Maria Wąchal wpis utworzony wpis edytowany
Marketing trendy 2017! Must have w digital od 20 ekspertów #FreshMailWie
Powrót do listy wpisówMarketing trendy 2017!
"Wobec jakiego trendu w digital marketingu dobry marketer nie może przejść obojętnie w 2017 roku?" - Na to pytanie odpowiada 20 ekspertów polskiej sceny marketingu i biznesu. #FreshMailWie - teraz dowiedz się Ty! 20 ekspertów i ich must have w #digitalmarketing na 2017! #FreshMailWie Click to Tweet Kliknij, aby powiększyć infografikę. A pod infografiką znajdziesz wersję tekstową z gotowymi tweetami dla każdej prognozy!
Trend #digitalmarketing 2017 od @hatalskacom to #MixedReality Więcej na #FreshMailWie Click to Tweet
Paweł Tkaczyk - paweltkaczyk.com
Badanie The State of the Connected Consumer zrobione przez Salesforce w 2016 pokazało, że przy podejmowaniu decyzji zakupowych „spersonalizowane doświadczenie” jest dla konsumentów niemal równie ważne co „silna, rozpoznawalna marka”. Ale personalizacja w 2017 roku to coś więcej niż wrzucenie imienia konsumenta do newslettera. Mamy mnóstwo danych o naszych klientach. Jeśli je zbieramy i potem nie wykorzystujemy, mówimy o dumb data (głupie dane). Smart data (mądre dane) to te, które zebraliśmy i wykorzystujemy je do personalizacji. Trend #digitalmarketing 2017 od @paweltkaczyk to hiper #personalizacja i #smartdata Więcej na #FreshMailWie Click to Tweet
Łukasz Żelezny - zelezny.uk
2017 rok to jeszcze mocniejszy nacisk na OnPage SEO. Load time, featured snippets, czy klasyczna optymalizacja treści będą częściej niż w zeszłym roku wiodły prym wśród osób, które pracują in-house oraz liczą na wysokie wyniki w wyszukiwarkach, a co z tym idzie ruch organiczny. Dlatego też narzędzia takie jak SEMRush, Searchmetrics czy DeepCrawl wejdą na stałe do warsztatów specjalistów SEO z prawdziwego zdarzenia. Trend #digitalmarketing 2017 od @LukaszZeleznyPL to #OnpageSEO Więcej na #FreshMailWie Click to Tweet
Jacek Kłosiński - klosinski.net
W 2017 roku nadal będzie rosła rola treści wizualnych. W 2016 roku aż 37% marketerów przyznawało, że visual marketing jest najważniejszym elementem tworzonych przez nich treści. W tym zakresie popularniejsze były tylko blogi (38%). Komunikacja wciąż przyśpiesza, a obraz wypiera tekst. Już teraz zalewają nas zewsząd Infografiki, video i gify, a ten trend będzie się jeszcze pogłębiał. Trend #digitalmarketing 2017 od @j_klosinski to #visualmarketing Więcej na #FreshMailWie Click to Tweet
Kamila Kiersznowska - DrTusz.pl
W tym roku warto postawić na budowę relacji. Niezbędna do tego będzie personalizacja ofert czy przekazów reklamowych. Spersonalizowane treści wzmacniają więzi pomiędzy klientem a marką. Ważną rolę w tym procesie odgrywają analityka i targetowanie. Analiza potrzeb klientów oraz danych na temat konsumentów umożliwia stworzenie dopasowanej do potrzeb rynku oferty, która nie tylko owocuje dobrym współczynnikiem konwersji, ale też wpływa pozytywnie na wizerunek danej firmy. Trend #digitalmarketing 2017 od @kiersznowska to budowanie relacji #personalizacja Więcej na #FreshMailWie Click to Tweet
Daniel Kędzierski - Fasttony.es
Jednym z ważniejszych trendów w 2017 będzie automatyzacja działań marketingowych za pomocą platform i narzędzi, które pozwolą spiąć w jeden ekosystem całą kampanię: od e-maili, przez wysyłkę SMS, po dynamiczną reklamę na Facebooku. Po prawidłowej konfiguracji, niezależnie od nas, wykona się cała praca: od kreacji przez dobór grupy docelowej, po optymalizację. Tak, to jest możliwe. Potrzeba tylko odpowiednich narzędzi. Na przykład naszego! Trend #digitalmarketing 2017 od @FastTonyES to #automatyzacja Więcej na #FreshMailWie Click to Tweet
Artur Jabłoński - ArturJablonski.com
Nie wiem, czy da się to nazwać trendem, ale uważam, że 2017 może być rokiem, w którym większa część marketerów zwróci uwagę na zaawansowane możliwości reklamy w social media. Jako szkoleniowiec i prowadzący kampanie widzę, że wiele firm nie wychodzi w tym zakresie poza sponsorowane posty na Facebooku. Tymczasem można np. uruchomić reklamy, które pobiorą dane użytkownika, wyślą mu SMS, mailing i całość prześlą do CRM. A to możliwości samego FB, co dopiero inne portale społecznościowe. Trend #digitalmarketing 2017 od @ArturJablonski to dobre reklamy w #socialmedia Więcej na #FreshMailWie Click to Tweet
