Maria Wąchal wpis utworzony wpis edytowany
Czego o email marketingu nauczą Cię reklamy Super Bowl
Powrót do listy wpisówSuper Bowl to najbardziej wyczekiwana impreza sportowa w USA. Reklamy Super Bowl to z kolei jeden z najbardziej oczekiwanych momentów dla marketerów. Emocje, które im towarzyszą są równie wielkie jak te sportowe. To właśnie podczas finałów futbolu amerykańskiego wielomilionowa publiczność po raz pierwszy obejrzała słynną reklamę Apple „1984”.
Na emisję spotów reklamowych podczas Super Bowl marki przeznaczają milionowe budżety. Spoty są często przygotowane specjalnie na ten moment. Rokrocznie marketerzy z całego świata szukają w nich inspiracji dla swoich kampanii.
Dlatego zachęcam Cię dziś do spojrzenia na najciekawsze reklamy ostatnich kilku dni w świetle działań newsletterowych. Przeczytaj czego o email marketingu nauczą Cię reklamy Super Bowl!
AXE - Find Your Magic
Dobre marki opowiadają angażujące historie. A co robią wybitne marki? Korzystają z historii swoich konsumentów. Axe w swoim spocie reklamowym prowadzi widza przez wyjątkowe chwile w życiu mężczyzn o różnych osobowościach… których łączy to, że są świetni w tym co robią.
Trick polega na tym, iż każdy z widzów, wpisujący się w grupę docelową, może z powodzeniem identyfikować się z marką po obejrzeniu tej reklamy. Podobnym mechanizmem możesz posłużyć się w swojej komunikacji email marketingowej. Rozważ dwa sposoby:
- wykorzystaj testymoniale swoich klientów, aby pomóc odbiorcom dokonać właściwego wyboru
- opowiedz historie swoich klientów i pokaż jak Twój produkt sprawdza się w działaniu
Daj swoim odbiorcom content, z którym każdy może się utożsamiać. Czy wiesz, że ponad 90% e-kupujących pyta o radę przed planowanymi zakupami?
Audi R8 Big Game Commercial – Commander
Reklamy, które wzbudzają pozytywne emocje, zwłaszcza tęsknotę i nadzieję są zwykle hitem i zapadają na długo w pamięć konsumentów. Audi wypuściło swój spot z utworem “Starman” Davida Bowie na miesiąc po śmierci legendarnego muzyka.
Śmiałe założenie, że nowy model samochodu wystarczy aby podnieść starszego astronautę z nostalgii za jednym z najgorętszych okresów amerykańskich innowacji to jedno, podkład muzyczny jest tym, co czyni ten spot epickim.
Ludzie szukają ludzkiej natury przekazów marketingowych, ukazujących empatie, emocje i uczucia. Dzięki treściom wideo udaje się lepiej przekazać chwile, które zapadają w pamięć. Wideo sprawdzi się dobrze również w mailu!
First Date – Hyundai Super Bowl Commercial
Funkcja “car finder” to najlepsza rzecz, jaka mogła przytrafić się zatroskanym rodzicom od czasu wymyślenia szlabanu ;) Technologie mobilne zaczynają dominować w naszym codziennym życiu i jako email marketer nie powinieneś lekceważyć tego trendu.
Dziś ponad 50% wiadomości marketingowych otwieranych jest na urządzeniach mobilnych. Tworząc swoje wysyłki korzystaj z responsywnych szablonów, abyś był pewny, że odbiorca może je wygodnie odczytać.
Xifaxan Super Bowl 50 Commercial
Może myślisz sobie, iż nie masz co porównywać się z wielkimi markami, to nie Twoja skala. Nic bardziej mylnego. Rzeczywiście zasięg i budżety gigantów są ogromne, ale sztuka którą tworzą oraz sam pomysł może równie dobrze urodzić się w Twojej głowie.
Pozbądź się przekonania, że istnieją marki, dla których nie jest możliwe stworzenie interesujących treści. Jeśli Twoja marka z jakiegoś powodu jest nudna, potraktuj to jako wyzwanie.
Po Super Bowl Xifaxan jest teraz prawdopodobnie najlepiej sprzedawanym lekiem na biegunkę. Spot na tyle spodobał się użytkownikom Twittera, iż powstał nawet hashtag #SuperBowel ;) (ang. bowel - jelito). Wniosek dla Twoich newsletterowych kreacji jest jeden - nie traktuj swojej marki zbyt serio i wyróżnij się.