Jak programy pocztowe wyświetlają emaile?
Jeśli zauważyłeś, że Twój mail wygląda inaczej w edytorze szablonów FreshMail Designer, a inaczej po otwarciu w programie pocztowym, spieszymy z informacją, że nie jest to błąd, a świadome działanie. Poniżej wyjaśniamy, dlaczego tak się dzieje.
Dlaczego mój mail wygląda inaczej?
Różne programyFormat HTML + TXTWiadomość, która zawiera format HTML i TXT. Programy pocztowe, które nie będą mogły odtworzyć wiadomości w formacie HTML, wyświetlą ją w formacie TXT. Należy pamiętać, że wyświetlenie wiadomości w formacie TXT uniemożliwi zraportowanie jej w kontekście otwarć. pocztowe różnie interpretują kod HTML.
Często nie można w 100% zapobiec różnicom w wyglądzie mailingu, ale z pewnością da się ograniczyć ich znaczenie. Pomaga w tym stosowana przez FreshMail technika zwana graceful degradation.
Polega ona na takim skonstruowaniu mailingu, aby był on zawsze czytelny dla odbiorcyOdbiorcaOsoba, która wyraźnie poprosi o dołączenie do listy odbiorców, np. przez wypełnienie formularza zapisu do newslettera i wyrazi zgodę na otrzymywanie wiadomości. , bez względu na to, czy otwiera maila w Gmailu, w Outlooku, czy w aplikacji na telefonie komórkowym. Założenie jest takie, że wiadomość powinna być zawsze możliwa do odczytania bez względu na program, w jakim została otwarta, choć może się różnić formatowaniem niektórych elementów.
Jak skrzynki pocztowe radzą sobie z różnymi formatami
Aby ułatwić przygotowanie mailingu, który wyświetla się bezbłędnie każdemu z odbiorców - niezależnie od tego, z jakiej poczty korzysta - opublikowaliśmy raport CSS.
Na podstawie raportu CSS możemy wytypować 3 grupy programów pocztowych:
- Grupa 1 - tu działa wszystko i należą do niej iMail (Apple) i Thunderbird
- Grupa 2 - tu działa prawie wszystko - Gmail i Interia
- Grupa 3 - ta gubi stylowanie, a należy do niej np. często używany przez firmy Outlook (wyjątkiem jest Outlook 11)
Niekwestionowanym liderem we wspieraniu atrybutów CSS są programy desktopowe instalowane na komputerach Mac: Apple Mail, Outlook 2011, Mozilla Thunderbird oraz natywna aplikacja pocztowa dla iPada i iPhone’a.
Kiedyś marketerzy i koderzy starali się projektować mailingi pod najprostszy Outlook, stosując podejście "zaprojektujmy tak, aby wyświetlało się wszędzie tak samo". To złe podejście, ponieważ nie pozwala wykorzystywać możliwości, jakie obecnie stwarzają dostawcy skrzynek pocztowych.
Jakie elementy kreacji wyświetlają się różnie na różnych skrzynkach pocztowych
Fonty zewnętrzne
W mailu istnieją uniwersalne fonty, tj. czcionki, które domyślnie są zainstalowane na 99% komputerów na świecie. Ich zastosowanie daje pewność, że Twoja kreacja będzie wyglądać identycznie we wszystkich klientach pocztowych.
We FreshMailu to pierwsze 14 fontów, które możesz wybrać przy projektowaniu swojego mailingu.
Co jednak w przypadku, w którym chcesz zastosować inny font?
- Grupa pierwsza wyświetla wszystkie czcionki.
- Grupa druga w momencie, gdy odbiera wiadomość napisaną czcionką, której nie posiada wbudowanej, zamienia ją i zastępuje dowolną lub najbardziej zbliżoną.
- Grupa trzecia korzysta ze zdefiniowanych przez FreshMail czcionek zamiennych (tak zwanych fallbacków).
Pamiętaj, że jeśli zmienia się czcionka, zmianie mogą ulec także odstępy między kolejnymi wierszami lub literami.
Zaokrąglone rogi
Czasami chcesz zastosować w swojej kreacji przyciski, które mają zaokrąglone rogi. Przykładowo Gmail wyświetli je bez problemu, natomiast w Interii oraz Outlooku zamiast zaokrąglonych przycisków pojawią się kwadratowe.
Obrazek Tła
Czasami chcesz, aby tekst w Twoim mailingu pojawił się na tle jakiegoś zdjęcia. Możesz wtedy zapisać tekst wraz z rysunkiem jako jedno zdjęcie i umieścić je w mailingu. Warto jednak pamiętać, że obrazki w mailu nie zawsze ładują się automatycznie i jeśli Twój odbiorca nie pobierze obrazków, to nie odczyta w ogóle tego, co chciałeś przekazać mu w wiadomości.
Rozwiązaniem tego problemu jest zastosowanie obrazka w tle. Pozwala to na wyświetlanie obrazu z tekstem, rozdzielając obydwa tak, że treść jest zawsze widoczna. Obrazy tła jednak nie są obsługiwane we wszystkich klientach pocztowych.
- Grupa pierwsza wyświetli bezproblemowo obrazek oraz tło.
- Outlook i Gmail nie wyświetli obrazka tła.
Animowane gify i wideo
Jeśli chcesz w niestandardowy sposób przykuć uwagę odbiorców i zaprezentować kilka produktów, nie zmieniając przy tym długości maila, lub chcesz “opowiedzieć historię”, animacja gif lub umieszczenie w mailingu wideo będzie rozwiązaniem, jakiego potrzebujesz.
Osadzanie wideo w wiadomości email nie jest tak proste, jak w przypadku obrazu. Niestety, część klientów pocztowych nadal uniemożliwia wysłanie pełnego pliku wideo osadzonego w mailu. Dlatego najbezpieczniej będzie, jeśli przygotujesz gif lub obrazek zastępczy dla odbiorców korzystających z programów pocztowych, które nie wspierają tego formatu.
Pliki gif są obsługiwane przez większość klientów pocztowych, problem pojawia się w przypadku Outlooka, gdzie wyświetla się tylko pierwsza klatka animacji gif, dlatego tam przygotuj obrazek zastępczy.