Paweł Sala - FreshMail
Rok 2017 pokaże nam, że komunikacja 1to1 to nie sci-fi, a realna rzeczywistość. Big data przestaje być już terminem ograniczonym do wąskiej grupy specjalistów. Możemy tworzyć kompletne ekosystemy z przepływem danych pomiędzy webtrackingiem, social media, systemami klasy BI, CRM czy ERP oraz narzędziami email marketingowymi. Skuteczne ekosystemy aplikacji i narzędzi integrujących wszelkie możliwe dane o klientach, pozwolą przewidzieć czego oczekują odbiorcy komunikacji marketingowej, aby prowadzić skuteczne działania, niosące realną wartość dla obu stron. Trend #digitalmarketing 2017 od @pawelsala to #bigdata Więcej na #FreshMailWie Click to Tweet
Barbara Stawarz-Garcia - Happy Content
W content marketingu w 2017 roku nie można już dłużej lekceważyć działań automatyzacji. Największym wyzwaniem pozostaje trafne docieranie do odpowiedniego konsumenta ze skutecznymi treściami, a to - bez odpowiednich narzędzi - jest już dziś właściwie niemożliwe. W treściach przede wszystkim wygrają konsekwentni i precyzyjni. Trend #digitalmarketing 2017 od @bstawarz to #automatyzacja Więcej na #FreshMailWie Click to Tweet
Szymon Słowik - Takaoto.pro
Staram się nie przyczyniać do budowania hype’u na różnego rodzaju nowinki. Zanim rzucimy się na nowości, odróbmy zadanie domowe i wróćmy do podstaw. Dlatego chciałbym chociaż w minimalnym stopniu przyczynić się do zwrócenia uwagi w 2017 r. na dwie fundamentalne kwestie. Po pierwsze analityka - bez niej nie znamy kontekstu naszych działań i nie możemy optymalizować kampanii. Po drugie - strategia, która nie może być notorycznie poświęcana na rzecz bieżących działań operacyjnych i sprzedażowych. Trend #digitalmarketing 2017 od @szymonslowik to #analityka i #strategia Więcej na #FreshMailWie Click to Tweet
Monika Mikowska - jestem.mobi
Ja chciałabym zwrócić Waszą uwagę na potencjał, możliwości i ograniczenia tzw. interfejsów konwersacyjnych. Pojęcie to ukonstytuowało się w zeszłym roku, na fali ogromnej popularności botów w komunikatorach mobilnych, takich jak Messenger, Skype, czy KIK. Interfejs konwersacyjny to taki typ interfejsu, w którym interakcja pomiędzy człowiekiem a komputerem odbywa się za pomocą komend tekstowych i/lub głosowych, mniej lub bardziej przypominających naturalną ludzką rozmowę. Tak jak interfejs graficzny (GUI) wyposażony jest w różne wizualne elementy, np. ikony, symbole, oznaczenia kolorystyczne, przyciski, których znaczenie jest nam znane (zostało przez nas utrwalone) lub przynajmniej możemy się go domyślać, tak interfejs konwersacyjny (CUI) jest ich kompletnie pozbawiony. To stwarza ogromne pole do popisu, zarówno projektantów, jak i developerów, a także marketerów. Już dziś powinniśmy pracować nad dobrymi praktykami - nie ma na co czekać, bowiem nowe możliwości technologiczne są już adaptowane przez konsumentów. Jesteście świadomi, że już 20% zapytań do wyszukiwarki Google na urządzeniach mobilnych jest składana głosowo? To jedna z ważniejszych danych, podsumowujących zeszły rok, którą należy znać. Mówi się już, że "voice is the new platform”! Dlatego moim wyzwaniem na 2017 rok jest doskonalenie się w obszarze projektowania i testowania interfejsów konwersacyjnych oraz gromadzenia know-how, jak ludzie z nich korzystają i na nie reagują. Trend #digitalmarketing 2017 od @mobimoni to #CUI Więcej na #FreshMailWie Click to Tweet
Maciej Sękowski - Marketer+
Dobry marketer nie może przejść obojętnie w 2017 wobec personalizacji na zaawansowanym poziomie. I nie chodzi mi tylko o wykorzystanie dostępnych dziś cyfrowych możliwości, ale również o skuteczne nawiązanie relacji z konsumentami i dostarczenie im spersonalizowanych doświadczeń. Takich, które pozostawią w ich umyśle ślad i komunikat, że ich osobiste preferencje zostały wzięte pod uwagę przy planowaniu interakcji przez markę. Realizacja takich działań jest możliwa tylko w wypadku, gdy zbierasz informacje o odbiorcach. Z tym wiąże się kolejny trend, czyli dalsza integracja kanałów, czy jak kto woli – punktów styku z marką, na