Szymon Dyrlaga wpis utworzony wpis edytowany
E-mail marketing – od czego zacząć? 17 artykułów na start
Powrót do listy wpisówNa nasz blog przybywa dużo osób dopiero rozpoczynających przygodę z e-mail marketingiem. Dostajemy wiele zapytań, o czym warto dowiedzieć się na sam początek. Bardzo nas cieszy zainteresowanie tematyką, dlatego przygotowaliśmy specjalną listę artykułów, dzięki której poznasz podstawy e-mail marketingu, dowiesz się, dlaczego warto go stosować oraz jakich błędów unikać.
W tym zestawieniu znajdziesz również informacje o kilku funkcjonalnościach FreshMaila, które ułatwią Ci prowadzenie marketingu mailowego.
E-mail marketing - od czego zacząć?
Dlaczego email marketing?
Pierwszy z polecanych tekstów to kompendium wiedzy o e-mail marketingu. Znajdziesz w nim informacje, dlaczego w ogóle warto zainteresować się tematyką i co o tej formie komunikacji mówią statystyki.
Dowiedz się:
- czym wyróżnia się e-mail spośród kanałów komunikacji
- jakie są najważniejsze cechy marketingu mailowego
- jakie są rodzaje komunikacji mailowej
Co to jest newsletter, mailing, autoresponder?
Z pewnością nie każdy wie, że pojęcia newsletter i mailing nie oznaczają tego samego. A czym od nich różni się autoresponder lub zwykłe ogłoszenie? Przeczytaj tekst, by zapoznać się z podstawowymi pojęciami używanymi w e-mail marketingu.
Dowiedz się:
- czym różnią się rodzaje wiadomości
- czym jest mailing, newsletter lub autoresponder
- kiedy wysyłać ogłoszenie
Kilka słów o tym, jak NIE robić email marketingu
W przeciwieństwie do poprzedniego artykułu, ten pokazuje, jak nie robić e-mail marketingu. Znajdziesz tu najczęstsze przewinienia popełniane przez marketerów, w tym również te grożące sankcjami prawnymi. Dowiesz się też, czym są metody single opt-in i double opt-in oraz którą z nich powinieneś wybrać. Stosowanie porad zawartych w tym tekście pomoże Ci uniknąć kar pieniężnych, utraty reputacji, a także wskaże dobre praktyki, które warto wdrożyć w swoje działania. W końcu najlepiej uczyć się na cudzych błędach, by uniknąć własnych.
Dowiedz się:
- jakie działania są niezgodne z prawem
- czym są metody single opt-in i double opt-in
- co zrobić, by nie trafić na listę spamerów
Jak zadbać o wysoką dostarczalność?
Badania Return Path pokazują, że w skali europejskiej, tylko 83% dobrych maili dociera do odbiorców. Czyli jedna na 6 wiadomości nie trafia do skrzynki odbiorczej. Jako nadawca wiadomości, możesz skutecznie wpłynąć na dostarczalność mailingu i sprawić, by wiadomości cieszyły się dużym zaufaniem wśród danych systemów.
Dowiedz się:
- Jak działają skrzynki pocztowe
- Jak dostarczalność wpływa na skuteczność mailingu
- Jakie elementy wpływają na dostarczalność
W email marketingu treść ma ogromne znaczenie
Dlaczego content i email to “papużki nierozłączki” w strategii marketingowej?
Szacuje się, że dziennie wysyłanych jest 290 miliardów maili. Chociaż zdecydowana większość z tych wiadomości ląduje w spamie, na skrzynkę odbiorczą pojedynczego użytkownika trafia ich ok. 120. Stąd powstaje pytanie, czy w ogóle istnieje możliwość, by odróżnić się od konkurencji i stworzyć coś oryginalnego? Odpowiedzią jest content marketing. W poniższym tekście znajdziesz pomocne statystyki oraz przykłady, na których warto się wzorować.
