FreshMail wpis utworzony wpis edytowany
Jak zbudować silną markę osobistą dzięki webinarom? Poznaj opinie ekspertów!
Powrót do listy wpisówPrzedsiębiorcy, którzy na co dzień opierają biznesy na swoim wizerunku oraz umiejętnościach, muszą udowodnić swoim odbiorcom, że posiadana w danym obszarze wiedza oraz sposób jej przekazywania, są autentyczne. Dzięki temu mogą sprzedawać swoje usługi bądź produkty. Kompetencje i autoprezentacja, które budują zaufanie wśród danej społeczności, to jedna strona medalu. Jednak pytanie brzmi, w jaki sposób można je przekazać, aby trafiły do jak najszerszego grona?
Z pomocą przychodzą nam coraz to popularniejsze webinary. Jest to szybki i przystępny dla odbiorców sposób na przekazywanie umiejętności i doświadczeń, a więc niezwykle pomocny przy kreowaniu marki osobistej. Nie będąc gołosłowną, zaprosiłam do artykułu ekspertów, którzy na co dzień używają webinarów do tworzenia silnego wizerunku w Internecie oraz budowaniu zaufania wśród swojej społeczności.
Czym są webinary?
Kiedy chcesz zaczerpnąć wiedzy na interesujący Cię temat, ale nie chcesz wychodzić spod ciepłej kołdry, zawsze możesz skorzystać z możliwości obejrzenia wykładów w sieci. I to dosłownie, bo webinar to połączenie słów ,,web” i ,,seminarium”. Jest to jeden z formatów szkoleniowych, często nazywany także szkoleniem online czy też transmisją online, który odbywa się na żywo. Dzięki niemu możesz przekazywać swoim odbiorcom wiedzę i budować zaufaną oraz lojalną społeczność.
Celem webinarów jest danie ich uczestnikom dodatkowej wartości w postaci know-how, lessons learned i rozwinięcia tematyki oferowanych przez nas produktów. Działają one na zasadzie DAJ, DAJ, DAJ - POPROŚ czyli ekonomii wdzięczności, której promotorem jest Gary Vaynerchuck. Jeżeli wydajemy książkę np. o tematyce sprzedażowej, to webinar jest "próbką wiedzy" w postaci 4-5 strategii sprzedażowych, a na końcu call to action w postaci "więcej wartościowej wiedzy na temat sprzedaży znajdziesz w książce ABCD".
Webinary dodatkowo to doskonałe narzędzie do budowania głębokiej relacji z ich uczestnikami. Często robimy je w formie Q&A, która bardzo podoba się naszej społeczności.
Nagrywanie materiału webinarowego, daje możliwość obejrzenia go tym uczestnikom, którzy nie mogli pojawić się w jego oryginalnym terminie na żywo.Marcin Osman marcinosman.pl
Budowanie marki osobistej
Budowanie marki osobistej jest jak budowanie apartamentowca. Jeśli chcesz go stworzyć, potrzebujesz planu/strategii. Nie wejdziesz przecież na plac budowy i nie zaczniesz stawiać go od razu. Na samym początku warto zdefiniować, jakie wartości chcesz sobą reprezentować, co chcesz przekazać swoim widzom. Warto sobie zadać pytanie, jaki jest cel Twoich webinarów. Czy wiedza, którą będziesz dzielił/a się ze swoją społecznością, wniesie coś wartościowego do ich pracy lub życia codziennego? W tym celu musisz ich poznać, dlatego następnym ważnym punktem jest zdefiniowanie Twojej grupy odbiorców. Kim są, czym się interesują?
Jeśli chcesz zdobyć zaufanie oraz zaangażowanie Twoich odbiorców, musisz mieć świadomość, do kogo kierujesz swój przekaz. Kiedy określisz te dwa elementy - treść oraz profil odbiorcy, czas przystąpić do części praktycznej i po prostu zacząć nagrywać webinary.
Jak mówi ekspertka Joanna Ceplin: ,,Zanim zdecydujemy się na przeprowadzenie webinaru, określmy jego cel, korzyść dla odbiorcy, ale przede wszystkim pamiętajmy, że mamy być sobą. Domyślam się, że często paraliżuje nas strach, szczególnie na początku naszej przygody z webinarami, ale właśnie wtedy pomoże nam nasza autentyczność. Ten sam temat może omawiać wielu specjalistów, ale tym, co przyciąga, jest połączenie naszej wiedzy i osobowości, dlatego zachowujmy się tak, jak podczas rozmowy ze znajomymi.”
O to jak budują markę osobistą oraz zaufanie wśród swojej społeczności, zapytaliśmy naszych ekspertów (czytaj poniżej).
