Maria Czekańska wpis utworzony wpis edytowany
Jak dodawać emoji do tematu wiadomości email? 42 przykłady
Powrót do listy wpisówEmoji dodane do wiadomości email potrafią zdecydowanie wyróżniać się w tłumie. Jednak nie wszyscy wiedzą, jak poprawnie z nich korzystać! Zobacz, jak dodawać emotikony do emaila, aby zwiększyć swój open rate.
Na co dzień z nich korzystamy zarówno w pracy, jak i w życiu osobistym. Emotikony są częścią naszej codzienności i zadomowiły się w niej na dobre. Potrafią zatrzymać, rozbawić - w skrócie, wywołać nie raz więcej emocji niż wielozdaniowy opis. Angażują i wywołują reakcję. Brzmi pięknie, a jednak nie każdy jest do nich przekonany. Niektórym biznesom mogłoby się wydawać, że ta forma komunikacji do nich nie pasuje. Kojarzy im się z czymś młodzieżowym, niepoważnym, a nawet i infantylnym. Jeszcze inne marki jak najbardziej wdrażają emoji do części swojej codziennej komunikacji, ale robią to w taki sposób, że zamiast przyciągać - odstraszają. Dlatego pokażę Ci nie tylko powody, dla których warto korzystać z emoji, ale przede wszystkim - jak z nich korzystać. Sam pomysł łatwo zepsuć, kiedy dojdzie do złej realizacji.
Czy potrzebujesz emoji?
Pewnie nie wiesz, ale nigdy nie ułatwiam nikomu podważania mojej opinii. Więc będę z Tobą zupełnie szczera. Pewnie nie wszyscy potrzebują emoji. Mogę jednak stwierdzić, że każdy powinien wziąć pod uwagę to, czy dodać emoji do tematu swojej wiadomości, a następnie to przetestować. Dlaczego?
- Wg. badań Experian, open rate emaili, w których tematach znalazły się emoji, jest o 56% wyższy w porównaniu ze zwykłymi tematami wiadomości.
- Wykorzystanie emoji w temacie wiadomości może doprowadzić do zwiększenia unikalnych otwarć aż o 29%, nawiązując do Swiftpage.
Wyniki te każdy chciałby osiągnąć, jednak zanim rzucisz się w wir emotikon i tworzenia tematów - pamiętaj, że warto jest trzymać się pewnych podstawowych zasad. Inaczej możesz jedynie osiągnąć spadki. Co więcej, nie każdy będzie potrzebować tej praktyki.
Poniżej odnajdziesz przykłady, jak poprawnie wybierać tematy do testowania emoji w temacie wiadomości.
Wstawianie emotikon do tematu wiadomości email - wskazówki
Nie dodawaj za dużo
Emotikony, dodane w zbyt dużej ilości, potrafią odepchnąć i zniechęcić. Sprawiają wrażenie krzyku i łatwo przytłaczają. Dlatego pamiętaj, aby nieco stonować przekaz - z reguły max. 3 symbole wystarczą.
Dobre przykłady:
- ? Daj nam znać o swojej opinii
- ? Wysłaliśmy Twoją paczkę ?
- Zjedz kolację pod gołym niebem ?+⭐=?
Złe przykłady:
- ??☝❗Rozpoczęły się nowe obniżki cen
- Zatrzymaj się: mamy dla Ciebie webinar ⛔⛔⛔
- ?? Letnie wyprzedaże ‼???
Dopasowuj do siebie
Niech wykorzystywane emoji mają podobny wydźwięk, co Twoja marka, ale nie tylko. Raz będziesz wysyłać poważniejsze wiadomości, a innym razem - luźniejsze. Najprostszy przykład: firma z pożyczkami będzie dodawać zupełnie odmienne emoji do wiadomości z ofertami kredytów niż do emaila z przypomnieniem o płatności.
Dobre przykłady:
- Zobacz oferty kredytów ?
- ? Przypominamy o zaległej płatności ?
- Innowacje dla biznesu ?
- Pokochaj wiosenne trendy modowe ?
Złe przykłady:
- Zapłać zaległą fakturę ?
- Zobacz jesienne płaszcze ✅
Pamiętaj o kontekście
Emotikony nie powinny być dodawane na ślepo i przypadkowo. Warto, aby miały ścisły związek z treścią. Inaczej ich wykorzystanie będzie wydawać się nieco groteskowe. Dzięki pamiętaniu o kontekście, uzyskasz nie tylko jednolitość, ale dodatkowo podbijesz przekaz emaila.
Dobre przykłady:
- Nowe kalendarze szkolne ??
- ✂ Oszczędzaj: 2 w cenie 1
- ? Wygraj zabieg w naszym salonie ?
Złe przykłady:
- Zobacz, jak przygotować się na święta w domu ? (święta i zielony dom na pewno nie są zamierzonym skojarzeniem).
- Łap zniżkę na pizzę ? (w tym kontekście zdecydowanie lepiej by była emotikona jedzenia, która wywołuje od razu skojarzenia i pobudza zmysł smaku)
- Znajdź swoją stylówę na rozpoczęcie szkoły ? (w tym przypadku książki raczej nie kojarzą się z czymś wesołym, a właśnie taki miał być wydźwięk wiadomości)
Wybierz odpowiednie miejsce
Najlepiej jest dodawać emotikony na początku bądź końcu tematu wiadomości. Wstawianie ich w środku zawsze niesie za sobą ryzyko. Spróbuj wejść na swoją skrzynkę i to sprawdzić. Oko zatrzymuje się na chwilę przed emotikonem, przez co cały temat wydaje się być podzielony na części. Dlatego, jeśli już wstawiasz emotikon w środku, postaraj się, aby był on np. po słowie kluczowym. Dzięki temu zatrzymasz odbiorcę na chwilę przy głównej myśli.
