Paweł Sala wpis utworzony wpis edytowany
Już jest nowa – bogatsza wersja FreshMaila –
FreshMail v 4.2
Powrót do listy wpisów
Właśnie wrzuciliśmy na serwer produkcyjny nową wersję FreshMail tym razem oznaczoną numerem 4.2. Z dumą możemy powiedzieć, że jest to wersja, która w dużej mierze jest rezultatem Waszych (mowa o naszych użytkownikach) pomysłów i uwag odnośnie rozwoju FreshMail.
Co nowego we FreshMail?
Przede wszystkim dużo usprawnień dotyczących zarówno samego działania, jak i użyteczności niektórych funkcji systemu. Oczywiście nie zapomnieliśmy też o dodaniu kilku funkcjonalności od nas - dzięki czemu wasze kampanie e-mail marketingowe mogą być jeszcze bardziej efektywne.
Jeszcze więcej efektywnego targetowania wysyłek
Do opcji związanych z tworzeniem grup dołożyliśmy kilka funkcji o które prosiliście. Po pierwsze możecie w łatwy sposób tworzyć teraz grupy w oparciu o domenę w jakiej znajdują się adresy Waszych subskrybentów. Dodatkowo jeżeli zbieracie kody pocztowe - zwłaszcza właściciele serwisów e-commerce - możecie łatwy sposób wykorzystać je do geotargetowania Waszych wysyłek. Zauważyliśmy także, że wiele osób zbierających imiona subskrybentów w oparciu o reguły "kończy się na" tworzyło i wykorzystywało segmenty związane z płcią Waszych odbiorców. Aby uprościć ten proces wprowadziliśmy automatyczne dzielenie bazy ze względu na płeć - wystarczy, że powiesz nam w której kolumnie trzymasz imiona subskrybentów, a FreshMail już zadba o całą resztę (przede wszystkim o wyjątki).
Lepsze mierzenie efektywności
FreshMail nie tylko pomaga wysyłać najbardziej efektywne kampanie e-mail marketingowe, ale także niesamowicie ułatwia mierzenie zwrotu z inwestycji w takie działania. Obecnie w systemie pojawiła się nowa funkcjonalność, która synchronizuje dane konto FreshMaila z kontem Google Analytics. Dzięki temu oglądając raporty z danej kampanii e-mail marketingowej możemy w łatwy sposób sprawdzić jak przełożyła się ona na ruch na stronie oraz jaką wygenerowała konwersję na poszczególne cele, a także jaki w rezultacie był ROI.
Efektywniejsze kampanie
FreshMail jako pierwszy polski system do e-mail marketingu wprowadził spam test - funkcjonalość, która pozwala na sprawdzenie przed wysłaniem finalnej kampanii czy popularne filtry antyspamowe nie zakwalifikują jej jako niechcianą pocztę. Dotychczas mieliście możliwość sprawdzenia we FreshMailu waszej kampanii w programach SpamAssasin, MS Outlook 2003 i 2007, a także na kontach pocztowych gmail'a i poczty home.pl. Obecnie dołożyliśmy kolejne testy obejmujące konta Pocztę Onet.pl, Pocztę o2.pl oraz GaduGadu.
Dodatkowo poprawiliśmy moduł ScreenTestu (sprawdzanie wyglądu maila w 29 programach pocztowych) - teraz działa dużo wydajniej i szybciej. Co więcej dołożyliśmy nowego screentesta - mianowicie firmy prowadzące wysyłkę poza naszą południową granicę mogą sprawdzić jak mail będzie wyświetlał się w serwisie sezam.cz - najpopularniejszym czeskim dostawcy kont pocztowych.
Zarządzanie subskrybentami
Do systemu dołożyliśmy wygodną wyszukiwarkę, która pozwala automatycznie sprawdzić całą bazę danych, a nie tylko poszczególne listy subskrybcyjne. Dzięki temu dużo szybciej możecie odnaleźć intereujący was rekord. Dodatkowo dla wszystkich Klientów, którzy mają więcej niż jedną listę adresową wrzuciliśmy, funkcjonalność,która w łatwy sposób pilnuje "statusów" Waszych subskrybentów. Co to oznacza w praktyce? Jeżeli importujecie do systemu nową listę adresową, a jakiś adres e-mail jest już na innej liście oznaczony jako np. wypisany - na nowej liście od razu zostanie w taki sam sposób oznakowany. Dzięki temu unikniecie problemów z wysyłaniem maili do osób, które sobie tego nie życzą.
Jeszcze lepsi fani FreshMail’a, czyli historia citrus-mail 0.1.0
Miło nam powiedzieć, że grono fanów FreshMail powiększa się cały czas nie tylko o użytkowników, ale także o osoby, które same, z własnej inicjatywy tworzą wtyczki do FreshMail’a. Dzięki uprzejmości Maćka Litwiniuka z GaldoMedia dostępna jest wtyczka/gem, mająca w założeniu znacznie ułatwić programistom Ruby / RubyOnRails integrację z FreshMailem - ograniczając ją do kilku minut.
Wtyczka jest wypuszczona jako Open Source.
Źródła na GitHubie: https://github.com/galdomedia/citrus-mail
Strona domowa wtyczki: http://rubygems.org/gems/citrus-mail
Inne równie fajne i ważne dodatki
Obecnie mamy nowszą - szybszą wersję naszego edytora, który dodatkowo wzbogaciliśmy w opcję "zaciągania" video do maila. Dzięki temu jeżeli chcecie promować materiał video znajdujący się na popularnych serwisach (np. YouTube) możecie za pomocą kilku kliknięć stworzyć automatycznie stopklatkę odpowiednio podlinkowaną do danego serwisu. Skoro jesteśmy przy edytorze, poprawiliśmy importowanie szablonów z ZIP'a (czasami nie działał poprawnie jeżeli użyliście spacji w linku do obrazku), dołożyliśmy do systemu kilka nowych, darmowych szablonów. Rozbudowaliśmy konfigurację ACL o Wasze sugestie - możecie teraz wywalić z menu każdą pozycje, czyli raporty, kampanie, itd... tak, aby nie kusiło klikanie w nie ludzi, którzy nie mają do nich dostępu ;). Poprawiliśmy także wygląd maili komunikacyjnych (np. po zakończeniu kampanii) i rozpoczęliśmy proces refreshingu systemu (wywaliśmy stare ramki, mamy ładne linki itp) - jeżeli macie jakieś propozycje co do zmian, jak powinien rozwijać się FreshMail - piszcie na pomysly@freshmail.pl