Karolina Gnat wpis utworzony wpis edytowany
Social media marketing – pomoże Ci email [webinarium FreshMaila]
Powrót do listy wpisówNiemal codziennie sprawdzamy swoją pocztę. Jeszcze częściej logujemy się Facebooka, by przewinąć tony informacji, spływających do nas z walla. Scrollujemy w nieskończoność, by sprawdzić co słychać u znajomych, porozmawiać z nimi czy po prostu znaleźć interesującą treść. Niezależnie od miejsca, otrzymujemy wiele treści reklamowej.
Skoro dociera ona do nas, dlaczego nie wykorzystać synergii tych dwóch kanałów po to, by dotrzeć do grupy docelowej czyli odbiorców naszego produktu lub usługi? Jak jednak wyróżnić się pośród całego reklamowego szumu? Dowiedz się jak wykorzystać połączone możliwości reklamowe social media marketingu i email marketingu.
Zobacz bezpłatny materiał z webinarium o tym jak połączyć działania email marketingowe z social media.
Social media? W Polsce najpopularniejszy Facebook
Jednym z głównych kanałów social media marketingu w Polce jest Facebook. Jego dynamika wzrostu nie jest już, co prawda taka jak w momencie wejścia na rynek polski, jednak nadal 34,8% Polaków posiada konto na Facebooku (dane z badania Catvertiser).
Najwięcej użytkowników jest między 25 a 34 rokiem życia, czyli dokładnie ta grupa osób, która z punktu widzenia marketera jest potencjalnie najbardziej zainteresowana jego produktem. Dlaczego? Są to ludzie czynni zawodowo, który zarabiają pieniądze, a co za tym idzie są skłonni je wydać właśnie u nas. Co ciekawe dynamicznie rośnie liczba osób 55+, co prawda w Polsce to nadal mały odsetek jednak w ciągu ostatniego roku przybyło ich aż 30%.
Social media sprzedają?
Ileż razy słyszeliśmy obiegową opinię, “social media nie sprzedają”. To prawda - jako medium jest to bardzo trudny kanał sprzedażowy. Jednak świetnie sprawdza się w roli pomocniczej. Już Philip Kotler mówił o konieczności marketingu mix, czyli używaniu różnych instrumentów marketingowych w celu oddziaływania na rynek. Skuteczne działania marketingowe nigdy nie idą w pojedynkę! Dlatego warto połączyć te dwa kanały, nie tylko po to, by spełniać swoje plany marketingowe, lecz również wspomóc działania sprzedażowe.
Należy zwrócić uwagę na fakt, że rola contentu z roku na rok staje coraz istotniejsza. Wynika to m.in ze zmian w SEO, treści przez nas tworzone mają być ciekawe dla ludzi, nie dla robotów wyszukiwarek. Im lepszy content, bardziej dopasowany do potrzeb odbiorcy, tym więcej ludzi kliknie like lub share, a co za tym idzie, znajdziemy się wyżej SERP (Search Engine Results Page), czyli wynikach wyszukiwania. Im nasza strona jest wyżej, tym bardziej prawdopodobne, że użytkownik trafi na nią i łatwiej będzie nam o konwersję.
Jak sprzedawać za pomocą mediów społecznościowych?
Główny cel e-commerców jest prosty: sprzedaż. Co do niej prowadzi? Dobrej jakości ruch, czyli między innymi SEO, Facebook ads, email marketing i content. Następnym krokiem są domknięte transakcje, tutaj pomocne stają się wszelkie formy remarkeitngu, czy to na Facebooku czy mailowe lub odzyskane koszyki oraz akcje rabatowe. Bo przejściu tych etapów spełnienie naszego celu sprzedażowego staje się dużo prostsze.
Jak zatem podejmować swoje działania? Przede wszystkim powinniśmy zbudować bazę naszych odbiorców, oraz umiejętnie ją segmentować i personalizować, po to by trafiać do konsumenta z precyzyjnym komunikatem. Niejednokrotnie przydadzą się nam takie mechanizmy jak reklamy Lead Generation czy pixel śledzący, jednak czasem wystarczy zobaczyć raporty z wysyłki naszego mailingu, by stworzyć dobrze dopasowaną reklamę na Facebooku.