Jak dodać link rezygnacji?
Każda wiadomość wychodząca z systemu FreshMail musi zawierać tzw. link rezygnacji, który pozwoli na szybkie wypisanie się odbiorcyOdbiorcaOsoba, która wyraźnie poprosi o dołączenie do listy odbiorców, np. przez wypełnienie formularza zapisu do newslettera i wyrazi zgodę na otrzymywanie wiadomości. z listy mailingowej. To już nie tylko dobra sugestia, ale standard i wymóg związany z Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych (RODO).
Jak wstawić link rezygnacji?
Link rezygnacji jest konieczny zarówno w wersji HTMLFormat HTML + TXTWiadomość, która zawiera format HTML i TXT. Programy pocztowe, które nie będą mogły odtworzyć wiadomości w formacie HTML, wyświetlą ją w formacie TXT. Należy pamiętać, że wyświetlenie wiadomości w formacie TXT uniemożliwi zraportowanie jej w kontekście otwarć. wiadomości, jak i wersji tekstowej. Wystarczy wskazać jego miejsce w tworzonym mailu i użyć odpowiedniego przycisku lub formuły. Poniżej pokażemy Ci różne możliwości wstawiania linku rezygnacjiLink rezygnacji / (znacznik) $$resignlink$$: Link w treści wiadomości, pozwalający odbiorcy na usunięcie jego adresu email z listy odbiorców. .
"Szablony z FreshMail Designera"
Każdy szablon, który przygotowaliśmy dla Ciebie w Bibliotece posiada przy końcu blok tekstowy z umieszczonym linkiem rezygnacji, więc nie ma potrzeby go powielać.
Jeśli jednak usunąłeś ten blok i już nie możesz go przywrócić lub tworzyłeś swój własny szablon, w dowolnym miejscu (ale najlepiej na dole szablonu) wstaw zwykły blok tekstowy i wpisz treść swojego linku rezygnacji, np. "Jeśli nie chcesz otrzymywać od nas wiadomości, możesz się wypisać". Następnie zaznacz fragment tekstu, w tym przykładzie będzie to "możesz się wypisać". Pojawi Ci się czarna ramka z dodatkowymi opcjami, kliknij w znak hiperłącza, następnie przejdź do Linki specjalne i Link rezygnacji. Zapisany tekst zostanie w ten sposób podlinkowany, a odbiorcy, po kliknięciu w link, zostaną automatycznie wypisaniWypisaniOdbiorcy, którzy zrezygnowali z otrzymywania mailingu. z listy.
Innym rozwiązaniem jest skorzystanie z opcji "+". Podobnie, jak w poprzednim przypadku, w dowolnym miejscu w szablonie wiadomości umieść blok tekstowy. Następnie usuń cały domyślny tekst i kliknij na czarnym pasku narzędzi ikonę z plusem: "+". Następnie przejdź do zakładki Linki specjalne i dalej do Link rezygnacji. W tym przypadku do szablonu zostanie dodany tekst "Wypisz się", a odbiorcy po kliknięciu w tekst, zostaną automatycznie wypisani z listy odbiorcówLista odbiorcówBaza danych zawierająca adresy email odbiorców, którzy wyrazili zgodę na przesyłanie przez dysponującego listą wiadomości komercyjnych. .
Tagi: link rezygnacji i link wypisu
Tworząc kampanię i dodając tagi podglądu czyli $$preview$$ oraz rezygnacji z subskrypcjiRezygnacja z subskrypcjiUsunięcie adresu email z listy odbiorców po kliknięciu w link rezygnacji przez samego odbiorcę. - $$resignlink$$ pamiętaj, że wyświetlą się one jako gotowe zdania, których nie można edytować.
Wyglądają ona jak na screenach poniżej.
"Nowa wiadomość" w CK Editor
Tworzysz prostego maila lub importowałeś szablon spoza systemu do CK Editora? Link rezygnacji dodasz dwoma kliknięciami. Wskaż kursorem miejsce, w które chcesz dodać tagTagZnacznik stosowany do klasyfikowania fragmentów tekstu. Pozwala na grupowanie odnośników (linków), umożliwia tworzenie grup na podstawie m.in. kliknięć linków oznaczonych za pomocą tagów. i z listy obiektów do wstawienia, dostępnej u góry edytora, wybierz „Link rezygnacji”. Kliknięcie wprowadzi do treści formułę:
<resignlink>Zrezygnuj z otrzymywania wiadomości</resignlink>
Fragment “zrezygnuj z otrzymywnia wiadomości” zawsze możesz zamienić na treść swojego linku rezygnacji, a w trakcie wysyłki stanie się on aktywnym hiperłączem. Możesz także samodzielnie wpisać formułę bezpośrednio do swojego szablonu.
Dodatkowo, wygląd samego linku możesz zmienić bezpośrednio w kodzie HTML. By to zrobić, podczas tworzenia kampanii kliknij w button “Źródło HTML” .
Jeśli tworzysz maila w formacie TXTFormat TXTWiadomość zapisana tylko w formacie TXT., system doda samodzielnie link rezygnacji, podczas wysyłki na samym końcu szablonu, ale w postaci niewiele mówiącego hiperłącza. Dlatego warto w ostatniej linijce tworzonego maila dodać wyjaśniający tekst, np. “Aby zrezygnować z otrzymywania wiadomości kliknij tutaj:”. Wówczas odbiorca zobaczy link rezygnacji stworzony przez Ciebie.