Jak ustawić parametry kampanii?
Podczas tworzenia mailingu do wysyłki, musisz przemierzyć sześć podstawowych kroków.
Pierwszym z nich są Parametry. Podczas określania tych ustawień, musisz pamiętać, że to najważniejsze informacje zarówno dla Ciebie, jak i Twojego odbiorcyOdbiorcaOsoba, która wyraźnie poprosi o dołączenie do listy odbiorców, np. przez wypełnienie formularza zapisu do newslettera i wyrazi zgodę na otrzymywanie wiadomości. . Dlatego warto zatrzymać się na tym kroku trochę dłużej i dokładnie przeanalizować dane wpisywane do poszczególnych pól.
Nazwa kampanii
Na początek określasz nazwę kampanii tak, aby w przyszłości z łatwością ją odnaleźć. To jest informacja tylko dla Ciebie, żeby zaoszczędzić Ci cenny czas, gdybyś chciał szybko powrócić do wysłanej kampanii. Najlepiej nazwać ją tak samo jak temat wiadomości lub po prostu wpisać skróconą nazwę i datę, np.: „Newsletter 24.06.2010”. Nazwę kampanii możesz edytować na każdym etapie pracy po prostu w nią klikając.
Temat wiadomości
Przejdź do uzupełnienia pola Temat wiadomości. Ta treść pojawi się w polu Temat w programie pocztowym odbiorcy. Pamiętaj, że tytuł mailingu z natury rzeczy powinien przede wszystkim zachęcać do otwarcia listu. Może być czymś niedokończonym, fragmentem wyrwanym z kontekstu, który kusi, by ten kontekst poznać.
Dla tematu mailingu możesz zastosować personalizacjęPersonalizacjaMetoda targetowania, dzięki której odbiorca wiadomości może mieć wrażenie, że jest kierowana tylko do niego. Obejmuje ona dodawanie nazwy odbiorcy w temacie lub treści maila lub innych danych z pól dodatkowych., a także przeprowadzić Testy A/BTesty A/BPodział wysyłki na dwie części z różnym tematem/nadawcą, bądź kreacją, dzięki czemu możemy sprawdzić, która wersja wysyłki będzie cieszyła się większym powodzeniem., włączając poniżej narzędzia optymalizacyjne.
Nadawca
W polu Nadawca wpisujesz nazwę osoby, która wysyła email. Może to być firma, Twoje nazwisko lub obie te nazwy. Nadawca to pierwsza informacja, jaką czyta odbiorca. Jeśli nadawcę znamy i kojarzymy z czymś pozytywnym, to z reguły dajemy mu szansę i otwieramy jego list. Co jest skuteczniejsze? Możesz to sprawdzić, przeprowadzając Testy A/B nadawcy, po włączeniu poniżej narzędzi optymalizacyjnych .
Email nadawcy
Następnie musisz określić adres email nadawcy, czyli taki, który zobaczy odbiorca Twojej wiadomości, jeżeli będzie chciał sprawdzić z jakiego adresu mail zostały wysłany.
Narzędzia optymalizacyjne
W parametrach kampanii możesz także włączyć narzędzia optymalizacyjne korzystając z przełącznika On/Off. Narzędzia te opisaliśmy w osobnych tekstach: