Katarzyna Zając wpis utworzony wpis edytowany
7 typów maili transakcyjnych na Black Friday – inspirujące przykłady
Powrót do listy wpisówBlack Friday to szczególny okres dla większości biznesów. Dla wielu jest to czas najlepszych wyników sprzedażowych. Zadbaj, by Twoi klienci byli zadowoleni z przebiegu zakupu. Pamiętaj, że przycisk „zapłać” to dopiero początek. Sprawna komunikacja w postaci maili transakcyjnych nie tylko pozwoli zwiększyć zadowolenie klientów, ale również odciąży Twój Customer Service.
Maile transakcyjne to również skuteczny sposób na zwiększenie sprzedaży, ponieważ bezpośrednio po zakupie klient odczuwa przywiązanie i ma zaufanie do marki czy oferowanych produktów. Będzie więc skłonny do złożenia kolejnego zamówienia.
- logo;
- ikony social media;
- możliwość zapisu do newslettera;
- personalizowana treść;
- dane kontaktowe.
Chcesz wiedzieć więcej? Zobacz: Maile transakcyjne w e-commerce.
Potwierdzenie złożenia zamówienia
Najpopularniejszy rodzaj maila transakcyjnego, na który czeka każdy kupujący. Przesyłanie potwierdzenia zamówienia stało się czymś obowiązkowym. W momencie, gdy klient nie otrzyma oczekiwanego maila w przeciągu kilku minut od zakupu, zaczyna zastanawiać się, czy transakcja przebiegła pomyślnie. Informacja o realizacji zamówienia i numerze zakupu jest czymś, co koniecznie musisz przesłać.
Śledzenie zamówienia
Bieżące informowanie o etapie dostarczenia zakupów będzie ogromnym atutem. Wysłałeś paczkę w krótkim czasie od złożenia zamówienia? Pochwal się tym!
Oferujesz odbiór osobisty w swoim sklepie? Poinformuj, że produkty są już gotowe i klient może wpaść odebrać je jeszcze dziś.
Up-selling
Podstawowym zadaniem up-sellingu jest zwiększenie wartości zamówienia. Przedstaw tutaj korzyść, która wyniknie z dodania dodatkowych produktów do koszyka. Dobrym pomysłem jest tutaj bazowanie na kwocie brakującej do darmowej dostawy lub osiągnięcia progu rabatowego.
Cross-selling
Ile razy podczas zakupów w stacjonarnym sklepie usłyszałeś „Czy pomóc dobrać pastę do tych butów?” bądź “Może pasek do tych spodni?”. Jest to przykład cross-sellingu, czyli uzupełnienia zakupu. Możesz to zastosować również w e-mail marketingu. Gdy prześlesz maila transakcyjnego, zadbaj o to, aby na sam koniec dodać np. rekomendacje produktów. Ktoś kupił szalik? Pokaż pasujące czapki bądź rękawiczki. Klient zamówił krem na dzień? Dobierz do tego pielęgnację na noc.
Porzucony koszyk
Jeszcze nie wszystko stracone. Na tym etapie nadal możesz zamknąć sprzedaż, przesyłając klientowi prośbę o dokończenie zamówienia. W takiej sytuacji sprawdza się przesłanie kodu rabatowego na produkty umieszczone w koszyku.
Reaktywacja klientów
E-mail transakcyjny może być również świetną metodą na przypomnienie o sobie klientom, którzy dawno do nas nie zaglądali.
Jest już dostępny produkt, który klient poprzednio dodał do koszyka, jednak został wyprzedany? Prześlij dobre wieści. A może Twój klient regularnie kupuje jakiś produkt, a od ostatniego zakupu minęło trochę czasu? Wyślij przypominajkę z linkiem do tego towaru.
Zapytanie o opinię
Podstawową korzyścią jest feedback, który pozwoli Ci rosnąć. Zbierz pozytywne i negatywne doświadczania swoich klientów, by szlifować perfekcję obsługi posprzedażowej. Zbadaj również zadowolenie z oferowanego produktu i poproś o wystawienie opinii na stronie lub w Google.
Podsumowanie
- Skutecznie przygotowane maile transakcyjne mają znaczny wpływ na wyniki sprzedaży.
- Wiadomości posprzedażowe pomagają zbudować zaufanie i lojalność w stosunku do marki.
- Aby zwiększyć wartość zamówienia, możesz skorzystać z metody cross-sellingu lub up-sellingu.
- Regularnie przypominaj o sobie swoim klientom, wysyłając np. przypomnienie o tym, czy klient nie chce dokupić produktu.
- Dowiedz się więcej o doświadczeniu klienta, dając możliwość wypowiedzenia się w postaci ankiety.