podstawie danych o odbiorcach pochodzących z analityki. Moim zdaniem najważniejszym trendem w najbliższym roku i latach kolejnych będzie powrót do źródeł komunikacji marketingowej, nie tylko w digitalu. W transparentnym świecie ludzie kupują od tych, których lubią i do których mają zaufanie. Przy tym – co oczywiście nie wyklucza pierwszego – jeszcze bardziej istotna będzie automatyzacja działań. Im większe zaufanie do marki, tym większą ilością danych klient się z nią podzieli. Na ten wzrost wpływ ma także coraz większe zaufanie do technologii. Konsumenci w coraz większym stopniu zawierzają otaczającym ich z każdej strony algorytmom. Technologia w końcu ułatwia im życie. Z kolei marki dzięki niej mogą na masową skalę tworzyć i dostarczać precyzyjny i spersonalizowany przekaz. Pamiętaj, że spersonalizowany marketing automation nie tylko odpowiada na potrzeby użytkownika, lecz także te potrzeby buduje. Trend #digitalmarketing 2017 od @msekowski to #personalizacja i #automation Więcej na #FreshMailWie Click to Tweet
Monika Czaplicka - Wobuzz
Być człowiekiem dla ludzi. Klienci to nie cyfry, tylko istoty, które mają emocje i pragnienia. Więcej empatii, pomagajmy rozwiązywać problemy. Social media to rozmowa, a nie tablica ogłoszeniowa z naszą ofertą. Mniej KPI, ASAPów, targetów, a więcej indywidualnego podejścia. To nadal może być mierzalne i nacelowane na efekty: socialCRM, social care, konwersacje. Wymień lajki i komcie na obsłużonych klientów (średni czas załatwienia sprawy) i NPS. Rok 2017 powinien być rokiem człowieka. Trend #digitalmarketing 2017 od @kryzyssm to hiper #człowiek Więcej na #FreshMailWie Click to Tweet
Robert Marczak - Landingi
Personalizacja. Wykorzystanie personalizacji w komunikacji marketingowej będzie kluczem do sukcesu w 2017! Odpowiednie przetworzenie danych zebranych z formularzy na landing pages, z Google Analytics czy innych narzędzi sprawi, że łatwiej nam będzie trafić w potrzeby odbiorcy. Marketerzy będą tworzyć precyzyjne komunikaty i spersonalizowane landing pages odpowiednio dopasowane na podstawie rzeczywistych danych. Warto też zwrócić uwagę na rosnące znaczenie live streamingu (FB Live, Youtube Live czy Twitter Live). Trend #digitalmarketing 2017 od @robert_marczak to #personalizacja Więcej na #FreshMailWie Click to Tweet
Jacek Szlak - Marketing przy Kawie
Wyzwaniem stało się zarządzanie danymi. Wydawało się, że będzie ono coraz łatwiejsze dzięki zaawansowanym narzędziom IT. Już na wstępie problemem okazała się jednak sama integracja komunikacji wielokanałowej. Dochodzą do tego dane z monitoringu mediów społecznościowych, informacje pozyskane od brokerów, informacje o zachowaniach konsumentów poza customer journey... Gromadzi się je, choć jeszcze nie wiadomo, co z nimi zrobić. Hasło „garbage in, garbage out” przybrało formę: „Na wszelki wypadek zbierajmy wszystko. W końcu uda się to przetworzyć i uzyskać wartościowe wyniki”. Jednak przechowywanie i obróbka danych nie są darmowe. Zaprzęgnięcie do tego big data i sztucznej inteligencji nie wystarczy, bo kierunki eksploracji oraz cele firma musi wyznaczyć sobie sama. Musi umieć zrezygnować z niektórych danych, zdobyć się na abstrahowanie. Musi – podobnie jak naukowcy – weryfikować hipotezy, selekcjonować informacje, pomijać rzeczy nieistotne. Zmaganie się z nadmiarem danych i sięganie w tym procesie po metodologię naukową w analizie zachowań klientów – to jest kierunek, który powinien przykuć uwagę marketerów w tym roku. Trend #digitalmarketing 2017 od @jacekszlak to #DataManagement Więcej na #FreshMailWie Click to Tweet
Leszek Łuczyn - OPCOM
Złota era właśnie nadeszła: dla dostarczających kreatywne treści osób, które „czują Internet”. Dlaczego? Odbiorcy najchętniej angażują się w personalizowany przekaz, czyli „w treść, która MNIE zaciekawi” lub w reklamę natywną, wpasowaną w ich zainteresowania. Oznacza to, że marketer powinien przewidzieć współpracę z większą ilością kreatywnych niż dotąd, by sprostać oczekiwaniom odbiorców. Dostępnych jest też coraz więcej multikreatywnych osób łączących różne umiejętności, od słów, przez rysowanie po muzykę, więc jest się kim wesprzeć. Sukces bierze się z ludzi.
