Natalia Lasek wpis utworzony wpis edytowany
5 tricków dla sms marketing na Black Friday + wzory wiadomości
Powrót do listy wpisówSmsy niewątpliwie są najskuteczniejszą formą komunikacji z klientami. Krótka forma wiadomości sprawia, że średnio 95% z nich zostaje przeczytanych. Warto więc wykorzystać możliwość wysyłki sms jaką daje FreshMail, aby zachęcić odbiorców do konkretnych działań w okresie Black Friday.
W Black Friday na pewno zastanawiasz się, co jeszcze możesz poprawić, aby zmaksymalizować swoje działania. Z pomocą przychodzi tutaj możliwość wysyłki kampanii SMS we FreshMailu. Oto 5 tricków, dzięki którym stworzysz wyjątkową i niezapomnianą kampanię na Black Friday.
Masz już newsletter, w którym Twoja oferta została opisana i zwizualizowana. Wiesz, jakie przeprowadzisz działania marketingowe. Co najważniejsze, posiadasz wyjątkową, Black Friday’ową promocję, dzięki której wiesz, że nie opędzisz się od klientów. Teraz już tylko chcesz mieć pewność, że dotrzesz do jak największej ilości z nich. Z pomocą przychodzi więc wysyłka sms, dzięki której poinformujesz swoich odbiorców, że na ich skrzynce pocztowej czeka wyjątkowa wiadomość.
Wysyłka mailingu + kampania SMS = sukces!
Najlepsze efekty sprzedażowe osiągniesz łącząc wysyłkę mailingu z kampanią SMS. Możesz więc wysłać SMSa do części odbiorców, którzy nie otworzyli kampanii mailingowej. Takie przypomnienie o czekającej na ich skrzynce wyjątkowej ofercie na pewno przekona ich do ponownego zajrzenia na swoją pocztę. Wysyłka do osób, które mailing już otworzyły, również jest możliwa. Może to być przypomnienie o jakimś nadchodzącym wydarzeniu, webinarze bądź kończącej się już promocji. Wystarczy, że podczas tworzenia kampanii, w 6 kroku, wybierzesz opcję „doślij kampanię SMS”.
?♀️ Sprawdź nasze strasznie wysokie promocje ? ? ? – postaw na treść
Warto pamiętać, że SMS to krótka forma komunikacji. Służy głównie przekazywaniu najważniejszych i najbardziej pilnych komunikatów. Odbiorcy niestety coraz częściej skanują treści zamiast ich czytać - szybko przeglądają tekst, szukając wypunktowań, wyróżników czy grafik.
Aby przykuć uwagę odbiorcy i sprawić, że przygotowana przez Ciebie kampania SMS będzie efektywna, należy zadbać o treść wiadomości. Przy wysyłce newslettera staramy się unikać ofertowego słownictwa, gdyż słowa typu „oferta” czy „promocja” nie są lubiane przez filtry antyspamowe. Jednak w przypadku SMS nie musisz się pilnować - ma być prosto, krótko i na temat.
Emoji w SMS
Warto również pomyśleć o emotkach. Chociaż skracają znacznie ilość znaków, na które składa się jedna wiadomość, to rzucają się one w oczy. Zaoszczędzić znaki można dzięki skracaczom linków. W odróżnieniu do standardowego e-maila, w kampanii sms jak najbardziej można zastosować taki skrócony link. Zachowasz trochę znaków, dzięki czemu możesz pozwolisz sobie na mały uśmieszek.
SMS a Black Friday
Black Friday co roku odnotowuje rekordy sprzedaży. Warto więc nie tylko przygotować się na większy ruch niż zazwyczaj, ale postarać się o to, by wszystko przebiegło pomyślnie. Skup się na trafnym przekazie, nie zaszkodzi przy tym odrobinę pośpieszyć swoich odbiorców. Na pewno zdają sobie oni sprawę z tego, że Black Friday, to tylko jeden dzień, natomiast niestety z pewnością z każdej strony zalewani będą tego typu informacjami. Musisz więc wyróżnić się na tle innych, sięgając po wszelkiego typu rodzaje komunikatów.
Stosując nacisk na pilność, przypominając o kończącej się promocji, na pewno pobudzisz nieco konwersję w swoim sklepie. Zaproponuj odbiorcy konkretne powody, dla których powinien skorzystać z Twojej oferty. Pomocne będzie z pewnością ograniczenie czasowe promocji. Limit konkretnej oferty, kończącze się sztuki jakiegoś towaru - poinformuj o tym swoich klientów. Zwróć też uwagę na bestsellery.
