Renata Gajoch-Bielecka wpis utworzony wpis edytowany
Relacja Mail My Day 5
Powrót do listy wpisówUfff… po prawie pół roku intensywnych przygotowań możemy z dumą powiedzieć, że 5ta edycja Mail My Day jest już za nami. Teraz czas na podsumowanie tej pełnej mocy i “mięsa” konferencji!
5 edycja M@il My Day to:
- 500 uczestników
- 15 prelegentów
- 9 #waaaarsztatów
- 32 patronów
- 3 miejsce w trendach na twiterze
Och #MailMyDay w trendach :) https://t.co/4HAe7S56Zn
— Michal Romanowski (@bepeel) 22 marca 2017
Dzień przed konferencją, po późnych godzin nocnych (które nie wiadomo kiedy przeobraziły się w poranne), zespół Mail My Day przygotowywał dla Was konferencję.
Ale brak snu dotknął nie tylko organizatorów, ale również wielu z uczestników, którzy informowali nas o swoich porach pobudek i przemierzonych trasach.
Dziękujemy Wam jeszcze raz za tak liczne przybycie i zapraszamy na już 6tą edycję MailMyDay, która odbędzie się już za rok, w marcu 2018 roku! Teraz czas na małe przypomnienie i podsumowanie prelekcji krok po kroku, prelegent po prelegencie. Zaraz po godzinie 9:00, Monika Czaplicka opowiedziała o kryzysach, które występują po mailach. Połączenie konkretnej wiedzy i ciekawych przykładów z dużą dawką humoru - tak w dużym skrócie można podsumować wystąpienie kryzysowej Narzeczonej.
Zaraz po Monice na scenę wkroczył Kamil Kozieł, który pokazał, jak ważny w komunikacji jest storytelling.
Kamil opowiadał o tym, że dzieląc się z klientami treściami, z jednej strony musisz brać pod uwagę wartości, a z drugiej - formę przekazu. Opowiedział również jak docierać do odbiorców z właściwym przekazem, czyli w jaki sposób fani Stand-up Polska dowiedzieli się, że patronem trasy jest Brand24.
Na koniec Kamil wlał nieco nadziei w serca tworzących treści by działać, pisać, tworzyć - nie przestawać - aż do skutku. Wówczas to, co wytworzymy wcześniej czy później, spotka się z naszymi aspiracjami. Po wystąpieniu Kamila przyszedł czas na Pawła Salę.
Paweł opowiedział nam o 7 sposobach na zwiększenie konwersji z email marketingu. Wspomniał o tym, że naszymi działaniami kierują “serce” i “mózg” czyli szybko podejmujący decyzje system 1 oraz analityczny system 2. Jak się okazuje, aż 70% naszych decyzji podejmuje “serce”, dlatego też kreacje email marketingowe powinny być intuicyjne tak, by system 2 nie zaczął ich zbytnio analizować.
Paweł wspomniał również o badaniach Leppera i wyborze między 24 smakami dżemu a 6. Jak się okazuje, większość konsumentów wybiera smak spośród 6ciu, gdyż po prostu nasz mózg kosztuje to mniej wysiłku.
A po prelekcji Pawła Sali czekało nas wystąpienie Kath Pay z Holistic Email Marketing
Kath przypomniała nam o najważniejszej zasadzie dobrego email marketingu, czyli tworzeniu treści w taki sposób, aby nasi odbiorcy chcieli je czytać. Podała skuteczne sposoby na personalizację mailingów. Spersonalizowany i dostarczony w odpowiednim czasie email to jedyna droga, aby skutecznie walczyć o coraz trudniejszą do zdobycia uwagę odbiorcy.
Understand your audience @kathpay on #MailMyDay pic.twitter.com/zTvqEAQKGQ — Mail My Day (@MailMyDay) 22 marca 2017
Czas na chwilę przerwy kawowej, rzut oka, co czeka nas dalej... szybki networking :) I wracamy na salę, gdzie czekała na nas prezentacja Pawła Sali i Marcina Janczewskiego z Dr Tusza. Marcin przedstawił, w jaki sposób należy robić dobry email marketing w nieco “nudnej” branży, jaką są tusze i tonery do drukarek. Postawienie na dobrą segmentację grup odbiorców, personalizację i bycie fair wobec subskrybentów w email marketingu to przepis na dobrą konwersję nawet w trudnej branży. A co z subskrybentami, którzy nie reagują na nasze wiadomości?
