oraz tych dotyczących poprawy zdrowia po zimie. Każda branża, prowadząca sprzedaż w sieci, ma możliwość połączyć swoje działania ze świątecznym czasem i e-mail marketingiem.
Przede wszystkim zastanów się nad terminem wysyłki maili, aby zachęcić twoich odbiorców do odwiedzenia twojego sklepu internetowego lub strony internetowej.
Według badań NRF Wielkanoc w roku 2023 będzie rekordowa pod względem planowanych wydatków, Amerykanie wydadzą aż 24 miliony dolarów, głównie na słodycze, prezenty, żywność, odzież, kwiaty i dekoracje. Dlatego nie zapomnij przypomnieć subskrybentów o ofercie, którą przygotowała Twoja marka. Sprawdź poniżej wielkanocne maile w poszukiwaniu inspiracji.
Wielkanoc w gastronomii
Według badań około 70% Polaków spędzi święta z najbliższą rodziną oraz znajomymi, a 30% z nich planuje ich odwiedzić. Zachęć swoich odbiorców do celebrowania świątecznego obiadu na zewnątrz, w twojej restauracji. Wyślij swoim odbiorcom fantazyjne zaproszenie na wielkanocny obiad, zaoferuj zniżkę lub bezpłatny deser.
Użyj Call to Action, aby zachęcić odbiorców do zarezerwowania stolika online. Możesz również postawić na catering wielkanocny. Współcześnie jest to często spotykana forma promowania gastronomii.
Wielkanoc w biurach podróży i hotelarstwie
Dla niektórych przerwa świąteczna kojarzy się z czasem wakacji wielkanocnych. Wyjazdy świąteczno-weekendowe cieszą się wśród Polaków coraz większą popularnością. Wiele osób pragnie wyjechać, odpocząć na łonie przyrody albo skorzystać z city breaka. Jednak często czeka się do ostatniej chwili z rezerwacją, wyszukując specjalnej oferty. Wykorzystaj to w e-mail marketingu i zaproponuj w swoim newsletterze najciekawsze propozycje wyjazdów na te kilka dni. Nie zapomnij dodać zdjęć, które przeniosą myślami twojego odbiorcę do wskazanego kraju bądź regionu.
Należy też wspomnieć o gospodarzach, którzy wyczekują i zapraszają gości. Jeżeli prowadzisz hotel, pensjonat, dom gościnny lub inną formę zakwaterowania, zaproś swoich subskrybentów do siebie. E-mail marketing w formie zaproszenia na święta sprawdzi się idealnie. Przedstaw w newsletterze swoją gościnność.
Wielkanocne życzenia
Jeżeli chciałbyś odpocząć w te święta od marketingu oraz nie planujesz promować swojej marki, proponuję wysłanie krótkiego mailingu z życzeniami. Dzięki temu pokażesz swoim odbiorcom, że pamiętasz o nich w tym świątecznym czasie.
Podsumowanie
- Wielkanoc to często czas wolny od pracy, w którym odbiorcy sprawdzają swoje skrzynki pocztowe. Wykorzystaj to przy pomocy e-mail marketingu.
- Zaplanuj odpowiednio wcześniej swój e-mail marketing, aby wpłynąć na decyzje zakupowe odbiorców.
- Większość marek oraz firm może wykorzystać ten czas w swoich newsletterach, promując to, co mają najlepsze do zaoferowania.
- Jeżeli nie chcesz angażować się w świąteczną karuzelę zakupów i promocji, prześlij tylko życzenia swoim subskrybentom z wykorzystaniem prostych lub fantazyjnych kreacji e-mail marketingowych.