Aleksandra Jakubek wpis utworzony wpis edytowany
12 cech dobrego systemu do mass mailingu
Powrót do listy wpisówFreshMail zawsze cenił zdanie użytkowników więc zebraliśmy ich opinie i postanowiliśmy podzielić się tym, jakie cechy według Was powinien posiadać dobry system do mass mailingu. Poniżej przedstawiam więc 12 cech, które według naszych Klientów są najbardziej pożądane.
1. Łatwość w obsłudze
Jest to kluczowa cecha dobrego systemu do mass mailingu. Skomplikowane narzędzia nie tylko wydłużają Twoją pracę ale również zniechęcają do działania. Intuicyjny i prosty system pozwala Ci czerpać przyjemność z tworzenia kampanii, nie zabiera więcej czasu niż jest to konieczne i pozwala przygotować wszystko bez pomocy osób trzecich.
2. Wsparcie ekspertów
Jest ono potrzebne nawet jeżeli system jest intuicyjny i prosty w obsłudze. Zawsze przecież może zdarzyć się sytuacja, w której będziesz potrzebował pomocy. Łatwy dostęp do wsparcia i szybki kontakt z obsługą jest podstawą w dobrych systemach do mass mailingu.
3. Dobre narzędzie do tworzenia mailingów
Nie każdy jest specjalistą w dziedzinie tworzenia kreacji mailowych. Kod HTML to dla niektórych czarna magia, a na nim właśnie opiera się większość masowych mailingów. Dlatego ważne jest narzędzie, które ułatwi Ci ich tworzenie. Dobrym przykładem takiego właśnie narzędza jest FreshMail Designer, który pozwala na tworzenie kreacji bez konieczności ingerencji w kod HTML. Metodą “złap i upuść” możesz przeciągać wybrane bloki i konstruować z nich profesjonalny szablon. Więcej na temat FreshMail Designera możesz dowiedzieć się z poradnika.
4. Dostępność różnorodnych szablonów
Tak jak wspomniałam już wcześniej, nie każdy zna się na tworzeniu kreacji. Bardzo pomocne w takiej sytuacji są również gotowe szablony, których możesz użyć. Dobrze jeżeli są różnorodne, a wybór jest bogaty, aby każdy mógł dostosować kreację do swoich potrzeb.
5. Narzędzia wspierające optymalizację
Dobry system do mass mailingu powinien również dać Ci możliwość przetestowania kreacji, które utworzyłeś. Nikt nie chce przecież wysyłać kampanii, które nie są sprawdzone. Podstawowymi funkcjami do tego przeznaczonymi są kampanie testowe, które umożliwiają Ci sprawdzenie wiadomości okiem odbiorcy oraz inbox testy pozwalające na podgląd mailingu w różnych programach pocztowych. Przydatną funkcją jest również analiza kodu HTML, która pomoże Ci sprawdzić poprawność Twojej kampanii. Dzięki takim możliwościom nie spotkają Cię przykre niespodzianki, o których dowiedziałbyś się już po zrealizowaniu mailingu.
Przydatną funkcją jest też możliwość przetestowania jakie tematy lub jakie nazwy nadawcy cieszą się większym powodzeniem oraz jaka pora wysyłania wiadomości najbardziej odpowiada Twoim odbiorcom. W systemie FreshMail mogą Ci w tym pomóc narzędzia optymalizacyjne, którymi są testy A/B oraz Optymalizator czasu wysyłki.
6. Analiza antyspamowa
Największym koszmarem osób przygotowujących kampanie mass mailingowe jest wizja wiadomości wpadających do spamu. Dlatego narzędzie powinno udostępnić Ci funkcjonalność, która pomoże temu zapobiec. Analiza antyspamowa oraz spamtesty umożliwią Ci sprawdzenie czy kreacja nie posiada elementów, które mogą zwiększać to ryzyko.