Reaktywacja nieaktywnych odbiorców ciekawym tematem wiadomości :) @pawelsala @Mr_Janczewski #casestudy #MailMyDay pic.twitter.com/RS26dBRPH6 — Mail My Day (@MailMyDay) 22 marca 2017
Z kolei Paweł Sala porównał email marketing do biegu długodystansowego, co świetnie oddaje istotę działań w tym kanale e-marketingu. Później na scenę Mail My Day wkroczył Łukasz Gładki, który mówił o RODO. RODO (Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych) to zmiany, które mają wejść w życie w maju przyszłego roku. Łukasz przestrzegał uczestników, by pamiętali o zabezpieczeniu się w związku z bardziej zaostrzonymi przepisami w kwestii zbierania danych, jakimi są adresy email. Wskazał, na co warto zwracać uwagę przy sporządzaniu umów:
Jakie elementy powinna zawierać umowa? @lukaszgladki z @MyLoPL na #MailMyDay pic.twitter.com/eSD56tJb48 — Mail My Day (@MailMyDay) 22 marca 2017
Kolejną prezentację na Mail My Day miał duet z agencji OPCOM, czyli Kasia Sochacka i Anna Kiljan-Szydełko. Dziewczyny opowiedziały o trudnym temacie, jakim jest żywienie medyczne i w jaki sposób kanał email marketingu wspomógł całość kampanii digital.
Jak się okazało, konwersja z mailingu do bazy zewnętrznej wyniosła aż 53%. Co więcej, średni czas spędzony na stronie posilkiwchorobie.pl był najdłuższy po wejściu na nią z mailingu. Dziewczyny podkreśliły również, jak ważne jest wykorzystanie wielu kanałów w digital, które razem przyniosły dobre wyniki kampanii. Jordie van Rijn z EmailMonday pokazał MAPę (Minimal Awesome Promotion), dzięki której każdy email marketer dojdzie do upragnionego celu, czyli konwersji. Nową walutą w email marketingu stały się odpowiednie dane.
Gromadząc i wykorzystując właściwe dane o subskrybentach, szczególnie te o ich zachowaniach, możesz dowiedzieć się jeszcze więcej o tym, co tak na prawdę działa w przypadku konkretnej osoby, która zapisała się na Twoją listę. Następnie pokaż to co im się podoba, a subskrybenci wynagrodzą Ci to realizując cele kampanii.
#EmailMarketing STARTegy by @jvanrijn #MailMyDay pic.twitter.com/OT8WiLI1Zu — Mail My Day (@MailMyDay) 22 marca 2017
Mimo tego, że uczestnicy byli spragnieni wiedzy, przyszedł czas na chwilę przerwy i zapełnienie pustych żołądków pysznym jedzeniem. A potem… czekał kolejny prelegent, Maciej Lewiński, który zalał nas wiedzą o połączeniu email marketingu z Google Analytics. Maciek w chwytliwy sposób porównał, że szanse, iż przeżyjemy katastrofę lotniczą, są WIĘKSZE niż to, że klikniemy w baner reklamowy.
.@lewwwin o efektywności banerów reklamowych ;) #MailMyDay pic.twitter.com/7HgMSiyiUW — Mail My Day (@MailMyDay) 22 marca 2017
Co potwierdza, że powinniśmy się skupić na formach marketingu, których konsument chce i oczekuje. Maciek pokazał również, jak za pomocą GA dotrzeć do bardzo konkretnych adresów e-mailowych z wszelkimi danymi, takimi jak nazwa firmy, nazwa adresu email, imię i nazwisko.
Ta prezentacja obfitowała w prawdziwe mięsko :) A także w przesłania, takie jak: “wskaźnik konwersji to świnia” i “kontekst ma znaczenie”.
