FreshMail wpis utworzony wpis edytowany
Dobre praktyki w ecommerce, które zwiększą Twoją sprzedaż
Powrót do listy wpisówDotarłeś już do etapu, w którym posiadasz własny sklep. I co dalej? Sprzedajesz? Jeśli nie to z pewnością zadajesz sobie pytanie: dlaczego tak się dzieje? Wielu e-przedsiębiorców zmaga się z generowaniem sprzedaży w swoich sklepach. Ich biznesy w końcu upadają, a oni zajmują się czymś innym. Aby Ciebie nie spotkał taki scenariusz, chciałbym przedstawić dobre praktyki w ecommerce, które z pewnością zwiększą Twoją sprzedaż.
Bądź dostępny 24/7
Żyjemy w czasach, które wyposażyły nas w narzędzie o ogromnym potencjale - Internet. Nie wiem, czy wiesz, ale aż 17 milionów Polaków odwiedza sklepy internetowe. Kupują rano, po południu, wieczorem i w nocy. Właśnie dlatego powinieneś być dla nich dostępny nonstop. Co to znaczy? Musisz ekspresowo reagować w social media, odpowiadać na maile Twoich potencjalnych klientów oraz realizować zamówienia w mgnieniu oka.
Sprzedawaj w wielu kanałach
Bez względu na to, w jakiej branży działasz, Twoi klienci odwiedzają dziesiątki innych miejsc, w których mogą zrobić zakupy. Nie uda Ci się sprowadzić ich wszystkich do Twojego sklepu internetowego z dwóch prostych powodów: próba takiego działania byłaby niezwykle kosztowna, a konsumenci uwielbiają kupować tam, gdzie chcą. Część z nich przekonasz, jednak reszta nie skorzysta z Twojej oferty, na czym ucierpi Twoja sprzedaż.
W takim razie, gdzie sprzedawać? Wystaw swoje produkty na eBay oraz Allegro. Oprócz tego, zintegruj swój sklep z fanpagem na Facebooku, co będzie świetnym udogodnieniem dla Twoich aktualnych klientów. Dodatkowo, wypróbuj szereg internetowych galerii handlowych takich jak Domodi i Allani. Na szczęście, nie musisz wszędzie ręcznie dodawać swoich produktów, ponieważ wszystkie powyższe platformy są zintegrowane z Shoplo, co zaoszczędzi Ci mnóstwo czasu (o wszystkich integracjach na Shoplo przeczytasz tutaj). Jeśli działasz w branży modowej lub home&decor, daj szansę takim marketplace’om jak: Mustache, Showroom, Etsy czy Mybaze. Uwierz w wielokanałowość i docieraj do jak największej ilości klientów.
Zadbaj o wygląd sklepu
Twój sklep to Twoja wizytówka. Jeśli o nią nie zadbasz, użytkownicy trafiający na witrynę natychmiast ją opuszczą i nie zrobią u Ciebie zakupów. Postaw na piękny szablon, wysokiej jakości zdjęcia, intuicyjną strukturę informacyjną sklepu oraz jego responsywność (mcommerce rozwija się bardzo dynamicznie, dlatego Twój sklep musi się wyświetlać ładnie na każdym urządzeniu). Zainspiruj się najpiękniejszymi sklepami w sieci i nie zwlekaj, ponieważ stracisz szansę na zdobycie wielu potencjalnych klientów.
Generuj sprzedaż wewnętrznymi aplikacjami
Bez wątpienia zadawałeś sobie pytanie, które rozwiązanie do sprzedaży w Internecie będzie najtańsze. Nie tędy droga. Aby odnieść sukces w ecommerce musisz się zastanowić, która platforma sklepowa pomoże Ci generować większą sprzedaż. Nieodłącznym tego elementem są aplikacje wewnątrz danego oprogramowania, które pomogą Ci sprzedawać więcej. Pozwól, że przybliżę Ci 3 niezwykle przydatne integracje dostępne zupełnie za darmo na Shoplo.
- Instock Reminder - klienci bardzo często pragną zakupić pewien produkt, aczkolwiek w danym momencie jego stan magazynowy wynosi 0. W takiej sytuacji potencjalny nabywca opuszcza sklep i prawdopodobnie nigdy nie dokona u Ciebie zakupów. Dzięki aplikacji Instock Reminder odwiedzający będzie w stanie zapisać się na listę oczekujących, kiedy zabraknie pożądanego przez niego produktu. Gdy tylko uzupełnisz swój stan magazynowy o dany egzemplarz, klient dostanie informację mailową, a Ty wygenerujesz dodatkową sprzedaż.
- Produkty w subskrypcji. Konsumenci szukają prostoty i wygody. Im łatwiej oraz szybciej są w stanie dostać dany produkt, tym lepiej dla biznesu, który im to oferuje. Dzięki modelowi subskrypcji pozwolisz im zapisywać się na automatyczne zamawianie Twoich produktów. Określą oni, jak często powinni otrzymywać zamówienie, a Ty automatycznie zaczniesz generować większą sprzedaż. Zobacz, jak jeden z klientów Shoplo - Cud Miód Box, wykorzystuje tę aplikację do tego, aby dogodzić swoim klientom.
- Cross-selling. Dzięki tej integracji zachęcisz odwiedzających konkretną stronę produktu do obejrzenia dodatkowych (często pasujących do właśnie tego produktu) propozycji z Twojej oferty. Spowodujesz, iż potencjalny klient obejrzy więcej produktów i być może zrobi w Twoim sklepie zakupy o większej wartości. Masz oczywiście całkowitą kontrolę nad tym, jakie przedmioty wyświetlają się na konkretnej podstronie (np. zakupowane razem z tą pozycją bądź najrzadziej kupowane, których sprzedaż pragniesz zwiększyć). Zobacz, jak cross-selling wykorzystuje jeden ze sklepów Shoplo - Smakwnętrza.pl
Dowiedz się więcej o wszystkich przydatnych aplikacjach w sklepie internetowym.