PushPushGo.com wpis utworzony wpis edytowany
Web push – kolejny krok w stronę cross-channel
Powrót do listy wpisówNotyfikacje web push to skuteczna metoda docierania do klientów wprost na ich desktopach i urządzeniach mobilnych. Krótkie komunikaty mogą być wykorzystywane do promowania oferty, informowania o nowościach, a nawet do ratowania porzuconych koszyków.
Cross-channel, czy wielokanałowość, to obecnie podstawa dobrej komunikacji marketingowej. Wiadomości email to praktycznie obowiązkowy krok w tę stronę. Ale szukając nowych dróg docierania do klientów, warto zainteresować się możliwościami, które daje web push.
Web push - najważniejsze informacje
Web push to krótkie komunikaty, które pojawiają się na pulpitach komputerów lub na ekranach urządzeń mobilnych subskrybentów. Pushe docierają tylko do osób, które wcześniej wyraziły zgodę na taką formę komunikacji z daną firmą.
Web push wyświetla się bezpośrednio na pulpicie lub na urządzeniu mobilnym, nawet jeśli subskrybent nie ma akurat otwartej strony danej firmy. Warto też zaznaczyć, że na powiadomienia push zapisuje się tak naprawdę przeglądarka, a nie osoba fizyczna. Dlatego nie wykorzystujemy żadnych chronionych danych osobowych.
Do czego mogą służyć pushe? To zależy od potrzeb organizacji i założonej strategii.
Kampanie masowe są skutecznym narzędziem do komunikowania się z całą bazą subskrybentów. Można je wykorzystywać do informowania o wyprzedażach czy nowej ofercie, ale nie tylko - z ich pomocą możesz też informować o zmianach w sklepie czy promować aplikację mobilną, jeśli takową posiadasz.
Możemy podzielić bazę subskrybentów na mniejsze segmenty, bazując np. na danych o ich lokalizacji, używanym urządzeniu czy aktywności na stronie - dzięki temu będziemy kierować do nich bardziej spersonalizowane wiadomości.
Kolejnym stopniem personalizowania komunikacji web push są scenariusze automation. Wiadomości są w tym przypadku wysyłane automatycznie w oparciu o określoną aktywność podjętą przez subskrybenta na stronie: przeglądanie produktów lub kategorii, porzucanie koszyka przed zakończeniem transakcji czy opuszczenie strony bez składania zamówienia. W takich sytuacjach subskrybenci mogą otrzymać wiadomość dopasowaną do sytuacji, która namówi ich do powrotu na stronę, dokończenia transakcji czy przejrzenia podobnych produktów.
Web push i e-mail
Podobnie jak komunikacja e-mail, web push pozwala na utrzymywanie własnego kanału komunikacji, który nie będzie podlegał ograniczeniom często narzucanym przez gigantów, jak Google czy media społecznościowe. Ta pierwsza platforma wprowadza bowiem coraz nowe ograniczenia związane z wykorzystaniem plików cookies stron trzecich - których web push nie potrzebuje do działania. Social media stawiają bardziej na treści sponsorowane, co sprawia, że skuteczna reklama w tych kanałach robi się droższa.
Kolejne podobieństwo między e-mailami i web push jest związane ze zgodą, którą klient musi wyrazić, żeby otrzymywać komunikację od firmy. Oba kanały działają zgodnie z przepisami RODO, gromadząc tylko najważniejsze dane.
E-maile i web push można z powodzeniem łączyć, by stworzyć jeszcze lepsze relacje z klientami i wysyłać im trafne, spersonalizowane informacje. Budowanie skutecznej komunikacji zaowocuje zwiększeniem retencji i sprzedaży.
Web push dla małych i średnich firm
Z powiadomień web push korzystają światowe korporacje i wielkie przedsiębiorstwa - co nie oznacza, że to rozwiązanie nie sprawdzi się również w mniejszej skali. Narzędzie PushPushGo Lite powstało z myślą o małych i średnich firmach, które chcą rozwijać swoją działalność marketingową.
PushPushGo Lite działa w oparciu o model subskrypcyjny, z dwoma planami cenowymi dopasowanymi do potrzeb mniejszych firm. Taki sposób płatności oznacza, że formalności zostały ograniczone do minimum.
W ramach PushPushGo Lite klienci otrzymują dostęp do najważniejszych funkcji:
- kampanie masowe;
- scenariusze automation;
- segmentacja i geolokalizacja.
Wszystko to bez umów i ukrytych kosztów.
Skorzystaj z naszego kodu i używaj narzędzia PushPushGo Lite przez 60 dni za darmo. Wklej kod 979ac245-b707-445a-9e51-9ed23482391d podczas rejestracji do usługi na stronie https://pushpushgo.com/pl/pages/cennik/lite