Paweł Sala wpis utworzony wpis edytowany
Świąteczne pomysły na newslettery – last minute
Powrót do listy wpisówWyobraź sobie, że chcesz kupić prezent, ale nie wiesz jaki. Wchodzisz do sklepu i ogarnia Cię świąteczna panika - masz za duży wybór. A teraz wyobraź sobie, że zbliżają się Święta, otwierasz mail i widzisz katalog produktów. Co robisz?
W odruchu samoobrony zamykasz okno.
Jak sobie z tym poradzić? Jako marketer albo pracujący w branży e-commerce możesz temu zapobiec, proponując konkretne produkty. Wystarczy podzielić swoją bazę według zainteresowań kupujących. System do e-mail marketingu da ci taką możliwość. W ten sposób będziesz precyzyjny. Ale to nie jedyna metoda.
Od najniższej...
Produkty możesz też podzielić według ceny - prawie każdy klient ma ustalony budżet, poza który nie chce wykraczać, więc taki podział może ułatwić szybkie zakupy.
Wskazuj na bestsellery
Znamy też ten niezręczny moment, w którym musimy wybrać prezent, ale zastanawiamy się, czy aby na pewno trafi w gusta obdarowanego. Z pomocą może przyjść stworzenie rankingów prezentów: "Najczęściej kupowane prezenty" etc.
Wykorzystaj siłę stałych elementów w mailu
Nigdy nie zapominaj o tym, jak ważna jest stopka w newsletterze. To w niej możesz zawrzeć kluczowe informacje, takie jak: szczegóły wysyłki, informacje o obsłudze, czy przeróżne certyfikaty, które zdobyły Twoje produkty.
Stosuj remarketing
W okresie przedświątecznym warto położyć nacisk na remarketing. Dlaczego? Konsumenci są przygotowani na to, że w tym czasie sklepy internetowe mogą zintensyfikować swoje działania, a w tym - wysyłki. Istnieje większe prawdopodobieństwo, że odbiorca doceni nasze starania. Oczywiście, takie działanie nie może mieć nic wspólnego ze spamowaniem. Wystarczy podzielić bazę użytkowników według lojalności - określić, kto zazwyczaj odbiera nasze newslettery, a kto je ignoruje. Możliwości są ogromne.
Przygotuj krótką akcję
Zaproponuj "jednodniową promocję" na wybrany produkt. Możemy zachęcić do zakupu tych, którzy decyzję o kupnie prezentu lubią zostawiać na ostatnią chwilę.
Pokaż się
Zachęcanie do polubienia strony na Facebooku, śledzenia na Twitterze, czy do podzielenia się mailingiem na tych stronach (i nie tylko tych) przynosi czasem zaskakujące efekty. Social media są obecnie na wznoszącej fali popularności, nie ignoruj ich mocy.
Udzielaj cennych informacji
Informowanie użytkowników o tym, kiedy zamówienia zostaną zrealizowane i na kiedy do nich dotrą, w przypadku ofert "last minute" to podstawa! Każdy musi mieć pewność, że zamawiając prezent w środę, dotrze ona na piątek przed Wigilią. Warto podzielić te opcje na: ostatni dzień standardowych wysyłek, ostatni dzień priorytetowych wysyłek, gwarantowany odbiór w punktach, etc.
Nigdy nie jest za późno na wprowadzanie ulepszeń do przedświątecznych newsletterów. Jeżeli potrzebujesz szybkiej inspiracji, pisz na info@freshmail.pl. Czekamy :-)