Paweł Sala wpis utworzony wpis edytowany
Nowa odsłona FreshMaila! Sprawdź co się zmieniło
Powrót do listy wpisówKilka tygodni temu pisałem o pracach nad nowym layoutem systemu FreshMail. Dzisiaj mogę śmiało powiedzieć i pochwalić się tym, co zrobiliśmy. Główną ideą zmian było stworzenie jeszcze bardziej funkcjonalnego, przejrzystego, a także bardziej płaskiego interfejsu. Przy okazji zmian zwiększyliśmy szybkość działania samej aplikacji - tak więc swoje kampanie email marketingowe możesz wysyłać jeszcze szybciej.
Dodatkowo analizując informacje zwrotne od użytkowników wprowadziliśmy pewne zmiany w nawigacji, które powinny sprawić, iż używanie FreshMaila będzie jeszcze łatwiejsze. Co ważne, główne funkcjonalności systemu pozostają na swoim miejscu - nie powinieneś się obawiać tego, że się w nim nie odnajdziesz. Dla porządku poniżej znajdziesz kilka najważniejszych zmian jakie pojawią się w systemie.
Połączenie zakładek „Kampanie” i „Raporty”
Od teraz podsumowanie wszystkich kampanii jest dostępne wraz z raportami. W widoku tym zobaczysz wszystkie wysłane kampanie wraz z ikonami, które służą do podglądu, edycji lub usunięcia kampanii - ten widok to „stara” zakładka „Kampanie”. Po kliknięciu w wybraną kampanię zobaczysz raport z danej wysyłki. Znajdziesz tu takie same informacje jak jeszcze niedawno w osobnej zakładce „Raporty”.
Zmiana nazwy kampanii jednym kliknięciem
Teraz możesz edytować nazwę kampanii na każdym etapie pracy po prostu w nią klikając. W ostatnim kroku tworzenia kampanii masz też możliwość zmiany jej nazwy oraz tematu bez potrzeby powrotu do pierwszego kroku kampanii i przechodzenia od nowa przez kolejne poziomy jej tworzenia.
Lepsze przeglądanie list odbiorców
Przede wszystkim dodaliśmy możliwość wyświetlania pól dodatkowych na listach. Widok ten dostosujesz do swoich preferencji. Złap i przeciągnij pola, aby zmienić ich kolejność. Pokazuj i ukrywaj pola dodatkowe na listach.
Sporo ulepszeń znajdziesz także w nawigacji list odbiorców. Przenieśliśmy do tego widoku wykres pokazujący przyrost liczby odbiorców, abyś mógł śledzić swoje postępy.
Dodatkowo, pasek z nagłówkami tabeli przykleja się do krawędzi strony tak, byś zawsze widział tytuły kolejnych kolumn. Przyporządkujesz teraz poszczególne dane do ich tytułów bez przewijania do góry strony.
To nie koniec zmian w layoucie. Jest on bardziej przejrzysty, dzięki bardziej optymalnemu wykorzystaniu dużych rozdzielczości ekranów.
Oznacza to, że:
- powyżej rozdzielczości 1600 px, menu przesuwa się z góry na lewą stronę ekranu
- powyżej rozdzielczości 1824 px, podsumowanie w czarnym boksie przesuwa się z góry na prawą stronę
Formularz kontaktowy dostępny z każdego miejsca w systemie
Dużym usprawnieniem jest także przeniesienie przycisku „Feedback i Pomoc” do prawego dolnego rogu każdej podstrony systemu. Jest on teraz zawsze widoczny! .
Intuicyjna nawigacja
Wprowadziliśmy breadcrumbs, czyli nawigację pokazującą ścieżkę użytkownika w systemie. Taka nawigacja pozwala na cofnięcie się do wybranego punktu, bez przeładowywania wszystkich kolejnych podstron.
