Szymon Dyrlaga wpis utworzony wpis edytowany
Konta dostępowe – sposób na łatwiejszą współpracę
Powrót do listy wpisówW ramach jednego konta we FreshMailu, jako jego administrator, możesz tworzyć konta dostępowe, czyli dedykowane innym użytkownikom. Każdemu z nich możesz nadać inne uprawnienia. Jest to przydatne, gdy z email marketingu nie korzystasz sam, lecz działasz zespołowo lub powierzasz komuś zadania. Sprawdź, jak wykorzystać tę funkcję systemu i sprawnie współpracować w ramach konta głównego.
Jakie są konta dostępowe?
Poniżej zaś wymienione są wszystkie rodzaje uprawnień, jakie możesz nadać kontom dostępowym.
- Administrator - tak samo jak Ty ma dostęp do wszystkich funkcji systemu. Może zmieniać ustawienia innych kont dostępowych.
- Wszystkomogący - ma dostęp do wszystkich funkcji poza jedną: nie może edytować uprawnień innych kont dostępowych.
- Tworzący - może tworzyć kampanie, ale nie może ich wysyłać. Najczęściej uprawnienie to łączone jest z Wysyłającym.
- Wysyłający - jedyną jego funkcją jest wysyłanie przygotowanych już kampanii.
- Zarządzający - może zarządzać bazą odbiorców, dodawać nowe adresy, usuwać je czy segmentować poszczególne listy.
- Raportujący - ma dostęp do odczytywania raportów z wysłanych kampanii.
Pamiętaj, że rodzaje uprawnień możesz ze sobą łączyć.
Przyznając uprawnienia dla danego konta dostępowego, możesz też zaznaczyć, czy użytkownik ma mieć dostęp do danych osobowych odbiorców.
Z kont dostępowych możesz przede wszystkim korzystać, gdy zlecasz email marketing podmiotom zewnętrznym lub gdy rozdzielasz obowiązki wewnątrz własnej firmy. Zobacz, jak na ogół korzystają z tego nasi klienci.
Współpraca z zewnętrznym wykonawcą
Na współpracę z zewnętrzną agencją lub marketerem decydują się zarówno małe, jak i większe biznesy. Sporo firm przekazuje działania email marketingowe w ręce specjalistów, gdyż jest to po prostu wygodne. Jeżeli masz już konto we FreshMailu, ale chcesz zlecić np. agencji, by od tej pory prowadziła za Ciebie kampanie i wykonywała inne czynności w systemie, wystarczy, że utworzysz i udostępnisz jej konto dostępowe.
Jeżeli chcesz powierzyć w czyjeś ręce cały email marketing swojej firmy, najlepiej jeśli nadasz mu uprawnienie: Wszystkomogący i np. zablokujesz dostęp do danych osobowych odbiorców. Wtedy podmiot operujący na koncie będzie mógł zarządzać bazą adresów, tworzyć kampanie, wysyłać je i odczytywać raporty. Oczywiście Ty również będziesz miał dostęp do wszystkich funkcji, gdybyś chciał kontrolować poczynania wykonawcy. Możesz też w każdej chwili zmienić zakres jego uprawnień.
Zdarza się również, że wykonawcy przypisuje się uprawnienia Tworzącego i Wysyłającego, a resztę funkcji zachowuje dla siebie. Gdy zdecydujesz się na takie rozwiązanie, to na Tobie będzie spoczywać obowiązek dbania o higienę bazy, segmentowanie jej w razie potrzeby oraz odczytywanie raportów. Minusem takiego rozwiązania jest to, że osoby przygotowujące maile nie mają dostępu do raportów i tworząc kampanię, nie mogą wyciągać z nich wniosków. Nie są też w stanie sami stworzyć nowych segmentów, muszą prosić o to Ciebie.
Podział zadań wewnątrz firmy
W dużych firmach (najczęściej korporacjach) stosuje się podział zadań pomiędzy różnych specjalistów. Przykładowo możesz dokonać tego tak, że jeden użytkownik - Zarządzający - zajmuje się bazą danych, drugi - Tworzący i zarazem Wysyłający - jest odpowiedzialny za przygotowanie kampanii i jej wysyłkę, a trzeci - Raportujący - przegląda i analizuje wyniki z raportów. Taki podział obowiązków często wynika z wąskich specjalizacji pracowników. Osoby kreatywne, potrafiące wymyślać i tworzyć ciekawe treści, niekoniecznie muszą znać się na analizie danych i na odwrót. Rozwiązanie to jest o tyle korzystne, że zadania rozdzielone są klarownie i nikt, ze względu na przydzielone uprawnienia, nie może wejść w czyjeś kompetencje. Inaczej niż w sytuacji, gdy wszyscy operują na jednym koncie głównym.
Rzadko spotyka się, żeby rozdzielać funkcje Tworzącego i Wysyłającego, dlatego odradzamy Ci takie rozwiązanie. Chyba, że z pewnych powodów chcesz mieć możliwość decydowania o tym, czy przygotowana kampania nadaje się do rozesłania. Na przykład w sytuacji, gdy uczysz nowego pracownika obsługi systemu i nie chcesz, by przypadkiem wysłał testową kampanię do Twojej bazy.
A co, jeśli posiadasz kilka firm i chcesz, by dla każdej z nich email marketing prowadzony był oddzielnie? Przeczytaj o tym tutaj.