Dowiedz się:
- co o content marketingu mówią statystyki
- dlaczego konwersja z e-mail marketingu jest wyższa niż z Facebooka lub Twittera
- jak marketerzy w ciekawy sposób wykorzystują content w swoich e-mailach
Jak pisać treści do mailingów, by odbiorcy chcieli je czytać
Skoro już wiesz, dlaczego content jest tak istotny, czas przejść do praktyki. W naszym zestawieniu nie mogło zabraknąć tekstu dotyczącego samego tworzenia treści e-maili. Żeby kampania była skuteczna, musi przede wszystkim przyciągać uwagę, zaciekawić odbiorców i zachęcić ich do podjęcia oczekiwanych działań. Stąd warto poczytać porady o doborze komunikatu do grupy adresatów, warstwie wizualnej i korzyściach z wykorzystywania grafik.
Dowiesz się, jak pisać w sposób zrozumiały i jakim stylem się posługiwać. Poznasz też kilka praktycznych narzędzi internetowych, które Ci w tym pomogą. Jeżeli jesteś osobą odpowiedzialną za content w wysyłanych mailingach, ten tekst jest dla Ciebie pozycją obowiązkową na liście.
Dowiedz się:
- jak dobrać komunikat do odbiorcy
- jakim stylem się posługiwać
- czy warto stosować grafiki
- jakie narzędzia mogą Ci pomóc w tworzeniu tekstu
Jak zaprojektować mailing – zasady tworzenia treści i grafiki
Było już o tym, jak pisać, teraz pora skupić się na poszczególnych elementach maila, które determinują jego treść. Dowiesz się, dlaczego skuteczność kampanii zależy od kilku czynników, takich jak nadawca wiadomości, temat, preheader czy szablon. A także czy lepiej główny przekaz umieścić u góry, czy najlepsze karty zachować na sam koniec (dół)? W tekście znajdziesz też wskazówki dotyczące CTA, użycia kolorów oraz elementów dodatkowych jak wideo czy gif.
Dowiedz się:
- na co uwagę zwracają odbiorcy
- dlaczego warto dbać o szatę wizualną
- jakie są warunki techniczne by stworzyć mailing
- na co zwrócić uwagę podczas pisania
Jak znaleźć darmowe zdjęcia do newslettera, social media, bloga, strony internetowej
Dowiedziałeś się, że w mailingu warto korzystać z przeróżnych grafik. Teraz pojawia się pytanie, skąd je brać? Czy można korzystać z wszystkich obrazów dostępnych w Internecie? Czym różnią się poszczególne licencje? Które z nich nie wymagają dodatkowych opłat i w jakich okolicznościach? W tym tekście znajdziesz odpowiedzi na wszystkie najważniejsze pytania dotyczące pobierania grafik.
Dowiedz się:
- z jakich darmowych stocków korzystać
- czym różnią się licencje (dot. praw autorskich)
- jak znaleźć interesujący obraz
Jak pozyskać adresy mailowe i zarządzać listą odbiorców?
Zapis na newsletter, który działa – Twoja checklista
W tym wpisie znajdziesz informacje, jak tworzyć formularze zapisu do newslettera. Wbrew pozorom nie jest to sprawa prosta. Na przekonanie przeciętnego użytkownika Internetu masz ok. 8 sekund. Po takim mniej więcej czasie traci zainteresowanie. Przeczytaj więc artykuł i dowiedz się, jak stworzyć skuteczny formularz. Przetrzyj szlaki, dzięki którym większa ilość potencjalnych klientów sama do Ciebie dotrze.
Dowiedz się:
- w którym miejscu na stronie umieścić formularz
- czy warto korzystać z pop-upów
- jak dopasować wygląd formularz
- ile pól do wypełnienia warto umieścić
Za co internauta sprzeda Ci swój adres email
Internauci niechętnie podają swoje adresy mailowe, ponieważ traktują je jako dane osobiste. Dlatego konieczne jest, by odpowiednio ich do tego zmotywować. Oto pięć sposobów, które ułatwią Ci pozyskać odbiorców.
