FreshMail wpis utworzony wpis edytowany
5 sposobów, jak skierować ruch na landing page
Powrót do listy wpisówWyobraź sobie, że Twój landing page to ciekawy punkt w mieście, a reklama w Internecie to węzeł komunikacyjny, dzięki któremu użytkownicy do niego docierają. Dobrze zaplanowany poprowadzi internautów wprost na Twoją stronę. Jeśli jednak go nie zbudujesz, trafią gdzie indziej... na przykład do konkurencji. Żeby skierować ruch na landing page, potrzebujemy sprawnie działającej komunikacji - dziś dowiesz się, jak ją przygotować.
Ruch to zdrowie - dla Twojej kampanii
Promocje w Internecie opierają się na integracji wielu elementów. Kampania reklamowa nie ma szans na sukces, jeśli nikt o niej nie usłyszy. Landing page, na którym informujesz o możliwości uzyskania rabatu, zapisania się na newsletter czy pobrania ebooka, musi być widoczny i musi być o nim głośno.
Zobacz też:
Oczywiście to nie koniec - nawet najlepiej wypromowana strona docelowa nie przełoży się na wyniki, jeśli nie zaoferuje ciekawej treści i nie odeśle do atrakcyjnej promocji. Pamiętaj, że Twój landing page ma dokładnie jedno zadanie do wykonania - skup się na nim, bo drugiej szansy nie będzie.
Do samego tworzenia landing page’y nie potrzeba specjalistycznej wiedzy ani umiejętności programowania. Użytkownicy serwisu Landingi mogą korzystać z gotowych szablonów. Przed publikacją landing page’a wystarczy wprowadzić w nim kilka modyfikacji, dzięki którym spersonalizujesz projektowaną stronę i umieścisz na niej własne treści.
Jak skierować ruch na landing page?
Aby użytkownicy zaczęli odwiedzać Twoją stronę docelową, musisz ich do tego zachęcić, korzystając zarówno z płatnych, jak i bezpłatnych narzędzi. Promowanie landing page’y to gra warta świeczki, dlatego warto użyć całego dostępnego arsenału.
1. Social Media
Trudno wyobrazić sobie skuteczną promocję w Internecie bez wykorzystania mediów społecznościowych i to najlepiej wielu jednocześnie.
Jeśli oferujesz rabat na Twoje produkty lub dajesz możliwość ściągnięcia bezpłatnego poradnika w celu zebrania wartościowych leadów, informacja o tym powinna być widoczna wszędzie, gdzie to możliwe:
na Instagramie zacznij od stworzenia zwykłego posta, w którym poinformujesz o promocji. Wklej link w biogramie (tylko tam będzie aktywny) oraz skorzystaj z potencjału Instagram Stories - zweryfikowane konta firmowe mogą przekierowywać bezpośrednio na Twój landing page dzięki funkcji “Zobacz więcej!”. Pamiętaj, że Stories wyświetla się na tablicy obserwujących przez 24 godziny - po upływie tego czasu dodaj relację do wyróżnionych, dzięki czemu każdy odwiedzający Twój profil będzie mógł ją zobaczyć.
Krótki, ale treściwy tweet na temat uruchomionej promocji może skierować na Twój landing page użytkowników i wygenerować leady. Jeśli Twoja firma działa głównie na Twitterze i jest tam rozpoznawalna, warto rozważyć posiłkowanie się płatną promocją.
Mnogość funkcji, z jakich możemy skorzystać na Facebooku, wciąż przewyższa pozostałe Social Media. Do przekierowania ruchu na landing page najlepiej nadaje się jednak standardowy post lub karuzela, w których możemy podlinkować stronę docelową.
Dla uzyskania jeszcze większego ruchu na stronie warto wykorzystać promocję przez Facebook Ads. W ten sposób będziesz mógł bardzo precyzyjnie określić grupę docelową z podziałem na wiek, miejsce zamieszkania, zainteresowania czy wykształcenie, a także zaplanować dokładny czas wyświetlania reklamy (również dla poszczególnych dni tygodnia).
Inne miejsca
Informację o trwającej promocji wraz z linkiem do landing page warto opublikować w każdym swoim miejscu w sieci. Jeśli Twoja firma ma profile na przykład w Google+, LinkedIn czy na portalu Pinterest - tam również możesz działać. Nic Cię to nie kosztuje, a może skierować na Twój landing page kolejnych odbiorców.
2. E-mail marketing
Prowadzisz sklep internetowy i masz już trochę klientów? Wyślij do nich e-mail! Część z nich chętnie sprawdzi, co masz im do zaoferowania, a jeśli dostosujesz do nich formę i treść mailingu, z dużym prawdopodobieństwem klikną w call to action kierujące na Twój landing page.
