Paweł Sala wpis utworzony wpis edytowany
E-mail marketing najbardziej popularny
Powrót do listy wpisówE-mail marketing - Raport strategiczny IAB Polska Internet 2007„E -mail marketing jest najpowszechniej wykorzystywaną formą marketingu interaktywnego w polskich firmach”, czytamy w opublikowanym niedawno raporcie strategicznym IAB Polska „Internet 2007”. Aż 80 proc. polskich marketerów wykorzystuje różne formy e-mail marketingu w swoich działaniach promocyjnych. Prawie połowa z nich wysyła newslettery. E-mailing jest również najbardziej rozpoznawalnym formatem reklamowym wśród internautów. Popularność ta przekłada się na wzrost świadomości odbiorców dotyczącej wykorzystania poczty elektronicznej w komunikacji marketingowej zarówno po stronie firm, jak i agencji interaktywnych czy wydawców internetowych.
Według szacunków IAB Polska wartość polskiego rynku e-mail marketingu wyniosła w 2007 r. 44,3 mln zł. Kwota ta uwzględnia przychody wydawców z tytułu wysyłek e-mailingów reklamowych na zlecenie oraz przychody agencji interaktywnych pochodzące z obsługi komunikacji newsletterowej dla klientów oraz oferowania narzędzi do e-mail marketingu.
IAB Polska we współpracy z instytutem Gemius specjalnie na potrzeby raportu przeprowadziło badania efektywności kampanii prowadzonych przez polskie porale i wortale internetowe na zlecenie podmiotów trzecich w roku 2007. Jednym z owoców badania jest tabela prezentująca średnie wskaźniki skuteczności tych kampanii dla polskiego internetu:
Średnie wskaźniki skuteczności kampanii mailingowych
E-mailing reklamowy | Newsletter | |
---|---|---|
CTR | 11,7 % | 16,2 % |
Otwarcia | 25,6 % |
26,8 % |
Zwroty | 10,0 % | 7,5 % |
Branże, które najczęściej zlecały kampanie mailingowe w 2007 roku, to: telekomunikacja, finanse i ubezpieczenia, a także branża motoryzacyjna. Najrzadziej z e-mail marketingu korzystały branże: odzieżowa, sportowa, mediów i rozrywki, oraz kultury i edukacji.
Najważniejsze według twórców raportu wyzwania stojące przed marketerami wykorzystującymi pocztę elektroniczną to:
- zapewnienie prawidłowego dostarczania wiadomości do odbiorców (omijanie filtrów antyspamowych),
- wyświetlanie maili w formacie HTML w różnych programach pocztowych,
- integracja systemów do email marketingu z wykorzystywanymi jednocześnie narzędziami bazodanowymi.
Rozdział na temat e-mailingu opracowany został przez przedstawicieli Grupy Roboczej IAB Polska ‘E-mail marketing’, której członkiem jest również Freshmail.
Cały raport dostępny jest po wypełnieniu formularza na stronie IAB Polska.