Maria Wąchal wpis utworzony wpis edytowany
Karuzela na Facebooku to skuteczny sposób na budowanie listy mailingowej
Powrót do listy wpisówFacebook jest tak zatłoczonym miejscem, że sama obecność tam nie wystarczy, aby zapewnić marce odpowiednią ekspozycję realizującą potrzeby biznesowe. Potrzebujesz również listy mailingowej. Tylko tą drogą odpowiesz na indywidualne potrzeby swoich odbiorców. A w odpowiednich momentach, poprowadzisz skuteczną komunikację.
Na swoich profilach zgromadziłeś już osoby, które mają kontakt z Twoja marką. Jako Twoi fani, chętniej dołączą do Twojej listy mailingowej niż ktoś, kto jednorazowo odwiedził Twoją stronę internetową i natknął się na formularz zapisu.
Facebook wprowadził w ostatnim czasie kilka nowych funkcjonalności, w tym format karuzelowy dla darmowych postów. Możesz go w kreatywny sposób wykorzystać do budowania listy subskrybentów. Zobacz, dlaczego karuzela na Facebooku to dobry pomysł, aby powalczyć o uwagę i skutecznie zachęcić followersów do pozostawienia Ci adresu email.
Wykorzystaj format karuzelowy i zbieraj subskrybentów
Bardzo ciekawą opcją udostępnioną niedawno przez Facebooka jest możliwość tworzenia bezpłatnych postów karuzelowych. Wcześniej ten format był zarezerwowany jedynie dla postów sponsorowanych.
Dlaczego format karuzelowy jest interesujący z punktu widzenia budowania listy mailingowej w social media? Przede wszystkim dlatego, że zawiera więcej miejsca na zachęcenie odbiorców do podjęcia działania!
Tworząc post możesz dokładnie wyjaśnić, dlaczego warto zapisać się na Twój newsletter i jakie przyniesie to odbiorcy korzyści. Zaufanie, jakie zbudujesz w oczach odbiorcy jeszcze przed zapisem, zaprocentuje w email marketingu. Według danych Direct Marketing Association ponad 80% otwarć jest generowanych z adresów, które określają adres nadawcy jako zaufany.
Zrób post karuzelowy krok po kroku:
Wejdź na swój profil i w opcji dodania posta wybierz "Udostępnij zdjęcie lub film":
Po kliknięciu pojawi się taki oto pop-up, tam zaznacz “Utwórz karuzelę zdjęć / filmów”:
Kolejno wprowadź adres strony internetowej, gdzie znajduje się Twój formularz zapisu. Facebook automatycznie zaciągnie grafiki z tej strony, które możesz kolejno usunąć lub pozostawić.
Każde ze zdjęć (możesz ich dodać nawet 10) może mieć zupełnie inny opis. Postaraj się, aby Twój opis pokazywał zalety, jakie otrzyma odbiorca po dołączeniu do Twojej listy mailingowej. Dobrze sprawdzi się tutaj tryb narracyjny, który pozwoli Ci opowiedzieć ciekawą historię, dlaczego warto dołączyć do Twojej listy. Niech ogranicza Cię jedynie wyobraźnia!
Każde ze zdjęć możesz podlinkować do innych stron www z osobnymi formularzami zapisu.
Jeśli np. chcesz zbierać już z tego poziomu dodatkowe dane o odbiorcach - jest to możliwe! Przykładowo, prowadzisz esklep ze zdrową żywnością i chcesz posegmentować swoich odbiorców na tych, którzy byliby zainteresowani konkretnymi rodzajami produktów: wegańskie, bezglutenowe, superfoods, czy żywność dla diabetyków.
W karuzeli zrób osobne obrazki i zaznacz, że o zaletach tych poszczególnych grup produktów będziesz informować w swoim newsletterze. Poszczególne obrazki podlinkuj do różnych stron www z odpowiednimi formularzami zapisu.
Dzięki segmentacji lepiej dobierzesz treści do indywidualnych zainteresowań subskrybentów. Taka segmentacja w momencie zapisu to przepis na długotrwałą relację z nowym subskrybentem.
Według Lyris Annual Email Optimizer Report, marketerzy, którzy zaczęli stosować segmentację, zauważyli wyższy wskaźnik Open Rate, wzrost przychodów i większe zyski z kampanii mailingowych. Dodatkowo liczba wypisów z newslettera po zastosowaniu segmentacji zmniejszyła się średnio o 28%.
Ostatnim etapem w tworzeniu posta z karuzelą jest dodanie samej treści posta. Tu też pamiętaj o tym, aby w ciekawy i kreatywny sposób zachęcić użytkowników do dołączenia do Twojej listy mailingowej.
Tylko niewielka część użytkowników Facebooka regularnie wchodzi na Twój fanpage, dlatego warto taki post przypiąć na górze strony, aby był widoczny jako jedna z pierwszych informacji.
Pamiętaj o tym, tworząc karuzelę
Karuzela to bardzo skuteczny format, który przyciągnie uwagę użytkownika. Kinetic Social analizował skuteczność tego formatu, kiedy był on jeszcze dostępny jedynie w opcjach reklamowych Facebooka. Reklamy z karuzelą generowały średnio 10 razy większy ruch na stronę docelową, w porównaniu z reklamami statycznymi.
Newsfeed Facebooka to bardzo zatłoczone miejsce, a użytkownicy są często przeładowani treścią. Zwróć szczególną uwagę na pierwsze zdjęcie i upewnij się, że skutecznie zachęci do działania. Nie masz pomysłu na swoją kreację? Na tym fanpage'u znajdziesz mnóstwo inspiracji!
Obraz jest warty więcej niż tysiąc słów. Brzmi banalnie, prawda? Jednak sprawdza się w formacie karuzeli! Zamiast zamieszczania osobnych obrazków w kolejnych okienkach karuzeli, przygotuj jeden i potnij go w odpowiednim formacie, aby cała kreacja tworzyła spójną całość.
Zdecyduj, ile obrazów będzie miała karuzela (od 3-10 kart).
Przygotuj obraz o prawidłowych wymiarach. Jego wysokość powinna wynosić 600 pikseli, a jego szerokość 600 pikseli pomnożoną przez liczbę kart karuzelowych (przykładowo, jeśli używasz 4 kart obraz powinien zostać przygotowany w wymiarach 2400 × 600 pikseli).
Dodaj ten sam obraz dla każdej karty karuzeli i przytnij go korzystając z opcji edycji Facebooka. Alternatywnie, potnij obraz przed wysłaniem do formatu 600 x 600 przy użyciu oprogramowania do edycji zdjęć, np. Photoshop.
Zostań wymiataczem!
To jak? Chcesz zostać wymiataczem email marketingu? Daj się zainspirować i zapisz się na nasz newsletter!