FreshMail wpis utworzony wpis edytowany
Event marketing coraz popularniejszy
Powrót do listy wpisówSpis treści:
- Skąd się wziął?
- Czym właściwie jest?
- Event marketing zdobywa coraz większą popularność, bo...
- Czy zawsze służy promowaniu firmy na zewnątrz?
- Kto się tym zajmuje? Gdzie szukać inspiracji?
- Rozwój technologiczny versus jednostka ludzka :)
- Poranek z email marketingiem
- M@il My Day
Za tym pojęciem kryje się coś więcej niż organizacja imprez promocyjnych. Event marketing staje się wiodącą formą promocji firm, marek oraz idei. Odgrywa coraz większe znaczenie w komunikacji z konsumentami. Jest sposobem na realizację celów firmy - budowania wizerunku oraz kształtowania opinii społecznej.
Skąd się wziął?
Event marketingu w swojej pierwotnej wersji jest stary jak świat, z tą jedynie różnicą, że przed wiekami zamiast marki promował się władca. Gromadzenie ludzi wokół pewnego wydarzenia było skutecznym narzędziem sprawowania władzy: igrzyska olimpijskie w Grecji, walki gladiatorów, turnieje rycerskie, śluby członków rodzin królewskich aż po marsze faszystów w XX wieku.
Historia event marketing we współczesnym - komercyjnym - tego słowa znaczeniu zaczyna się wraz z rozkwitem massmediów.
Czym właściwie jest?
Jak najlepiej przetłumaczyć anglojęzyczny zwrot? Wydarzenie promocyjne, marketing sponsorski, organizacja imprez. Dosłowne tłumaczenie jest zdecydowanie niepełne.
Event marketing bowiem to nie tylko organizacja imprez, ale również promocja firm, marek, idei. To nie tylko konferencje, szkolenia, pikniki, ale i gry miejskie czy team building. To cały złożony mechanizm zarządzania procesami rynkowymi poprzez wydarzenia - proces w którym następuje realizacja celów firmy. Ilość możliwych form realizacji event marketingu jest właściwie nieograniczona i zależy od kreatywności osób odpowiedzialnych za tę działkę w firmie.
Event marketing zdobywa coraz większą popularność, bo...
...jest bardzo skuteczny. Jego największą siłą jest to, że działa dwukierunkowo - firma wpływa na klientów, natomiast klienci na firmę. Jak to wygląda w szczegółach?
- Po pierwsze w bezpośrednim kontakcie podczas organizowanego wydarzenia silnie oddziałujemy na wybrane podmioty/środowiska.
- Po drugie, w tym samym czasie poznajemy postawy i opinie tychże podmiotów/środowiska, a następnie możemy te informacje zastosować w praktyce, by lepiej sprostać oczekiwaniom naszej grupy docelowej.
Przykład skrajnej skuteczności event marketingu? Ustalenia handlowe często mają swój początek na imprezach, rautach, spotkaniach towarzyskich :)
Co ciekawe, event może być również użyty dla promowania produktu, którego reklama jest ograniczona prawnie, np. alkoholu.
Szczegółowe cele event marketingu:
- oddziaływanie na odbiorców danej firmy,
- przekazanie odbiorcom informacji, które mają w odpowiednim stopniu zwiększyć wiedzę na temat produktów lub usług oraz samej firmy w celu stworzenia dla nich preferencji
- na rynku,
- dotarcie do jak najszerszego kręgu odbiorców,
- zdobycie zainteresowania konsumenta oraz zdobycie rozgłosu medialnego.
Czy zawsze służy promowaniu firmy na zewnątrz?
Oczywiście, że nie! Obok działań nastawionych na klientów, kontrahentów i środowiska opiniotwórcze, event marketing za cel często stawia sobie wewnętrzne scalanie firmy, a więc motywację pracowników, promocję, informację czy integrację.
Kto się tym zajmuje? Gdzie szukać inspiracji?
Nieraz firmy mają swojego event managera, czasem korzystają z usług zewnętrznych firm eventowych, a nieraz za event marketing w firmie jest odpowiedzialny po prostu dział marketingu i każdy z pracowników po trochę.
