FreshMail wpis utworzony
Podcastowa odskocznia
Powrót do listy wpisówW dobie pracy zdalnej szalenie ważne jest, aby nie zapomnieć o tym, że tam za oknem jest świat. Żywy, może aktualnie przykryty zimową pierzyną, ale jest. Bo widzicie, krótki spacer w ciągu dnia może zapewnić naszemu ciału konieczną dawkę ruchu i jednocześnie pozwoli głowie odkryć zupełnie nowe światy.
Drogi marketerze, warto chwilę wolnego czasu wykorzystać na intencjonalny relaks, zwłaszcza gdy możemy dzięki konkretnej czynności być lepsi w tym, co kochamy. Polecam spędzenie kilku chwil z podcastami, bo to prawdziwa skarbnica wiedzy.
Głosowy uniwersytet
Podcasty towarzyszą mi od ponad dekady. Jako ich twórca i słuchacz mogę z całą pewnością stwierdzić, że eksploracji polskich i zagranicznych podcastów zawdzięczam sporą część tego, czym się dziś zajmuję. W końcu to medium istnieje od dawna, ale faktem jest, że w ostatnich dwóch latach przeżywa swoisty rozkwit. Dziś każdy chce wiedzieć, czym są te całe podcasty, a coraz więcej firm zaczyna je tworzyć.
Warto spojrzeć na sprawę także z punktu widzenia ciebie, twórcy maili marketingowych. Często tworząc kreatywne rzeczy, np. szablon newslettera w Designerze FreshMaila, można spróbować puścić w tle wartościowy odcinek, który da nam dodatkową inspirację lub porcję wiedzy. Nic tak nie zmusza do wyjścia poza swój własny świat, jak słuchanie historii osób, które nierzadko na te same sprawy patrzą zupełnie inaczej.
Lubię to pierwotnie ukute stwierdzenie, że podcast to takie radio na życzenie, tylko bardziej kameralne. To oczywiście się ciągle zmienia, bo my jako słuchacze także się zmieniamy i zaczynamy wymagać od twórców więcej. Jedno pozostaje niezmienne. Podcastu słuchasz kiedy chcesz, gdzie chcesz, a dziś także – na czym chcesz. To jedna z nielicznych form rozrywki i nauki, która w całości jest asynchroniczna.
To my decydujemy o tym, czyj głos, kiedy i na jak długo dopuścimy do swojej głowy. Podczas treningu może to być historia prosto z tenisowego kortu; opowiedziana przez Darię Abramowicz, a może głos Radka Budnickiego, który wyjaśnia utylitarność filozofii stoickiej. A może jesteś marketerem? Z pewnością docenisz rady Marka Jankowskiego z „Małej Wielkiej Firmy” czy Pawła Sali, CEO FreshMaila, który opowiada o „Email [i] marketingu”. Dla fanów kulinariów czy podróży też coś się znajdzie.
Ty tu rządzisz
W lutym 2021 roku chcę Ci zarekomendować pięć podcastów, których regularnie słucham, lub które odkryłem w ostatnim czasie:
- „Tu Centrum Nauki Kopernik” – nowy twór, w których prowadzący i goście rozmawiają o nauce w przystępny i ciekawy sposób.
- „Świat Okiem Biegacza” – to coś dla miłośników biegania, ale także fizjoterapii i tematów pokrewnych.
- „Coffee On Air” – czyli kawa na antenie od Łukasza Mrowińskiego, współzałożyciela Etno Cafe. Nie tylko dla fanów kaw specialty.
- „Finanse Bardzo Osobiste” – swoista lekcja przedsiębiorczości i finansów od Marcina Iwucia, której na tym poziomie nie zapewni nam żaden system edukacji.
- „Przekonajmy się” – podcast Andrzeja Tucholskiego, który jest psychologiem biznesu i strategiem komunikacyjnym, a do tego naprawdę świetnym człowiekiem. Moją rozmowę z nim możesz posłuchać w „Bo czemu nie?”.
Gdy raz trafisz na dobry podcast, zaczniesz słuchać ich coraz więcej. W podcastach doceniam to, że właściwie możemy być sami dla siebie kuratorami treści, które docierają do naszych głów. Z racji tego, że podcasty są jednym z najbardziej intymnym medium, naturalnie łatwiej nam dokonać selekcji, bo w końcu gdy już wychodzimy z daną prowadzącą lub prowadzącym na spacer, to dobrze, aby słuchanie tego głosu dostarczało nam spokoju i odpoczynku od pracy przed ekranem. Bo podcasty od zawsze były wolne od ekranów.
Dziś mówi się, że jednym z trendów na najbliższe lata będzie przejście w kierunku urządzeń, które owych ekranów nie posiadają. Chociażby smart głośniki, na których możemy również posłuchać odcinka ulubionego twórcy, np. podczas piątkowych porządków.
To, czego nauczyła nas w końcu praca zdalna to efektywniejsze zarządzanie najcenniejszym z zasobów – czasem. Podcasty, jako asynchroniczne medium, są naszymi towarzyszami. Stanowią tło dla innych czynności, przez co nie angażują całej naszej uwagi i czasu. W tym tkwi ich siła.
Chcesz sięgnąć po więcej? Polecam zacząć od https://www.podkasty.info/katalog/ oraz regularnie odwiedzać aplikację Apple Podcasts lub Spotify.