Maria Wąchal wpis utworzony wpis edytowany
Nadawca z Gmail? Twój email nie wpadnie do inboxa
Powrót do listy wpisówCzy wysyłasz swój newsletter z adresu nadawcy z @gmail.com? Jeśli tak, najnowsze zmiany polityki DMARC, które wprowadził Gmail dotkną Cię bezpośrednio. Zobacz co się zmieniło i jak powinieneś zareagować.
Nadawca z Gmail? Twój email nie wpadnie do inboxa
Z dniem pierwszego czerwca, Gmail wprowadził aktualizację polityki DMARC. Obecnie każdy mail wysłany poprzez stronę trzecią, np system do email marketingu, z adresu nadawcy w domenie @gmail.com, może zostać odrzucony, jako odbicie twarde.
DMARC (Domain-based Message Authentication, Reporting & Conformance) to jeden z najmłodszych standardów bezpieczeństwa, który został stworzony do walki z rosnącą ilością prób phishingu. Ma zagwarantować, że otrzymany przez Ciebie email został faktycznie wysłany przez podmiot znajdujący się w polu „nadawca”.
Nawet jeśli nie jesteś spamerem, ale wysyłasz wiadomości, jako nadawca w domenie @gmail.com a nie bezpośrednio przez serwery Gmaila, Twoja dostarczalność może drastycznie spaść, ponieważ wiadomości zostaną odrzucone.
Gmail jest obecnie jedną z najbardziej popularnych, darmowych skrzynek mailowych na świecie - korzysta z niego już miliard użytkowników. Istnieje wysokie prawdopodobieństwo, ze spory odsetek Twoich odbiorców posiada skrzynkę właśnie na Gmailu. Zobacz co powinieneś zrobić, aby nadal prowadzić efektywne działania email marketingowe.
Z jakiego adresu wysyłać mailing?
W roku 2014 identyczną zmianę, która ma na celu ochronę przed spamem, wprowadziły już klienci poczty tacy jak Yahoo i AOL. Istnieje więc duże prawdopodobieństwo, że kolejni dostawcy poczty pójdą tą ścieżką.
Dlatego, aby chronić dostarczalność swoich maili, upewnij się, że używasz jako adresu nadawcy maila w domenie firmowej, np. @twojafirma.pl. Inwestycja we własną domenę nie jest wielkim wydatkiem, a przyniesie Ci ogromne korzyści.
Aby ręcznie zmienić adres mailowy nadawcy we FreshMailu:
- Zarejestruj prywatną domenę.
- Zaloguj się do Panelu użytkownika i przejdź do Ustawienia / Weryfikacja adresu email.
- Usuń adres w domenie @gmail.com i podmień go na swój nowy adres.
- Następnie kliknij opcję Weryfikacja adresu email.
- Na wskazany adres otrzymasz wiadomość potwierdzającą. Po kliknięciu w znajdujący się w niej link uwierzytelnisz nowy email.
- Po wprowadzeniu nowego adresu nadawcy, z tego samego menu wybierz opcję "Listy odbiorców" i w rubryce "Domyślny email nadawcy" zmień adres na nowy. Dzięki temu, podczas tworzenia kampanii, parametry nadawcy będą wypełnione automatycznie.
Mniej rekomendowaną opcją jest skorzystanie z klienta pocztowego, który jeszcze nie wprowadził zmian w polityce DMARC.
Analogicznie jak opisano powyżej, możesz podmienić we FreshMailu adres nadawcy kampanii na adres mailowy w domenie np. @onet.pl lub @hotmail.pl, etc. Pamiętaj jednak, że takie rozwiązanie może okazać się jedynie czasowym wyjściem z sytuacji.
Dlaczego nadawca jest tak ważny?
To od kogo Twój odbiorca otrzymuje mailing jest jednym z najbardziej istotnych czynników, wpływających na skuteczność działań email marketingowych. Zaufany i znany nadawca w największym stopniu wpływa na otwieralność wiadomości.
Aby osiągać jak najlepsze rezultaty, użyta nazwa nadawcy powinna być:
- krótka - 2-3 wyrazy
- łatwo identyfikowalna - użyj imienia i/lub nazwy firmy
- i stała - ułatwi budowanie trwałej relacji z odbiorcą