.@lewwwin: "Kontekst ma znaczenie" :) #MailMyDay pic.twitter.com/W6XuwprSK3 — Mail My Day (@MailMyDay) 22 marca 2017
Tymczasem na scenie pojawili się Panowie z Sotrendera czyli Kuba Wyglądała i Filip Cyprowski. Odkrywali przed uczestnikami sposoby na to, jak wiedzę z social mediów przekuć na pole email marketingu. Kuba i Filip podali również kilka super przydatnych narzędzi: Custom Audience, Audience Insight, Audience Scan - do wyciągania danych, takich jak: czym interesują się nasi odbiorcy, co czytają, co oglądają, czego słuchają, gdzie mieszkają, czy kogo śledzą. Taka wiedza jest dla każdego marketingowca Świętym Graalem. Dowiedzieliśmy się również, jak wykorzystać te dane w email marketingu. Ta prelekcja była prawdziwą skarbnicą wiedzy!
Jakub Wyglądała, Filip Cyprowski @sotrender o danych na temat użytkowników #MailMyDay #SocialMedia pic.twitter.com/jGYn0CVmPf — Mail My Day (@MailMyDay) 22 marca 2017
Po Sotrenderze, na wystąpienie szykował się Rafał Sałak, który opowiedział nam, jak efektywnie pisać do dziennikarzy i na co należy zwracać uwagę w komunikacji z nimi. Jak się okazuje, forma i treść jaką przekazujemy jest niesamowicie istotna, a wklejenie w temacie wiadomości formuły “informacja prasowa”, często równa się wyrzuceniem przez dziennikarzy wiadomości do kosza lub po prostu ignorowaniem jej. Rafał zwrócił również uwagę, że gdy rozpoczynamy kontakt, dziennikarze preferują formę “Szanowna Pani Redaktor” lub “Pani Katarzyno” o wiele bardziej niż “Cześć Kasiu”.
Nie skracaj zbyt szybko dystansu - @rafsalak o dobrym #mediarelations #MailMyDay pic.twitter.com/B9rmtKlk6y — Prowly (@Prowly_com) 22 marca 2017
Rafał wskazał również na to, by personalizować wiadomość do dziennikarzy i nie wysyłać wszystkiego wszystkim. Polecił zwrócić uwagę, czym konkretna osoba się interesuje i co mogłoby ją zaciekawić.
#PR i #EmailMarketing mają wiele wspólnego: primo, wiedz do kogo piszesz #personalizacja #mailmyday pic.twitter.com/bxfQ3yAVZ3 — Maria Wachal (@wachal_maria) 22 marca 2017
Guy Hanson z Return Path potwierdził, że email marketing wciąż bije na głowę swoją konkurencję, osiągając nawet 30:1 zwrot z inwestycji. Jednak wciąż 1 na 6 maili marketingowych wysyłanych globalnie nie wpada do inboxa. Aby w ogóle myśleć o konwersji z email, musisz dbać o reputację nadawcy, a docelowo dostarczalność. Guy przedstawił wskaźniki do oceny pozytywnego i negatywnego zaangażowania odbiorcy, które pomogą Ci zdobyć uznanie w oczach klientów pocztowych. A tym samym czerpać zyski z email marketingu. Return Path zdecydowanie może Ci w tym pomóc. Po kolejnej przerwie kawowej czekał na nas Krzysztof Sobieszek z tajemniczo brzmiącą prezentacją C-Matrix, czyli przewodnik cyfrowej transformacji. Krzysztof wskazał na istotną zmianę w trendach konsumenckich, których jest tak dużo, że przez to tracą zasięg. Poradził, by stawiać na różnorodność mikrokulturową i do niej dostosować content. Twórcy treści powinni skupić się na budowaniu precyzyjnych profili konsumenta. Na podsumowanie Krzysiek stwierdził, że email to narzędzie, które może być świetną narracją - tylko trzeba włożyć w nią nieco wysiłku.