Zmiany w Designerze
Zmieniły się też holdery gifów. Dotychczas, aby prawidłowo zaprojektować newsletter z gifem trzeba było użyć dedykowanych im bloków. Teraz gify można wstawiać do projektu wykorzystując te same bloki jak dla dodania obrazów oraz wstawiać je na takich samych zasadach. Oznacza to, że już możliwe jest nałożenie tekstu i grafiki dodatkowej nie tylko na obraz ale i na gif.
Nie zapomnieliśmy także o dalszym wspieraniu trendu mobilności. Nasze szablony są responsywne, dodaliśmy więc funkcję podglądu każdego projektu w wersji desktop i mobile!
Kolejne udogodnienie dla użytkowników Designera - rozbudowanie opcji skrótów klawiszowych.
Naucz się kilku skrótów, a Twoja praca stanie się znacznie szybsza. Na dobry początek przygotowaliśmy dla Was poręczną ściągawkę pokazującą możliwe do użycia skróty klawiszowe dostosowane do sprzętu, którego używasz!
Ponad 50 nowych szablonów mailingów
Nasza biblioteka po dodaniu nowych szablonów zawiera ponad 120 pięknych, responsywnych szablonów. Tym razem prócz szablonów typu ecommerce czy newsletter dodaliśmy kilkadziesiąt wiadomości transakcyjnych, takich jak potwierdzenie zapisu na newsletter czy potwierdzenie dokonania zakupu.
FreshMail taki jak chcesz, czyli spersonalizuj swój interfejs
Od dawna piszemy o personalizacji w email marketingu - tym razem postanowiliśmy pozwolić Ci na jeszcze lepszą personalizację samego interfejsu, dlatego przygotowaliśmy wiele nowych tapet. Aby ustawić tło wejdź w zakładkę „Personalizacja”. Tu możesz wybrać swój ulubiony motyw, a także na stałe włączyć lub wyłączyć żółte paski pomocy w systemie.
Z doświadczenia wiemy, że część użytkowników FreshMaila posiada kilka kont - szczególnie dla nich polecamy używanie różnych tapet na różnych kontach tak, aby zawsze łatwo zidentyfikować na jakim koncie się jest.
Dziel się szablonami z innymi użytkownikami
Wielu użytkowników prosiło nas o możliwość dzielenia się przygotowanymi przez siebie szablonami z innymi. Może to być stosowane np. przez agencję reklamową, która chce udostępnić projekt we FreshMail Designerze swojemu klientowi bez koniecznosci logowania się na jego konto. Jeśli posiadasz płatne konto możesz udostępnić stworzony szablon innemu kontu podając jedynie jego login. Dotyczy to zarówno szablonów stworzonych we FreshMail Designerze jak i CK Editorze.
Czas na email marketing automation
W grudniu zeszłego roku stworzyliśmy nowe autorespondery we FreshMailu. Funkcjonalność ta cieszy się olbrzymim zainteresowaniem.
We wrześniu rozszerzymy ją o autoresponder po realizacji celu na stronie www dzięki naszym kodom trackingowym. W efekcie osoba, która dotrze na daną stronę otrzyma personalizowany mail.
Dodatkowo, oddamy w Wasze ręce niesamowitą integrację FreshMaila z Google Analytics, która nie tylko pozwoli obserwować efekty kampanii email marketingowych na Twoim serwisie www, ale także pozwoli na łatwe identyfikowanie użytkowników odwiedzających Twoją stronę. Dane te będziesz mógł następnie wykorzystać do stworzenia wysoce stargetowanych kampanii email marketingowych. Dodatkowo, autoresponder po realizacji celu będzie mógł być wyzwolony przy realizacji celi ustawionych w Google Analytics. Co najważniejsze, Google Analytics jest darmowym narzędziem - nie będziesz musiał ponosić dodatkowych opłat za śledzenie użytkowników na stronie, a cała integracja zajmie Ci nie więcej niż 15 minut pracy.
Szerzej na ten temat niebawem, a już teraz czekam na Wasze opinie odnośnie nowego interfejsu FreshMaila :)