FreshMail wpis utworzony wpis edytowany
Jak wybrać platformę ecommerce, która pomoże Ci odnieść sukces?
Powrót do listy wpisówZastanawiasz się nad sprzedażą w sieci, ale nadal nie wiesz, jakie rozwiązanie ecommerce wybrać, aby odnieść sukces? Wielu e-przedsiębiorców boryka się z problemem, gdzie i jak prowadzić swoją sprzedaż. Chciałbym Ci przybliżyć, czym powinieneś kierować się przy wyborze odpowiedniej platformy sklepowej oraz co dokładnie musi ona oferować Tobie, jako sprzedawcy, abyś cieszył się dużą i komfortową sprzedażą.
Aplikacje oraz integracje
O ile wiele sposobów płatności i dostawy w sklepie internetowym to już standard, tak niewiele platform sklepowych skupia się na tym, aby ułatwić przedsiębiorcom sprzedawanie w wielu kanałach oraz dostarczyć integracje, które będą stale generować większą sprzedaż w sklepie. Co to właściwie oznacza?
Musisz sprzedawać tam, gdzie przebywają i kupują Twoi potencjalni klienci. A Ci dokonują zakupów wszędzie: na eBay (150 milionów aktywnie kupujących), Allegro (400 tysięcy transakcji dziennie), Etsy (sprzedaż o wartości 1,93 miliarda dolarów w roku 2014), Dawanda (co minutę sprzedawany jest jeden produkt z kategorii "moda", co 30 sekund produkt z kategorii "akcesoria", a co 20 sekund - biżuteria) i wielu innych. Oznacza to, że powinieneś traktować swój sklep internetowy jako jeden z wielu kanałów sprzedaży, dzięki którym trafiasz do konsumentów.
Wybierz tę platformę ecommerce, która umożliwia Ci najwięcej wartościowych dla Twojej branży integracji kanałów sprzedaży, dzięki którym będziesz w stanie prowadzić kompleksowy e-biznes w jednym miejscu, bez potrzeby logowania się na każdy z nich po 10 razy dziennie w celu aktualizacji stanów magazynowych oraz zamówień. Dodatkowo prezentuj swoją ofertę na takich serwisach jak Domodi, Allani czy Shoplo Market, gdzie zwiększasz kilkukrotnie szanse na to, iż zaczniesz generować większą sprzedaż.
Oprócz tego, zwracaj uwagę na różnorodne mechanizmy w ramach samego sklepu, które pomogą Ci w generowaniu większej ilości zamówień. Chodzi tu głównie o kampanie cross-sellingowe, up-sellingowe, aplikację informującą klienta o powrocie danego produktu na stan magazynowy, możliwość sprzedawania w modelu subskrypcyjnym czy integracji z narzędziem Zapier, która usprawni Twój biznes w każdym jego aspekcie. O wielu przydatnych aplikacjach, które powinny oferować platformy ecommerce, przeczytasz tutaj.
Piękne szablony RWD
Na bardziej rozwiniętych rynkach ecommerce już dzisiaj prawie 20% sprzedaży w Internecie dokonywanych jest przez urządzenia mobilne. Jeśli zależy Ci (a powinno) na generowaniu jak największej sprzedaży, Twój sklep musi być przystosowany pod urządzenia mobilne, takie jak smartfony czy tablety. Tym sposobem nie zniechęcisz do swojej oferty ⅕ konsumentów, którzy wolą robić zakupy ‘kanałem mobile’.
Wyjdź naprzeciw oczekiwaniom swoich potencjalnych klientów i zadbaj o witrynę mobilną, a najlepiej przygotuj stronę w technologi RWD (Responsive Web Design). Wybierz tę platformę, która oferuje piękne szablony, wyświetlające się idealnie na ekranie o każdym rozmiarze, w cenie abonamentu.
Nielimitowany hosting
Nie masz bladego pojęcia o serwerach, kosztach z tym związanych, transferach czy gigabajtach? Nie ma to znaczenia. Każda platforma sklepowa powinna oferować Ci w ramach stałego abonamentu nielimitowany i stabilny hosting, który jest odpowiednio zabezpieczony (certyfikaty bezpieczeństwa i certyfikat SSL). Dzięki temu będziesz mógł skupić się na aspektach, na których powinieneś - produkt, marketing i sprzedaż.
Analityka
Jeśli czegoś nie mierzysz, jak możesz tym dobrze zarządzać? Platformy ecommerce powinny oferować Ci możliwość tworzenia użytecznych raportów oraz bezproblemowej analizy Twojego biznesu.
Śledź efekty. Zobacz, skąd trafiają na Twoją stronę użytkownicy oraz optymalizuj dotychczasowe kampanie. Dzięki raportom sprzedaży możesz ustalić, które produkty radzą sobie najlepiej i dokonasz badania zarówno sprzedaży całkowitej, jak i poszczególnych wariantów.
Oprócz tego, wewnętrzne raporty możesz wykorzystać do sprawdzenia tego, jak trafili do Ciebie klienci. To natomiast pozwoli Ci zweryfikować, które kampanie marketingowe okazały się skuteczne, a z jakich powinieneś zrezygnować. Zaoszczędzisz dzięki temu sporo pieniędzy, które będziesz w stanie zainwestować w swój produkt.
Oprócz tego, wybierz narzędzie, które pozwoli Ci zoptymalizować wyszukiwarkę w Twoim sklepie internetowym. Wielu internautów doskonale wie, czego szuka, więc rzadko kiedy przeszukują dany sklep kategoria po kategorii, strona po stronie. Wolą trafić na witrynę, która umożliwi im wpisywanie danych fraz w wyszukiwarce sklepowej. Dzięki analizie tego, co wpisują w wyszukiwarkę Twoi potencjalni klienci, będziesz w stanie zoptymalizować nazwy produktów oraz przypisane im tagi, a to sprawi, że odwiedzający natychmiast znajdą poszukiwany przez nich produkt i go kupią. Więcej o analityce w ecommerce przeczytasz tutaj.
Wszystko, na temat czego pisałem powyżej, powinno skłonić Cię do refleksji odnośnie tego, co tak naprawdę powinno być najważniejsze przy wyborze odpowiedniej platformy ecommerce. Wielu aspirujących e-przedsiębiorców wybiera te rozwiązania, które są najtańsze. Zastanów się, czy to właśnie koszty abonamentu lub ‘jednorazowa’ inwestycja (w przypadku rozwiązań dedykowanych) są najważniejsze. To właśnie możliwości oraz udogodnienia, jakie zapewnia Ci dana platforma, powinny decydować o jej wyborze.