7. Możliwość segmentacji
Pamiętaj, że dobrze spersonalizowane mailingi na pewno spotkają się z większym powodzeniem u odbiorców. Aby takie kampanie tworzyć, potrzebne jest narzędzie, które Ci to umożliwi. Możliwość szeroko rozumianej segmentacji jest więc bardzo ważną cechą dobrego systemu. Powinien on pozwalać nie tylko na grupowanie Twojej bazy na podstawie danych w niej zawartych, ale również na podstawie działań, jakie wykonali odbiorcy - tzw. targetowanie behawioralne.
8. Możliwość automatyzacji działań
Dobry system do mass mailingu powinien być zautomatyzowany. Oznacza to, że powtarzalne i cykliczne procesy powinny być realizowane bez potrzeby Twojej ingerencji. Mam na myśli na przykład wysyłkę wiadomości potwierdzających po zapisaniu się na newsletter, wysyłkę maili powitalnych czy automatyczną czy wysyłkę raportu na wskazany adres, po realizacji kampanii. Takie możliwości na pewno ułatwią Ci pracę i zaoszczędzą dużo czasu.
9. Rozbudowane raporty
Kolejna ważna cecha systemu do mass mailingu to rozbudowane raporty. Możliwość dokładnego wglądu w statystyki pomoże Ci poznać dokładne działania odbiorców co pomoże w lepszym poznaniu ich preferencji. Raporty powinny dostarczyć Ci jak najwięcej informacji - nie tylko ilość otwarć i kliknięć ale również np. najpopularniejsze domeny wśród Twoich odbiorców czy geolokalizację. Istotne jest również to, aby statystyki były generowane na bieżąco - bez potrzeby czekania na ich aktualizację. We FreshMailu liczby zmieniają się dosłownie na Twoich oczach. Możesz zauważyć działanie odbiorcy natychmiast po jego wykonaniu.
Raporty powinny również umożliwić Ci mierzenie efektywności za pomocą innych programów, które można zintegrować z systemem. Świetnym rozwiązaniem jest integracja z Google Analytics, dzięki której jesteś w stanie sprawdzić odwiedziny na Twojej stronie, pochodzące bezpośrednio z kampanii, którą wysłałeś. Taką możliwość daje właśnie FreshMail, dzięki któremu statystyki z Google Analytics możesz sprawdzić nie tylko z poziomu tego właśnie programu, ale również na swoim koncie w systemie.
Dzięki statystykom dostępnym w raportach powinieneś mieć możliwość porównywania kampanii. W ten sposób możesz zobaczyć jak Twoje działania wpłynęły na całość wyników. Ważne jest to, aby porównanie było możliwe w jak najdłuższym przedziale czasowym - np. z kampaniami z poprzedniego roku. Wtedy pomiar efektywności Twoich działań będzie dużo szerszy.
10. Szybkość wysyłki
Ważną kwestią jest również czas w jakim możesz rozesłać Twoje maile do odbiorców. Dostępne narzędzia do mass mailingu umożliwiają Ci to już w kilkanaście sekund (oczywiście czas zależny jest od ilości odbiorców). Nie musisz więc martwić się, że Twoja kampania będzie wysyłać się przez cały dzień.
11. Dostarczalność
Bez tej cechy chyba żaden system nie może się sprawdzić. Dobre narzędzie do mass mailingu musi zapewnić Ci wysoką dostarczalność, dzięki której będziesz mógł bez problemu dotrzeć do swoich odbiorców.
12. Możliwość integracji z innymi programami/platformami
Dobry system do mass mailingu powinien również umożliwić Ci integrację z innymi narzędziami takimi jak systemy rekomendacji, platformy, na których założone są sklepy internetowe czy systemy analityczne. Sprawdź, z jakimi programami możesz zintegrować FreshMaila.
Dobre systemy do mass mailingu posiadają oczywiście jeszcze wiele innych funkcji, które ułatwią oraz urozmaicą Ci przygotowywanie kampanii email marketingowych. Myślę jednak, że te 12 cech, które wymieniłam powyżej są podstawą, aby narzędzie można było nazwać dobrym.