Webinary są świetnym narzędziem nie tylko do przekazywania wiedzy, ale i budowania marki osobistej. Pozwalają odbiorcom porozmawiać z nami w czasie rzeczywistym. Co więcej, nawet wpadki, które zdarzają się na żywo, to wartość sama w sobie. Pokazujesz wtedy swoją ludzką stronę, dystans do siebie i dajesz się lubić.
Ola Gościniak Jestem Interaktywna
Ponieważ prowadzę webinary na żywo, pokazując siebie, swoją twarz, gestykulację itd. oraz wchodzę, również na żywo, w interakcje z osobami, które uczestniczą poprzez zadawanie pytań oraz udzielanie odpowiedzi, zaangażowanie jest bardzo wysokie. Również dzięki temu, że pojawiam się jako "żywy" człowiek, osoby uczestniczące w webinarach przyzwyczajają się do mojego wizerunku, oswajają się ze mną i bardzo często z ich perspektywy, staję się ich dobrą znajomą. Takie zjawisko sprawia, że skraca się dystans, co pozwala na prowadzenie rozmowy w świecie wirtualnym tak, jakby robiło się to ze starymi znajomymi w świecie rzeczywistym.
Jest to bardzo ważne z perspektywy budowania zaufania, o którym wcześniej wspomniałam. Mówi się, że aby odbiorca dokonał decyzji zakupowej musi nas poznać, polubić oraz zaufać (know-like-trust), a webinary znacznie skracają ten proces poznawczy, co bardzo korzystnie wpływa na rozwój biznesu online, którego częścią jest zaangażowana społeczność współtworząca pośrednio ten biznes.Iwona Gruszka Iwona Gruszka- strategia biznesu i marki online
Webinary a rozwój działalności
Webinary nie tylko pomagają w budowaniu marki osobistej, ale także mogą wspomóc rozwój Twojego biznesu. Prowadząc zapis na webinar, masz możliwość zebrania adresów mailowych od swoich słuchaczy i tym samym poszerzać swoją listę mailingową. W taki sposób tworzysz sobie grono lojalnych i zainteresowanych osób, które mogą stać się również Twoimi potencjalnymi klientami. Webinary to także świetne miejsce na promocję produktów. Wykorzystaj to narzędzie, aby przedstawić światu usługi, a przy okazji podtrzymaj kontakt newsletterowy ze swoją społecznością, która najczęściej tworzy największą część zainteresowanych Twoją ofertą.
Prowadzę webinary regularnie od 2016 roku i przyznam szczerze, że zdecydowałam się na wykorzystanie ich w budowaniu rozpoznawalności mojej marki, obserwując, jak świetnie sprawdzają się na amerykańskim rynku. Webinary są dla mnie ważnym narzędziem, które wykorzystuję do prowadzenia bezpłatnych wykładów i szkoleń oraz do prezentowania nowych produktów (premiery produktów). Łatwo zauważyć, że systematyczne organizowanie webinarów może pomóc w rozwoju naszej listy mailingowej, w dotarciu do osób zainteresowanych konkretnym tematem i w nawiązaniu kontaktu z naszymi potencjalnymi klientami.
Joanna Ceplin Joanna Ceplin
Transmisje na żywo to także metoda na rozwinięcie swojej działalności. Na moje webinary należy zapisać się poprzez wiadomość mail — w dniu webinaru podsyłam link do pokoju webinarowego. To baza kontaktów do osób, które są zainteresowane określoną tematyką. Za to live'y na Facebooku wpływają dobrze na zasięgi i są zdecydowanie lubiane przez osoby korzystającego z tego portalu.
Ola Gościniak Jestem Interaktywna
Webinary oprócz elementu edukacyjnego są świetnym narzędziem sprzedaży online. Umieszczamy webinar na początku lejka marketingowego, aby zbudować relację, dać wartość i zademonstrować nasze kompetencje. Gdy to jest zrobione, oferujemy dalszą współpracę, oczywiście podczas tego samego webinaru.
Magdalena Pawłowska magdalenap.com
Jak zacząć przygodę z webinarami?
Obecny rynek daje Ci możliwość swobodnego nagrywania webinarów na różnego rodzaju platformach. Jedną z nich jest FreshMail, który taką funkcję właśnie wprowadził. Dzięki niej możesz w prosty i intuicyjny sposób nagrać webinar i podzielić się nim ze swoją rzeszą odbiorców. Dodatkowo przy okazji tego typu transmisji online możesz powiększyć bazę mailingową i zwiększyć zaangażowanie wśród społeczności, którą budujesz.
Postaw swoje pierwsze kroki w świecie webinarów z FreshMailem! Już teraz możesz skorzystać z nowej funkcjonalności!