Dobre przykłady:
- Rozkręć swój start-up ?
- Znajdź idealne miejsce na wakacje ⛱
- Mamy dla Ciebie bilet ? Zaloguj się na konto
- Obniżka: telefony Samsung ? | Macbook Air ?
Złe przykłady:
- Już dziś ➡ dajemy agendę ? na ? konferencję
- Obniżka: telefony ? Samsung | Macbook ? Air
- Zyskaj ? wycieczkę ? rowerową
Dodawaj spację
Zawsze (bez wyjątku!) oddzielaj emoji spacją. Jeśli zapomnisz o odstępie, litery mogą najechać na emotikon, co będzie zupełnie nieczytelne. Wtedy użycie emoji będzie nie tyle zbędne, co zniekształci przekaz i utrudni osiągnięcie zamierzonego efektu, czyli uzyskania większego open rate.
Podkreśl pilność bądź wywołaj nagłą potrzebę
Emoji mogą być świetnym sposobem na podkreślenie promocji, ograniczenia czasowego, kodu rabatowego i wiele więcej. Jednak należy z tego korzystać rozsądnie. Wykorzystanie trzech czerwonych wykrzykników obok siebie może się wydać zbyt natarczywe i nachalne.
Dobre przykłady:
- ⏰ Promocja trwa tylko do północy
- ? Ostatnie dni promocji
- Nowe kody rabatowe ❗ ważne do północy ?
Złe przykłady:
- Zniżka na książki ❗ ❗ ❗ Zobacz ofertę ?
- ?❗ ?❗ Oferta ważna do północy ?❗ ?❗
Myśl strategicznie
Zastosowanie emoji może być świetnym sposobem na wyróżnienie się z tłumu. Warto jest wziąć pod uwagę te symbole, które nie są tak powszechnie wykorzystywane. Jak to sprawdzić? Wejdź chociażby na swoją skrzynkę i zobacz, jak najczęściej komunikują się marki w swoich tematach. Następnie - zrób coś odwrotnego!
Skorzystaj z emocji
Używaj symboli, które wskazują konkretnie na daną emocje - radość, strach, zakochanie. Będzie to sprawiało, że odbiorca odbierze dany email w określony sposób. Jak zapewne wiesz, na odległość łatwo o zniekształcenie informacji i wiele różnych interpretacji. Dlatego postaw sprawę jasno i wskaż, jaki odbiór jest zamierzony.
Dobre przykłady:
- Halloweenowe filmy na dobranoc ?
- ? Zakochaj się w nowej kolekcji
- Zobacz, co mamy dla Ciebie nowego ?
Złe przykłady:
- Dlaczego jeszcze Cię nie ma na kursie? ?
- Zakupy do utraty tchu ?
- Mamy dla Ciebie kod rabatowy ?
Nie zastępuj słów emotikoną
Po pierwsze - ciężko takie wiadomości najczęściej zrozumieć. Trzeba znać kontekst lub poruszać się w danym środowisku. Po drugie - słowa bardzo często wywołują odpowiednią reakcję. Przykład? Kiedy napiszesz “wiosenne obniżki cen” osoba będzie bardziej skłonna do otwarcia emaila, niż jakby zamiast “obniżki cen” wykorzystać “✂”.
Dobre przykłady:
- -10% na karmę dla psa i kota ??
- Nowa podróż to nowe doznania kulinarne ?✈
- -10% na pizzę i napój ?+?
Złe przykłady:
- -10% na karmę dla ? i ?
- Nowa ✈ to nowe doznania ?
- ?+?= - 10%
Używaj emoji, których znasz znaczenie
Niejednokrotnie emotikony zaczęły żyć swoim życiem i nabierać wielu odmiennym znaczeń. Dlatego warto jest zawsze sprawdzać, czy aby na pewno korzystasz z odpowiedniego symbolu. Wystarczy zerknąć choćby w Emojipedię, aby upewnić się, że nie popełnimy żadnego faux pas.
Jak dodawać emoji z FreshMailem?
Umożliwiamy dodanie emoji do tematu wiadomości. Wystarczy w pierwszym kroku kreatora kampanii (“Parametry”) nacisnąć przycisk “dodaj symbol”. Ważne jest, aby emotikony nie były przeklejane z żadnych stron zewnętrznych - mogą wtedy nie pojawić się poprawnie wyświetlone na różnych programach pocztowych.
Dowiedz się więcej: Skuteczny temat mailingu - 6 najlepszych praktyk
Podsumowanie
- Korzystanie z emoji może zwiększyć open rate.
- Warto jest korzystać z testów a/b, aby sprawdzić, czy w Twoim przypadku emotikony okażą się skuteczne.
- Kiedy wdrażasz tę strategię komunikacji w temacie wiadomości, pamiętaj o kluczowych zasadach - inaczej możesz sobie zaszkodzić.
- Możesz dodawać emoji do wiadomości, korzystając z kreatora kampanii we FreshMailu.