Dowiedz się:
- w jaki sposób angażować użytkowników strony
- jakie korzyści zachęcają do podania adresu
- jak promocje i konkursy wpływają na zapis do newslettera
Jak zachować higienę bazy odbiorców i zwiększyć skuteczność swoich kampanii
Jednym z największych plusów e-mail marketingu jest to, że Twoja wiadomość dociera do najbardziej osobistego miejsca w Internecie, jakim jest prywatna skrzynka odbiorcy. Jednak aby Twoje działania były skuteczne, musisz dobrze zarządzać listą adresatów. W tym tekście znajdziesz najistotniejsze porady.
System do wysyłania mailingu
12 cech dobrego systemu do mass mailingu
Żeby wysyłać maile na masową skalę konieczne jest odpowiednie narzędzie. Przedstawiamy najważniejsze cechy, jakie powinien posiadać system do mass mailingu. Dowiesz się, jakie funkcje pomagają w przeprowadzeniu kampanii oraz w wyciągnięciu z niej trafnych wniosków.
Dowiedz się:
- jakie są cechy dobrego systemu
- w czym mogą pomóc Ci poszczególne funkcje
Funkcje FreshMaila, o których być może nie miałeś pojęcia
Kolejny artykuł (oraz jego druga część) przedstawia funkcje FreshMaila, o których, być może, nie miałeś pojęcia. Dowiesz się, jak korzystnie zarządzać listą odbiorców, optymalizować wysyłkę, personalizować odbiorców i przede wszystkim jak w prosty i przyjemny sposób tworzyć wiadomości. Te teksty przekonają Cię, że FreshMail jest Twoim sprzymierzeńcem na arenie e-mail marketingu, który ułatwi Ci przeprowadzenie kampanii oraz zmierzenie jej efektów.
Dowiedz się:
- co możesz osiągnąć dzięki FreshMailowi
- jak w prosty sposób stworzysz wiadomości
- jak system ułatwi Ci w optymalizacji kampanii, zarządzaniu listą i analizie kampanii
Analiza kampanii email marketingowych
Jak czytać raport z kampanii we FreshMailu
Każda kampania mailingowa może przynieść różne efekty. Najważniejsze jest to, by potrafić je odczytywać i wyciągnąć należyte wnioski. FreshMail znacząco to ułatwia, ponieważ po wysłaniu maili w systemie pojawia się raport. Dzięki poniższemu tekstowi dowiesz się, jak go odczytywać i co oznaczają dane pomiary.
Dowiedz się:
- jak analizować raport dostępny w systemie
- co oznaczają poszczególne pomiary
- jak wiele funkcji do analizy dostarcza FreshMail
Najważniejsze wskaźniki mailingu, które powinieneś śledzić a pewnie tego nie robisz
Jak wiadomo, kampanie mailingowe mogę mieć na celu wywołanie różnych efektów. Jedne mają zachęcić do skorzystania z wyjątkowej promocji, drugie do odwiedzenia strony internetowej sklepu, a trzecie przypomnieć klientom o istnieniu nadawcy. Dlatego nie powinno się mierzyć wszystkich jedną miarą. Artykuł przedstawia najważniejsze wskaźniki, które pomogą w analizie kampanii i określeniu, czy była skuteczna.
Dowiedz się:
- dlaczego warto śledzić pomiary w e-mail marketingu
- pod jakim kątem można analizować wysłane kampanie/newslettery
- czym jest konwersja
3 funkcje Google Analytics, które wzmocnią Twój biznes
Skoro już mowa o analizie danych, to na koniec przedstawiamy 3 funkcje Google Analytics, które wzmocnią Twój biznes. Dowiedz się, skąd użytkownicy wchodzą na Twoją stronę i co ich interesuje. Jak to zrobić? Przeczytaj artykuł.
Dowiedz się:
- dlaczego warto korzystać z GA w e-commerce
- jak śledzić ruch odbiorców
- jak wykorzystywać niestandardowe dane
Wiedzę warto stale poszerzać
Mamy nadzieję, że wybrane artykuły wprowadzą Cię w świat e-mail marketingu i wyjaśnią wszelkie wątpliwości, które pojawiają się na samym początku. Oczywiście w celu pogłębiania wiedzy zachęcamy do śledzenia naszego bloga na bieżąco. Oprócz wielkiego zasobu użytecznych informacji, znajdziesz też na nim wiele inspiracji do przygotowywania własnych kampanii mailowych.