FreshMail wpis utworzony wpis edytowany
Sprawdź te rzeczy, zanim wydasz zgodę na start kampanii
Powrót do listy wpisówMiałem kiedyś przyjemność recenzować książkę „Metoda czarnej skrzynki”. Autor, Syed Matthew, przeprowadza czytelnika przez szereg historii związanych z lotnictwem, dzięki którym jest ono dziś najbezpieczniejszym środkiem transportu zbiorowego. Wszystkie te historie to opowieści o błędach, upadkach i wyciąganiu z nich wniosków. Jednym z głównym było wdrożenie do lotnictwa checklist, z których dobrodziejstw korzystamy do dziś w niemal każdej branży.
Checklista, czyli marketer w roli kontrolera lotów
Marketerze, tworząc kampanię jesteś niczym kontroler lotów. W świecie, w którym liczba wysyłanych drogą mailową kampanii właściwie non stop rośnie, trzeba dołożyć niesamowitej uwagi i precyzji, aby Twoja wysyłka wylądowała w odpowiednim miejscu, w odpowiednim czasie. Zwłaszcza, że walczymy tutaj o cenną uwagę odbiorców.
Zanim o tym, co może Ci pomóc zapanować nad wysyłkowym chaosem, wróćmy na chwilę do katastrofy prototypu Boeinga B-17 w 1935 r. w Wright Field w Dayton, w stanie Ohio. Obaj piloci zginęli, ponieważ, jak wykazało dochodzenie, zapomnieli wyłączyć kilka kluczowych elementów przed startem. Od tego momentu, Rada Bezpieczeństwa Transportu wprowadziła obowiązkowe przechodzenie przez bardzo długą checklistę.
W lotnictwie taka lista kontrolna przed startem to wypunktowanie zadań, które powinni wykonać piloci i załoga przed wzniesieniem maszyny w powietrze. Jej celem jest poprawa bezpieczeństwa lotów poprzez zapewnienie, że żadne ważne zadania nie zostaną zapomniane.
Dokładnie tak samo powinien postępować odpowiedzialny marketer w trakcie tworzenia i tuż przed wysyłką kampanii email marketingowej. Tworzymy ich w końcu całkiem sporo, a o szkodliwe przyzwyczajenia nie trudno.
Ryzykowne przyzwyczajenie zastąpmy dobrym nawykiem
Wykorzystując checklistę mamy pewność, że nasze mailingi są czytelne, atrakcyjne dla odbiorców i mają szansę zrealizować nasze cele. Bo widzisz, tak jak w lotnictwie, 98% katastrof wynika z błędnie utrwalonego nawyku, tak w działaniach marketingowych łatwo przeoczyć mały, ale regularnie powtarzany błąd.
FreshMail, przez 10 lat wysyła i moderuje kampanie email marketingowe. Na bazie tego doświadczenia przygotowaliśmy dla Was checklistę z 21 punktami kontrolnymi. To m.in. proste pytania o responsywność stworzonej kampanii, poprawnie podlinkowane przyciski do social mediów, dobrze skrojone wezwanie do działania odbiorcy czy po prostu – sprawdzenie literówek. Któż ich nie spotkał w swojej skrzynce, prawda?
Przejście przez tą checklistę (lub sporządzenie własnej) dla powtarzających się kolejek czynności daje kreatywnym zespołom trzy korzyści:
- pozwala szybko zrewidować pomysł, bo widząc kolejne etapy realizacji, serwujemy sobie darmowy przegląd samej idei,
- chroni przed wyuczoną bezradnością, czyli powielaniem ryzykownych przyzwyczajeń,
- zapewnia poczucie bezpieczeństwa Wam, i gwarancję jakości Waszym odbiorcom.
Zapisz się do naszego newslettera i pobierz checklistę z 21 pytaniami, które upewnią Cię, że zrobiłeś wszystko, aby kampania była skuteczna.
Naszą checklistę pobierzecie stąd.