#Emailmarketing powinien być ważniejszym działaniem w firmach. Nie może, ponieważ nie stoi za nim dobra narracja. @PublicisMedia #MailMyDay — ContentHouse (@ContentHousePL) 22 marca 2017
Łamaniem schematów w naszej głowie zajęli się Jarek Bułka i Marta Lipka-Krawczyk z firmy Yintaro, którzy w swojej firmie odczarowują złe postrzeganie telemarketingu, który tak naprawdę może być bardzo efektywny, jeśli współpracujemy i słuchamy oczekiwań osoby na drugim końcu linii telefonicznej. Czy istnieje synergia w połączeniu email marketingu z telemarketingiem w B2B? Jak pokazało Yintaro - jak najbardziej! Email marketing pozwala na optymalizację kosztów i nawiązanie relacji z klientem, a telemarketing świetnie pozwala poznać potrzeby klienta.
Jak dziś wygląda zbieranie #lead'ów w #B2B? Marta Lipka-Krawczyk i Jarosław Bułka z Yintaro #MailMyDay pic.twitter.com/fEzhQJpfHF — Mail My Day (@MailMyDay) 22 marca 2017
Last but not least… ...czyli prezentacja Pawła Tkaczyka, za co odbiorca sprzeda Ci swoją duszę, czyli o walutach w email marketingu. Paweł przypomniał nam, że newsletter powinien opowiadać odbiorcom historię. Tak, by nie stał się on jedną z ogromu wiadomości/spamu, który zalewa nasze skrzynki pocztowe, ale by był niczym paczka od cioci z Ameryki, która przesyła nam rarytasy :)
.@paweltkaczyk na #MailMyDay pic.twitter.com/VQ85GyAln8 — Mail My Day (@MailMyDay) 22 marca 2017
Zadał również trudne pytanie dla każdego email marketera, co by się stało, gdybyś napisał nekrolog swojego newslettera? Czy subskrybenci zauważyliby jakąkolwiek zmianę, czy ucieszyliby się, że nareszcie mają święty spokój i koniec z tym spamem?
Paweł mocno podkreślił, by to, co wysyłamy do subskrybentów, niosło za sobą storytelling, realną wartość i by nasz newsletter zarażał emocjami (tymi dobrymi oczywiście). Polecił, aby zacząć traktować newsletter jako kanał dwukierunkowy - pytać subskrybentów o tematy, jakie ich interesują, pokazać, że realnie jesteśmy zainteresowani spełnianie ich zapotrzebowań.
To by było na tyle jeśli chodzi o prelekcje. Czas minął nam nad wyraz szybko.
Chwila przerwy, czas na odsapnięcie, dla niektórych mała drzemka była zbawienna i pora ruszyć na… after party!
Na uczestników czekał open bar, gdzie można było posmakować pysznych drinków.
Networking został odrobiony na 100% - nawet po pewnej godzinie ruszyły tańce ;)
Ci, którzy oglądali nasz filmik promujący konferencję wiedzieli, że z open baru należy stosować z umiarem bo kolejny dzień to…
#Warsztaaaatyyy
Na uczestników drugiego dnia czekała porządna dawka wiedzy:
- Email marketing bez tajemnic, prowadzonym przez Martę Klimczak i Szymona Odolanowskiego
- Google Analytics dla początkujących (rano) i zaawansowanych (popołudniu) poprowadził Maciej Lewiński
- Lead generation i lead nurturing - Marcin Kociuba
- Email marketing w zgodzie z prawem - Agnieszka Grzesiek-Kasperczyk z kancelarii MyLo
- Dobre treści - czyli jakie? Content marketing w służbie sprzedaży i wizerunku prowadzone przez Grzegorza Miłkowskiego z ContentHouse
- Segmentacja i personalizacja w email marketingu prowadzone przez FreshMailowego wysłannika Olę Adamczyk
- Jak zrobić automatyczne badanie satysfakcji klienta? Webankieta Piotr Sadowski
- Jak przygotować strategię email marketingową - zrobione przez Marka Grubera i Wojtka Śliwińskiego - naszego duetu z działu Strategii :)
Następna, 6ta edycja Mail My Day już 21/22 marca 2018 roku!
Wystąpią na niej Maciek Budzich, Michał Szafrański, Artur Jabłoński i wielu innych ekspertów - nie tylko od e-marketingu. :)
Nie możesz się doczekać? My też, dlatego zapisy na Mail My Day 2018 już trwają!