Paweł Sala wpis utworzony wpis edytowany
FreshMail na spotkaniu z GIODO
Powrót do listy wpisówSpecjalne zebranie przedstawicieli Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego, do którego należy FreshMail, z Generalnym Inspektorem Ochrony Danych Osobowychdotyczyło planowanych w Europie zmian w zakresie ochrony danych osobowych.
Kwestia ochrony danych osobowych w codziennej działalności biznesowej firm stowarzyszonych w SMB pojawia się bardzo często. Inspektor Generalny Dr. Wojciech Wiewiórowski zapowiedział zmiany w obecnych regulacjach prawnych. Po prezentacji rozpoczęła się dyskusja podczas której członkowie SMB zadawali pytania na nurtujące tematy.
Zgodnie ze stanowiskiem GIODO dane wykorzystywane w e-mail marketingu należy traktować jako dane osobowe i szczególnie je chronić.
W listopadzie tego roku Viviane Reding, Europejski Komisarz ds. sprawiedliwości i wice prezydent Komisji Europejskiej oraz Niemiecka Minister ds. Ochrony Praw Konsumentów, Ilse Aigner wystosowały specjalne oświadczenie, w którym zapowiedziano zmiany do Dyrektywy z 1995 roku.
- Wierzymy, że firmy, które kierują swoje działania do europejskich konsumentów powinny podlegać unijnemu prawu o ochronie danych osobowych. W innym przypadku, nie powinny prowadzić biznesu na naszym rynku – możemy przeczytać w oświadczeniu.
Pod lupę zostaną wzięte serwisy społecznościowe (Facebook, Twitter). Szczególny nacisk zostanie położony na. „profilowanie” Klientów oraz tzw. „risky processing”. Dla e-mail marketerów może to oznaczać konieczność rejestrowania baz danych tylko w konkretnych przypadkach, które poznamy w styczniu.
Komisja Europejska zapowiada modernizację zagadnień z zakresu danych osobowych w całej Unii. Dyrektywa 95/46/WE, które została uchwalona w 1995 r., a powstawała w latach 1990-1994 r., jak i polska ustawa o ochronie danych osobowych, która pochodzi z 1997 r., odnoszą się do rzeczywistości przedinternetowej. Zmiany planowane są na styczeń 2012 roku mają uwzględnić wyzwania związane z rozwojem technologii informatycznych oraz procesami globalizacji.
FreshMail dołoży wszelkich starań, aby dane przetwarzane w naszym systemie były dopasowane do najwyższych europejskich standardów dotyczących ich ochrony.
Dlatego o wszelkich zmianach, będziemy Was informować na bieżąco.