Maria Wąchal wpis utworzony wpis edytowany
Czego o email marketingu nauczą Cię reklamy Super Bowl 2017
Powrót do listy wpisówRok temu inspirowałam was reklamami z Super Bowl 2016. W tym roku kolejna porcja spotów reklamowych, na które cały rok czekają zarówno widzowie jak i marketerzy z całego świata!
Zaczynamy!
Garść danych na temat samych reklam Super Bowl
Średni koszt 30-sekundowej reklamy podczas transmisji Super Bowl w 2017 roku to 5 milionów dolarów amerykańskich.
Millenialsi to grupa wiekowa, która ogląda Super Bowl właśnie dla samych reklam. 26% wskazało za główny powód oglądania wydarzenia właśnie reklamy, a 24% rozgrywki. Im starsi Amerykanie, tym bardziej przywiązują uwagę do samych emocji sportowych, ponad to co mają im do powiedzenia w tym czasie znane marki.
Najczęściej na emisję reklamy podczas Super Bowl decydują się producenci samochodów, którzy deklarują zasadność emitowania reklam telewizyjnych rosnącą liczbą obserwatorów w social media.
Z raportu YouTube dowiadujemy, że reklamy Super Bowl z lat 2008-2016 wygenerowały na portalu ponad 440 mln obejrzanych minut, co daje równowartość oglądania samej imprezy ponad 1,9 mln razy!
Nie widziałeś jeszcze najciekawszych spotów tego roku? Czas to nadrobić!
Reklamy Super Bowl 2017 - marketingowe inspiracje
Budweiser 2017 Super Bowl Commercial “Born The Hard Way”
Airbnb Super Bowl Commercial 2017 “We Accept”
Najgorętszy temat amerykańskich mediów ostatnich tygodni to kwestie emigrantów i kontrowersyjny dekret prezydenta Donalda Trumpa, który blokuje przyjmowanie uchodźców z 7 państw.
Protesty rzeszy amerykanów oraz ludzi na całym świecie, nie przeszły bez echa w tegorocznych spotach reklamowych. Reklamy takich gigantów, jak Budweiser, czy AirBnB dotknęły politycznych kwestii, nawiązując do jedności i równości.
Budweiser opowiedziało historię niemieckiego emigranta, który przywiózł ze sobą do Nowego Świata recepturę piwa i swój Big American Dream:
Z kolei AirBnB mocno i zdecydowanie powiedziało: “We accept”.
Czy marki powinny angażować się w politykę? Nie w tym rzecz. Lekcja jaką uczą nas te konkretne działania to wartość zasady: wyróżnij się albo zgiń.
Jeśli komunikujesz coś swoim odbiorcom: niech będzie to wyraźny komunikat, niech się wyróżnia i zapada w pamięć. Tak łatwo obecnie zginąć w morzu informacji, jaką serwują media.
Jak przeniesiesz to na email marketing?
Internauci skupiają swoją uwagę tylko na kilka sekund, skanując treści. Spraw, że ich oko zatrzyma się właśnie na Twojej wiadomości. A jak to zrobić?
Wizytówką Twojego maila jak i pierwszą rzeczą, na którą odbiorca zwraca uwagę jest jego temat. Tutaj przeczytasz 6 sposobów na to, aby treść tematu zachęciła do otwarcia maila marketingowego.
Avocados From Mexico Super Bowl 2017 Commercial “Secret Society”
Pozostawmy wrażliwe kwestie polityczne na boku. Reklama, która szczególnie zapadła mi w pamięć to spot Avocados From Mexico. Świetna story line pełna istotnych i na czasie referencji.
W treści video znalazły się chyba wszystkie najważniejsze teorie spiskowe: Wielką Stopę, upozorowanie lądowania na księżycu, czy sławne Area 51.
A na koniec piękny trick perswazji - odbiorca dostał dużo informacji, których nie jest pewny. Choć nad jedną, najważniejszą, nie musi się zastanawiać. Jest oczywista! Najlepsze Avocado są z Meksyku! Przecież wszyscy o tym wiedzą.
Jak przeniesiesz to na email marketing?
Przy budowaniu listy mailingowej, kieruj się zasadą społecznego dowodu słuszności. Opisał ją Robert Cialdini w książce "Influence" jako "tendencję, do postrzegania konkretnego działania jako bardziej stosownego w momencie, gdy inni je wykonują.”
Ten klasyczny chwyt marketingowy, działał już długo długo przed powstaniem Internetu!
Pamiętaj o nim, projektując swój formularz zapisu.
Nikt nie poda Ci swojego adresu email ot tak. Skuteczne w budowanie listy są treści freemium i rabaty. Jeśli jednak w którymś ze swoich formularzy nie oferujesz powyższych, dodaj do copy zdanie:
“Już x osób czyta nasz newsletter, dołącz do nich.”
W oczach potencjalnych subsrybentów Twoje treści będą miały wyższą wartość. To działa!
Honda Super Bowl Commercial 2017 “Year Books”
Reklama tworzona z humorem. Reklama z udziałem celebrytów. Reklama odnosząca się do sentymentalnych zdarzeń. To przepis na sukces, który podczas tegorocznego Super Bowl wykorzystała marka Honda!
Spot przedstawia album ze szkoły średniej, w którym motywuje widza nie kto inny, a: Robert Redford, Missy Elliot, czy Jimmy Kimmel:
Jak przeniesiesz to na email marketing?
Oferuj wartość w swoich treściach! Email marketing to skuteczne narzędzie sprzedaży, jednak by do takowej doszło, powinieneś skup się na budowaniu wartości dla subskrybenta. Wtedy Twoje działania nie będą skutkowały jednorazowymi zakupami, a grupą lojalnych, przywiązanych do marki klientów.
Jakie treści są wartościowe?
- te, które uczą i edukują
- te, które nas bawią
- te, które są dla nas ważne
- te, które poleca nam ktoś, kto ma autorytet
Nie traktuj maila, jako narzędzie do wysyłania oferty za ofertą. Traktuj go, jako narzędzie komunikacji, które pozwoli Ci skutecznie budować zaangażowanie. Czy wiesz, że 61% konsumentów lubi otrzymywać maile marketingowe przynajmniej raz w tygodniu, a 28% z nich chciałoby otrzymywać je częściej? Wykorzystaj ten potencjał.
GoDaddy Super Bowl Commercial 2017 “The Internet Wants You”
GoDaddy, amerykańska firma hostingowa, przypomniała nam dlaczego wszyscy tak uwielbiamy Internet!
A Ty masz swoich faworytów spośród reklam Super Bowl w tym roku? Daj nam znać w komentarzu :)