Weronika Grzebyk wpis utworzony wpis edytowany
E-mail marketing i media społecznościowe: 3 główne zasady
Powrót do listy wpisówDwie często łączone oraz wykorzystywane gałęzie marketingu to e-mail marketing oraz promocje w mediach społecznościowych. Są to dwa skuteczne kanały angażowania odbiorców. Dowiedz się, jak je łączyć.
Media społecznościowe stały się głównym elementem marketingu internetowego. Pozwalają na szybkie dotarcie do nowych odbiorców na całym świecie. Mogą oni wyszukać Twoją stronę lub profil losowo dzięki rekomendacji czy przykładowo przy użyciu hasztagów. Natomiast bez inwestycji w odpowiednią strategię marketingową oraz reklamy istnieje szansa, że pozostaniesz niezauważony w sieci.
Zatem jak połączyć marketing w mediach społecznościowych i email marketing, aby generować lepsze wyniki? Oto kilka pomysłów, które pomogą Ci wzmocnić strategię marketingową jako całość.
Ustal wspólny język
Integralność oraz autentyczność marki jest bardzo ważna, dlatego zsynchronizuj swój język marketingowy. Warto prowadzić media społecznościowe w sposób zabawny oraz zaangażowany. Przenieś również tę formę do kampanii mailowych. Treści, które publikujesz w social mediach, zamieszczaj także w mailingu. Wykorzystuj grafiki, zdjęcia w każdym z tych dwóch kanałów. Niech e-mail marketing będzie dopełnieniem opublikowanych w sieci treści.
Integruj subskrybentów oraz obserwujących
Spraw za pomocą przycisków społecznościowych, aby zapisani na Twoich listach odbiorcy stali się obserwatorami/followersami. Zachęcaj ich do obserwowania Cię w mediach społecznościowych. Umieszczaj w mailingu specjalne przyciski social media w widocznym miejscu, umieść także w formie wezwania (CTA) informację do zaobserwowania Cię.
Z drugiej strony rozwijaj również swoją listę e-maliową za pośrednictwem mediów społecznościowych. Osoby, które Cię obserwują, z większym prawdopodobieństwem zasubskrybują Twoją listę. Zamieść link do formularza zapisu w poście i stories. Możesz również zachęcać do subskrypcji za pomocą reklam leadowych. Zaoferuj wymierną korzyść jak bezpłatny ebook, darmowe uczestnictwo w webinarze czy kupon rabatowy.
Utwórz grupę w social mediach dla swojej listy mailingowej
Daj swoim subskrybentom możliwość dostępu do zamkniętej grupy Twojej marki. Wywoła to poczucie ekskluzywności. Aby stworzona grupa prosperowała, pamiętaj o regularnym publikowaniu wartościowych treści. Zachęcaj do dzielenia się, w jaki sposób odbiorcy korzystają z Twojej marki oraz jaki pozytywny wpływ ona wywiera. Dodatkowo możesz skorzystać ze stworzonych treści przez użytkowników i prezentować je jako społeczny dowód słuszności.
Marketing w mediach społecznościowych idealnie nadaje się do poszerzania zasięgów, dotarcia do nowych odbiorców oraz społeczności. Natomiast e-mail marketing to sprawne narzędzie do przekształcania obserwatorów z potencjalnych klientów w rzeczywistych. Utrzymania ich zaangażowania oraz pielęgnowania wypracowanych relacji. Aby osiągnąć satysfakcjonujące wyniki oraz zyski w firmie warto zintegrować strategię marketingu w mediach społecznościowych i e-mail marketingu.
Podsumowanie:
- Połączenie e-mail marketingu z mediami społecznościowymi zwiększa zasięgi Twojej firmy oraz relacje z klientami.
- Media społecznościowe służą do zdobycia potencjalnych klientów oraz zaproszenia ich do wejścia w relacje z Twoją marką.
- E-mail marketing pozwala na większe możliwości biznesowe, promowania usług oraz produktów, często z wykorzystaniem personalizacji.
- Istnieje wiele sposobów zintegrowania tych dwóch kanałów marketingowych, przede wszystkim ważne jest utrzymanie spójnego wizerunku firmy.
- Warto zachęcić subskrybentów do pozostania obserwującymi w social mediach jak
i odwrotnie. - Dbanie o zaangażowanie oraz docenienie odbiorców, w każdym kanale jest istotne
w holistycznym podejściu do kampanii marketingowej.