O karierze, a jednocześnie o zyskowności działki event marketingu świadczy popularność organizowanych od 2009 warszawskich Targów Event. Uczestnicy mogą podczas targów zapoznać się z gotowymi rozwiązaniami służącymi do kompleksowej realizacji spotkań, wziąć udział w szkoleniach i seminariach. Poruszane są tematy wszelakie, jak m.in. pomocne multimedia, wyposażenie na imprezy i oświetlenie, tematy związane z bezpieczeństwem i porządkiem podczas imprez, bar i catering.
Podczas targów prezentują się obiekty, w których można takie eventy zorganizować. Poznać można również najświeższe trendy, np. eventy o poranku (w kontraście do tradycyjnych wydarzeń całodniowych lub w godzinach wieczornych), a także usłyszeć o zupełnie oryginalnych, niebanalnych pomysłach jak business lunch w chmurach. To tylko przykłady, a ciekawych pomysłów na pewno nie zabraknie!
Rozwój technologiczny versus jednostka ludzka :)
Event marketing ewoluuje i nabiera tempa wraz z rozwojem technologicznym - zaawansowane mulimedia ułatwiają i uatrakcyjniają przekaz. Mimo tego, a może właśnie dlatego, nie wolno nam zapominać, jak ważny jest osobisty kontakt i interakcja, która ma miejsce między ludźmi zgromadzonymi wokół pewnej idei.
To m.in. dlatego FreshMail zdecydował się zainteresować event marketingiem. Owocem naszej chęci budowania relacji z klientami i szerzenia wiedzy branżowej są regularnie organizowane “Poranki z email marketingiem” oraz konferencja M@il My Day, której druga odsłona miała miejsce w dniach 20-21 maja 2014 roku.
Poranek z email marketingiem
We FreshMailu dobrze rozumiemy, jaka siła tkwi w spotkaniach z ludźmi i słuchaniu siebie nawzajem.
Od 2012 roku organizujemy tzw. “Poranki z email marketingiem”, na których chcemy dzielić się naszą wiedzą, szkolić, spotykać ze sobą marketerów z różnych branży i budować środowisko osób, które chcą dokształcać się w dziedzinie email marketingu. Odwiedzamy więc kolejne polskie miasta nieprzerwanie już od 22 sierpnia 2012 roku.
Chcemy spotykać się z marketerami w nieco mniej formalnych okolicznościach - przy dobrej kawie i ciastku, które umilają szkolenie. Nasi goście oprócz doznań smakowych zyskują bezcenną dawkę wiedzy email marketingowej, okazję do rozmowy z ekspertem oraz ze specjalistami z innych firm.
Wydarzenie jest adresowane do wszystkich zainteresowanych marketingiem internetowym oraz przedstawicieli MŚP, którzy szukają sposobu na zwiększenie sprzedaży przez internet i promowanie swojego biznesu. Maksymalnie na każdy poranek może zapisać się 50 osób, które potem otrzymują od nas materiały szkoleniowe i mogą zdobytą wiedzę wykorzystywać w praktyce.
M@il My Day
Znacznie większym przedsięwzięciem organizacyjnym jest stworzona przez nas od podstaw konferencja M@il My Day.
Pierwsza edycja odbyła się w roku 2013, natomiast rok później udało się zorganizować drugą jej odsłonę. W pierwszym dniu konferencje w roku 2014 wzięło udział 234 uczestników, w tym 20 prelegentów. W drugim dniu 112 osób uczestniczyło w warsztatach, na których mogli sprawdzić swoje umiejętności w zarządzaniu bazą, tworzeniu skutecznych szablonów oraz kodowaniu.
Konferencja jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie marketerów na wiedzę email marketingową oraz oddanie głosu specjalistom, którzy mogą dzielić się swoją wiedzą, inspirować działaniami oraz szerzyć dobre praktyki email marketingu.
Konferencja adresowana jest do e-marketerów, osób odpowiedzialnych za PRowe działania w Internecie, przedsiębiorców MŚP, branży ecommerce, a także blogerów i dziennikarzy zainteresowanych branżą email marketingową. Uczestnicy z konferencji wynoszą ogromną dawkę email marketingowej wiedzy, możliwość porozmawiania z ekspertami oraz spotkania z ludźmi z branży. Ważnym elementem konferencji jest wieczorne after party, które pozwala poznać się i porozmawiać w mniej formalnych okolicznościach.
W przygotowanie zarówno Poranków jak i M@il My Day zaangażowana jest zazwyczaj duża część pracowników FreshMaila, dlatego tym większa radość z sukcesu naszych autorskich eventów.