Paweł Sala wpis utworzony wpis edytowany
Analiza odbijanych wiadomości
Powrót do listy wpisówFreshMail wprowadza nową funkcjonalność pozwalającą efektywnie zarządzać odbiciami (zwrotami), jakie są nieodzownym elementem każdej wysłanej kampanii e-mail marketingowej.
Czym właściwie są odbicia?
Otóż każdy serwer do którego wysyłane są kampanie e-mail marketingowe jeżeli nie może dostarczyć danej wiadomości na podany adres wysyła komunikat, który informuje system FreshMail o takim fakcie. Dzięki temu przeglądając raporty z kampanii możesz zobaczyć, że dana ilość maili została odbita od serwera pocztowego i nie dostarczono do nich Twojej wiadomości.
Jak to wyglądało dotychczas ?
FreshMail do tej pory rejestrował odbicia, jakie powstawały podczas wysyłanych kampanii oraz pozwalał na automatyczne oznakowanie danego adresu e-mail jako odbijającego, jeżeli odbił on wiadomość kilka razy (domyślnie po dwóch odbiciach następowało oznakowanie adresu jako adres odbijający). Dzięki temu Twoja baz stawała się coraz bardziej efektywna pod względem wskaźników otwarć wiadomości.
Jak to wygląda obecnie?
Obecnie FreshMail wprowadził dodatkową funkcjonalność, pozwalającą na jeszcze dokładniejsze zarządzanie odbiciami. Dodaliśmy do FreshMaila możliwość rozróżnienia tzw. odbić twardych i miękkich. Co to oznacza w praktyce ?
Odbicia twarde to takie odbicia, w których mamy pewność, że dana wiadomość nie będzie mogła być dostarczona na podany adres nawet w przyszłości. Wynika to np. z faktu, że dana skrzynka już nie istnieje.
Drugim rodzajem odbić są odbicia miękkie, czyli takie odbicia, które mówią, że w tym konkretnym przypadku wiadomość nie mogła zostać dostarczona np. dlatego, że skrzynka tymczasowo została przepełniona.
W praktyce oznacza to, że jesteśmy w stanie określić czy w przyszłości uda nam się wysłać kampanię na ten adres e-mail (odbicia miękkie), czy też nie (odbicia twarde).
Abyś mógł dobrze zarządzać swoją bazą danych, system FreshMail może automatycznie filtrować ją w oparciu o ilość odbić poszczególnych rodzajów, jaka wystąpiła na Twoje liście subskrypcyjnej. Dzięki temu możesz przykładowo ustawić aby adres, który dwa razy z rzędu odbił wiadomość (i było to odbicie twarde) został oznakowany jako odbijający i omijany podczas kolejnych wysyłek.
W przypadku odbić miękkich polecamy ustawienie opcji tak, aby dopiero po 4-5 odbiciach z rzędu dany adres został potraktowany jako subskrybent wypisany.
Jak to zrobić ?
Klikając zieloną strzałkę, przy Twoim awatarze w prawym górnym rogu przejdź do “ustawień”. Wyświetli Ci się podstrona z menu bocznym, gdzie należy wybrać “Listy odbiorców”. W sekcji “Automatyczna zmiana statusów odbiorcy na odbijający” znajdziesz dwa pola, w których możesz ustawić odpowiednie wartości odbić, czyli określić po ilu odbiciach danego rodzaju nastąpi dezaktywacja danego subskrybenta.
Gdzie jeszcze ?
Nowa funkcjonalność, poza automatycznym zarządzaniem odbiciami daje możliwość obserwowania odbić z poziomu raportów kampanii. Jeżeli wejdziesz na raport z danej kampanii, w głównej tabeli zauważysz na samym jej dole rozróżnienie na odbicia twarde i miękkie. Ponadto klikając w raportach na "odbijających subskrybentów" znajdziesz dokładną listę adresów, które odbiły Twoją wiadomość, a także poznasz dokładny powód dlaczego taki fakt miał miejsce i czy było to odbicie twarde czy miękkie.
Mamy nadzieje, że wprowadzona funkcjonalność zwiększy efektywność Twoich kampanii zarówno pod względem wskaźników otwarć jak i kosztów związanych z prowadzeniem działań e-mail marketingowych.