- zaufaną i znaną odbiorcy nazwę nadawcy;
- kod rabatowy;
- skrócony link wzywający do działania;
- zapewnienie dodatkowych korzyści;
- zaproszenie do sprawdzenia oferty;
- informację o ograniczeniu czasowym.
Wiadomości tekstowe odczytywane są szybciej i pewniej niż e-mail. Jeśli chcesz skupić się na przekazaniu odbiorcy jedynie najważniejszej informacji, na przykład przygotowanej promocji, postaw na prostą, ale niezwykle skuteczną komunikację za pośrednictwem SMS.
Przykłady skutecznych wiadomości SMS
Daj się poznać - zadbaj o nazwę nadawcy
Do wysyłki SMS we FreshMailu potrzebujesz nadpisu. Jest to nazwa nadawcy, czyli informacja, która wyświetla się odbiorcy zamiast numeru telefonu. Dbamy o to, by Twoi klienci mieli do Ciebie zaufanie. W końcu lubimy wiedzieć, od kogo otrzymujemy wiadomości. Jak zgłosić taki nadpis i jaki powinien on być?
W 1. kroku tworzenia kampanii kliknij żółty przycisk „Dodaj nowy nadpis”.
Po kliknięciu przycisku otworzy się okno, które pozwoli Ci wpisać Twoją nazwę nadawcy oraz dane Twojej firmy, które zostały wprowadzone przy zakładaniu konta. Następnie taki nadpis należy zgłosić na pomoc@freshmail.pl przesyłając wygenerowane przez system oświadczenie.
Nadpis może zawierać maksymalnie 11 znaków: a - z, A - Z, 0 - 9, & @ - +! % [spacja] (wyłączając znaki polskie).
Nadpis nie może zawierać numeru telefonu. Maksymalnie możesz umieścić w nim trzy cyfry z rzędu, musi zawierać przynajmniej jedną literę. Nadpis nie może być imieniem. Powinna więc być to nazwa firmy, która wzbudzi zaufanie u odbiorców.
Personalizacja to zawsze dobry pomysł
Mówiąc o treści, nie można zapomnieć o personalizacji. Zastosować można ją w łatwy sposób, zupełnie tak, jak dotychczas w kampanii mailingowej. W treść wiadomości wystarczy wpisać odpowiedni tag, dzięki któremu system podstawia w jego miesjce informację, taką jak np. imię nadawcy.
Niezależnie od typu kampanii, personalizacja zawsze jest dobrym pomysłem. Dzięki niej odbiorca odczuje, że Twoja oferta jest skierowana bezpośrednio do niego i odpowiednio dostosowana do jego potrzeb. W końcu kto z nas nie chce czuć się wyróżniony?
Więcej na temat personalizacji znajdziesz tutaj.
Łap okazję! Zbieraj numery telefonów przy podczas Black Friday
Przy okazji Black Friday warto też pomyśleć przyszłościowo i pozyskać nowych klientów. Pamiętaj, aby na etapie finalizacji zamówienia poprosić o numer telefonu.
Podobnie jak w przypadku adresów mailowych, numery telefonu to dane osobowe, które podlegają RODO. Nie możesz zatem kupować gotowej bazy numerów ani łowić ich „w sieci”.
Jak w takim razie możesz zebrać leady? Wykorzystaj do tego narzędzia w naszym systemie, z których i tak pewnie już korzystasz.
Za zapis do newslettera i zostawienie numeru możesz zaproponować coś w zamian: wyjątkową zniżkę, darmowego ebooka, czy wcześniejszy dostęp do okazyjnych ofert. Dzięki temu klient na pewno chętniej coś po sobie pozostawi.
Kolejną opcją na pozyskanie numeru telefonu jest zapis na webinar. Odbiorca, zapisując się na wydarzenie, jest już zaznajomiony z Twoją ofertą. Nie musisz więc go do niczego przekonywać. Przecież dzięki wysłanemu SMSowi, przypominającemu o zbliżającym się webinarze, nie ominą go żadne wydarzenia.
Podsumowanie
- Łącz SMS z e-mail, aby uzyskać lepsze wyniki.
- Stosuj emoji w wiadomości SMS.
- Skracaj linki.
- Pamiętaj o ograniczeniach znakowych.
- Personalizuj wysyłki SMS.
- Zadbaj o dobrą nazwę nadawcy.
- Zbieraj numery telefonów zgodnie z RODO.