Maria Wąchal wpis utworzony wpis edytowany
Co email marketing i SEO mogą zdziałać razem
Powrót do listy wpisówZe wszystkich dostępnych kanałów digital marketingu email marketing i SEO są niekwestionowanymi liderami jeśli chodzi o skuteczność i generowanie ROI. Odpowiednie połączenie obu taktyk nie tylko zwiększy ruch na Twojej stronie, ale również przekształci odwiedzających w konwertujących i powracających klientów.
Dobre praktyki SEO napędzają organiczne wyszukiwania dla Twojej strony i zwiększają Twoją widoczność w sieci. Jednak kluczem do zebrania grona powracających użytkowników jest dotarcie do nich osobiście. I w tym miejscu właśnie do gry wchodzi email marketing, dzięki któremu możesz zachęcić odwiedzających do działania. Zbierając w ten sposób lojalną społeczność internetową wokół swojej marki równocześnie będziesz utrwalać swoją pozycję w SERP-ie.
Google Analytics dla SEO i email
Zapewne na codzień korzystasz z Google Analytics i doskonale znasz statystyki Twojej strony, liczbę unikalnych odsłon i demografię odwiedzających. Doskonale wiesz, że Twoi odbiorcy tam są, jednak nie zawsze do końca wiesz dlaczego odwiedzają Twoją stronę i czego dokładnie szukają. Pytanie to jest ważne zwłaszcza w momencie, w którym nie dochodzi do konwersji. Odwiedzający mogą nawet umieścić produkt w koszyku, ale nagle - z niewiadomych powodów - nie dokonują zakupu, co oznacza dla Ciebie stratę i utracone korzyści.
Dzięki zaimplementowaniu wiedzy o działaniach osób odwiedzających Twoją stronę w swoich kampaniach email marketingowych możesz zapobiec części takich sytuacji. W tym poradniku przeczytasz dokładnie jak zintegrować ze sobą Google Analytics i system do email marketingu, abyś mógł kolejno przesłać dedykowane kampanie do odpowiednich odbiorców. Dane, do których dostęp uzyskasz w ten sposób, pozwolą Ci zidentyfikować konkretnych odwiedzających i stworzyć efektywniejsze wysyłki targetowane na podstawie ich rozpoznanych preferencji.
Dla zobrazowania sytuacji posłużę się przykładem sklepu e-commerce z asortymentem RTV i AGD. Wyobraź sobie sytuację, że odwiedzający przegląda 5 różnych modeli w kategorii telewizory, ale opuszcza Twoją stronę i nic nie kupuje. Google Analytics zarejestruje zachowanie odbiorcy na stronie, a Twój system do email marketingu wyśle mu autoresponder ze specjalnym rabatem, zachęta do zakupu, na produkty które wcześniej oglądał.
Będąc w posiadaniu takiej informacji zwrotnej możesz docierać w odpowiednim czasie do odpowiednich osób i jeszcze lepiej zaspokajać ich potrzeby. W ten sposób dorobisz się lojalnych klientów, którzy z chęcią powrócą z potrzebą ponownego zakupu. Według danych Gemius dla e-commerce Polska 2015 kupujący online wykorzystują przede wszystkim strony sklepów internetowych, wyszukiwarki oraz strony serwisów, na których dokonali konkretnego zakupu wcześniej.
Email marketing i SEO - system naczyń połączonych
Większość internautów przegląda tylko pierwszą stronę z wynikami wyszukiwania w poszukiwaniu interesujących ich produktów. Jeżeli Twoja witryna znajduje się wysoko w wynikach, trafiają na nią potencjalni klienci. Najlepszym sposobem, aby nie zmarnować wysiłków, jakie wkładasz w pozycjonowanie strony jest efektywne wykorzystanie email marketingu w dalszej interakcji z odwiedzającymi.
Zamieść na swojej stronie widoczne przyciski zapisu do newslettera, użyj jasnych kolorów i upewnij się, że Twój komunikat jest intrygujący dla odwiedzającego. Podaruj coś ekstra za pozostawienie adresu email. Wtedy odwiedzający chętniej dopiszą się do Twojej listy. Im więcej wiesz o tym, czego poszukują w sieci, tym większy asortyment atrakcyjnych pomysłów i ofert jesteś w stanie zaoferować im w korespondencji mailowej.
Twórz swoje maile używając słów kluczowych, jakie wykorzystujesz do pozycjonowania. Tą samą zasadą, w myśl której tworzysz krótkie i odpowiadające na potrzeby użytkowników url-e i znaczniki, kieruj się układając tytuł i preheader wiadomości. To właśnie te parametry wpływają w najbardziej istotny sposób na ilość otwarć Twoich wysyłek. Daj odbiorcy odczuć, że w mailu znajduje się dokładnie to czego potrzebuje. To nie wszystko, zamieść słowa kluczowe także w treści wiadomości, a do obrazów dodaj odpowiedni alt tekst, tak aby użytkownicy (i przede wszystkim roboty) byli w stanie zobaczyć zawartość wiadomości bez pobierania grafiki.
Najlepsza baza wiedzy o SEO
SEO to temat, który dynamicznie ewoluuje. Ciągłe zmiany w algorytmach Google oraz zmiany w narzędziach często utrudniają właścicielom stron internetowych prowadzenie efektywnego pozycjonowania. Dlatego zapraszam Cię do śledzenia największego projektu edukacyjnego w Polsce, związanego z SEO i content marketingiem: Nowa Koncepcja SEO. Tam Whitepress wraz z kilkudziesięcioma partnerami, do którym z radością dołączył i FreshMail, pokaże, że promocja strony w wynikach wyszukiwania nie kończy się na SEO.