Newslettery, podobnie jak landing pages, można łatwo stworzyć za pomocą modyfikowalnych szablonów i prostych edytorów, które znacząco zwiększą Twoją szansę na zbudowanie atrakcyjnych wizualnie maili dla Klientów.
Zadbaj też o odpowiednie zachęcenie użytkowników do przejścia na stronę. Stosuj mowę korzyści, a przede wszystkim dotrzymuj słowa! Nie możesz pozwolić sobie na utratę potencjalnego klienta - zwłaszcza takiego, który poświęcił swój czas i odwiedził Twój landing page. Jeśli rozczaruje się, bo nie otrzymał tego, co obiecywał mu banner (rabatu, darmowego e-booka itp.), z dużym prawdopodobieństwem nie przeczyta kolejnego newslettera.
3. Reklama na własnej stronie internetowej
Najtańszy i najprostszy sposób na wypromowanie landing page’a z ofertą promocyjną, to umieszczenie odnośnika do niego na Twojej stronie głównej. Atrakcyjny banner zachęci użytkownika do przejścia na stronę docelową,zwłaszcza jeśli obiecuje odniesienie dodatkowej korzyści - rozważ także zastosowanie pop-upów, które poinformują o promocji i krótko przedstawią jej największe zalety.
Jeśli prowadzisz bloga, możesz go również wykorzystać do promocji landing page’y, analogicznie jak w przypadku strony internetowej. Dużym plusem jest możliwość umieszczenia własnej reklamy w dowolnym miejscu witryny, nawet tym najbardziej wyeksponowanym.
4. Ruch organiczny z Google
Prosty landing page, którego głównym zadaniem jest pozyskiwanie leadów poprzez zaoferowanie kodu rabatowego czy darmowego upominku, zazwyczaj ma w sobie niewiele treści, którą można optymalizować. Nie znaczy to oczywiście, że należy z tego rezygnować - wręcz przeciwnie! Warto wykorzystać każdy element, który da się przystosować pod kątem wyszukiwarek:
- Tytuł strony (title) - tutaj powinny się znaleźć główne słowa kluczowe
- Dobrym rozwiązaniem jest utworzenie nagłówka H1, który będzie parafrazą tytułu oraz nagłówków H2, H3 itp.
- Umieszczane na landing page’u grafiki powinny być dokładnie opisane - obejmuje to tytuł oraz opis alternatywny (atrybut alt).
- Tekst na stronie również należy zoptymalizować pod kątem występowania fraz kluczowych - pamiętaj, żeby nie pojawiały się zbyt często. Zalecana gęstość to 1-3% objętości tekstu.
Aby osiągnąć możliwie wysoki współczynnik konwersji, pamiętaj o UX, czyli doświadczeniu użytkownika. Sprowadzenie na landing page ruchu organicznego z wyszukiwarki nie przełoży się na liczbę leadów, a co za tym idzie na sprzedaż, jeśli treść będzie optymalizowana na siłę. Proste, zwięzłe komunikaty i jasne określenie celu osiągną więcej, niż ściana tekstu wypełniona frazami po brzegi.
5. Płatna kampania w Google
Google Ads to popularne narzędzie, dzięki któremu możemy mieć pewność, że nasza strona zostanie wyświetlona jako jedna z pierwszych w wynikach wyszukiwania. Szczególnie dobre wyniki osiągniemy, gdy landing page, na który przejdzie użytkownik z Google, będzie odpowiadał jego potrzebom.
Aby utworzyć reklamę widoczną w wynikach wyszukiwania, będziemy potrzebowali konta Google oraz budżetu, który przeznaczymy na promocję. Po zalogowaniu na stronie https://adwords.google.com możemy stworzyć nową kampanię reklamową. W zależności od celu (w naszym przypadku będzie to skierowanie ruchu na landing page) wybieramy odpowiednią opcję i przechodzimy do ustalenia słów kluczowych. To bardzo ważny etap tworzenia kampanii, któremu warto poświęcić nieco uwagi.
Jak już wspomniałem w poprzedniej sekcji, treści na landing page’u powinny być zoptymalizowane na konkretne keywordy odpowiadające zawartości strony. Właśnie te słowa kluczowe (oraz podobne, których mogą wyszukiwać internauci) umieścisz na liście. Postaw się w sytuacji użytkownika, który ma konkretny problem i poszukuje jego rozwiązania. Powodzenie Twojej reklamy zależy od tego, jak dobrze zrozumiesz jego potrzeby.
W doborze właściwych słów kluczowych pomoże Ci przydatne narzędzie: Google Keyword Planner.
Węzeł transportowy
Niech wszystkie drogi prowadzą do Twojej promocji - im więcej ścieżek zbudujesz dla potencjalnych klientów, tym większy ruch na landing page wygenerujesz, stwarzając jednocześnie więcej szans na konwersję. A stąd już prosta droga do sprzedaży!