Trend #digitalmarketing 2017 od @lelucz to #creative #ludzie Więcej na #FreshMailWie Click to Tweet
Edyta Kowal - Prowly.com
Konsumenci poszukują dziś czegoś więcej niż praktycznych informacji o produkcie. Dziś marka musi ich uwieść. A ponieważ za content zabrał się niemal każdy, nie jest wcale tak łatwo. Wszyscy chcemy się wyróżnić. Stąd na rynku coraz więcej zintegrowanych kampanii rich media contenowych czy personalizacji, która ma ów content dopasować i przybliżyć do odbiorcy. Ten jednak oczekuje większej interakcji. Odpowiedzią są treści interaktywne i aplikacje, które je obsłużą. Zapewniają wyższe zaangażowanie, zmuszają do podjęcia konkretnych akcji i zapadają w pamięć na dłużej. Trend #digitalmarketing 2017 od @edyta_kowal to #marketingzintegrowany Więcej na #FreshMailWie Click to Tweet
Arkadiusz Widawski - Magazyn Online Marketing
W roku 2017 postaw na personalizację, wideo oraz na jeszcze głębsze relacje w mediach społecznościowych. Nie chodzi tylko o personalizowane komunikaty marketingowe, ale także o same produkty. Nie bój się sprzedawać w mediach społecznościowych wprost. Facebook jeszcze bardziej wzrośnie na znaczeniu dla biznesów lokalnych, a z doświadczenia marketerów zaczną korzystać działy HR, które będą aktywnie poszukiwały pracowników online. Przed nami fascynujący rok pełen niestandardowych form promocji. Kreuj, nie powielaj. Ryzykuj, testuj, bądź pierwszy. Trend #digitalmarketing 2017 od @arekwidawski #personalizacja i #video Więcej na #FreshMailWie Click to Tweet
Andrzej Ogonowski - SMSAPI.pl
Nie trzeba szukać nowych rozwiązań technologicznych, aby stworzyć efektywne i efektowne kampanie. Te już obecne, mądrze wykorzystane, zgodnie z metodą omnichannel, mogą przynieść zaskakująco dobre wyniki. Kiedy myślę o trendach w digital marketingu, uważam że ważną rolę w 2017 roku odegra wideo 360 stopni i wirtualna rzeczywistość. Nie tak dawno widziałem reklamę, w której bohater nakładał gogle do VR i w ten sposób odbył wirtualną jazdę samochodem. Takie rozwiązania nie są fikcją, już dzisiaj można je bez problemu wykorzystać. Trend #digitalmarketing 2017 od @aogonowski to #video360 i #VR Więcej na #FreshMailWie Click to Tweet
Mariusz Łodyga - Premium Consulting
W 2017 roku email marketing będzie nadal jednym z narzędziowych filarów w ręku marketera, aby jednak był skuteczny, będzie musiał wychodzić poza same działania emailingowe. Aby podnieść niskie współczynniki Open Rate i CTR, marketerzy będą musieli budować świadomość marki w innych kanałach komunikacji. Tak aby użytkownik, który otrzyma na swoją skrzynkę wiadomość od marki X potrafił ją rozpoznać i powiązać z określoną wartością. Wynika to stąd, że użytkownicy internetu są coraz częściej zbytnio przeciążeni komunikacją marek. Trend #digitalmarketing 2017 od @mariuszlodyga to #emailmarketing Więcej na #FreshMailWie Click to Tweet