Paweł Sala wpis utworzony wpis edytowany
Płeć a targetowanie
Powrót do listy wpisówW systemach do e-mail marketingu jedną z najważniejszych funkcjonalności jest targetowanie behawioralne. FreshMail do tej pory udostępniał wiele reguł tworzenia grup do targetowania, np. równa się czy zawiera. Co jednak trzeba zrobić, by wysłać kampanię zaadresowaną do grupy kobiet?
Teraz jest to możliwe - dzięki dodaniu nowych reguł: kończy się na i zaczyna się na.
Do czego nam się to przyda?
Załóżmy, że chcemy wysłać kampanię z okazji zbliżającego się Dnia Kobiet. Aby wygenerować grupę kobiet, która tę kampanię otrzyma, postępujemy standardowo, tak jak do tej pory:
Wchodzimy w daną listę subskrypcyjną i tworzymy grupę.
- Pole, po jakim będziemy targetować musi być polem tekstowym.
- Dobieramy pole Imię i regułę kończy się na.
- System na podstawie tych reguł przyporządkuje nam odpowiednie rekordy z całej listy subskrypcyjnej. Wiedząc, że prawie wszystkie imiona żeńskie kończą się na literkę a i eliminując imiona męskie zakończone na a (w tym celu dodajemy drugą regułę: nie równa się - na przykład Kuba), stworzymy kompletną grupę kobiet obecną na naszej liście subskrypcyjnej.
Powyższy przykład wykorzystania nowych reguł na pewno pasuje do kontekstu zbliżającego się Święta Kobiet, ale wprowadzone ulepszenie przyda się też w wielu innych sytuacjach. Mamy nadzieję, że wprowadzone reguły zwiększą efektywność prowadzonych przez nas kampanii.