Paweł Sala wpis utworzony wpis edytowany
Raport klientów pocztowych
Powrót do listy wpisówW marcu 2009 roku opublikowaliśmy wyniki badania przeprowadzonego przez zespół FreshMaila dotyczącego wykorzystania klientów pocztowych przez subskrybentów będących na listach adresowych FreshMaila. Badanie wtedy zostało przeprowadzone na próbie 1 000 000 otwartych maili. Obecnie prezentujemy zbiorcze wyniki analogicznego badania przeprowadzone w miesiącach maj - sierpień 2009 r.
O badaniu
W badaniu wykorzystaliśmy analizę otwieranych maili przez odbiorców FreshMaila. Aby wyniki badania dobrze móc zinterpretować należy wziąć pod uwagę rozkład procentowy kont subskrybentów FreshMaila, który zobrazowany jest poniższym wykresem.
W badaniu jeżeli mowa o danych adresach należy zwrócić uwagę, że największe polskie portale oferujące darmowe skrzynki wykorzystują adresy w kilku domenach i tak w badaniu wykorzystano następujące adresy:
- Onet - onet.pl; onet.eu, amorki.pl, autograf.pl, buziaczek.pl, op.pl, poczta.onet.eu, poczta.onet.pl, vp.pl
- Wirtualna Polska - wp.pl
- o2 - o2.pl, tlen.pl, go2.pl
- Interia - interia.pl, interia.eu, poczta.fm
- Gmail - gmail.com, gazeta.pl
Wyniki
Z badania FreshMaila wynika, że ponad 57% odbiorców sprawdza swoją pocztę za pomocą klientów pocztowych on-line.
Wśród tych klientów najpopularniejsze jest Wirtualna Poczta. Drugie miejsce zajęła poczta Interia.pl - jednak w tym wypadku należy pamiętać, że system ten automatycznie dociąga obrazki w mailingach (co jest metodą mierzenia otwarcia danego maila oraz jego sposobu) - tak więc wynik ten jest przeszacowany.
W przypadku programów pocztowych instalowanych na komputerach nadal najpopularniejsza jest rozwiązanie Microsoft z rodziny Outlook 2000-2003, Outlook Ekspres oraz Windows mail (systemy te bazują na tym samym jądrze i nie istnieje możliwość rozpoznania, z której wersji korzysta dany internauta). Programy te osiągnęły w sumie poziom 68,90% co w odniesieniu do wyników z marca oznacza wynik gorszy o ok. 3%. Strata ta przekłada się na zysk programów z miejsca drugiego i trzeciego, czyli Outlook 2007 oraz Thunderbird, których wyniki wzrosły średnio o około 0,5% od marca 2009 r. Znaczący wzrost zauważyliśmy także w segmencie "inne programy pocztowe", który na przełomie ostatnich miesięcy wzrósł z 4% do 5,18%.