Jaka powinna być waga, szerokość i wysokość mailingu?
Znajomość i zachowanie pewnych technicznych aspektów w Twoich mailingach sprawi, że wysyłki, które przygotowujesz staną się jeszcze efektywniejsze. Jeżeli zastosujesz się do naszych wskazówek i zastosujesz optymalne parametry, zmniejszasz ryzyko, iż Twoja wiadomość trafi do spamu.
Zobacz: Skuteczny mailing? Zadbaj o dostarczalność!
Optymalna waga, to klucz do sukcesu, także w email marketingu
Im większą wagę będzie miała Twoja wiadomość, tym większe prawdopodobieństwo, że wpadnie do spamu. Pod uwagę należy wziąć każdy znak, odnośnik do grafiki, a nawet spację. Waga, której warto przestrzegać, to 50-60 kB. Jak jej pilnować? Na pewno nie kosztem jakości grafik i drastycznym jej zmniejszaniem. Mailing stanie się nieestetyczny i nieczytelny dla odbiorcyOdbiorcaOsoba, która wyraźnie poprosi o dołączenie do listy odbiorców, np. przez wypełnienie formularza zapisu do newslettera i wyrazi zgodę na otrzymywanie wiadomości. . Pamiętaj, że wysyłając z FreshMailia obrazki umieszczane są na serwerze zewnętrznym i do sumy wagi mailingu wliczają się jedynie te grafiki, które zostaną przez Ciebie dodane bezpośrednio w piątym kroku kampanii (załączanie obrazków), już po stworzeniu i zapisaniu kreacji kampanii.
W przypadku mailigów graficznych istotne jest sprytne pocięcie grafiki. Sprytne czyli takie, aby i formatFormat HTML + TXTWiadomość, która zawiera format HTML i TXT. Programy pocztowe, które nie będą mogły odtworzyć wiadomości w formacie HTML, wyświetlą ją w formacie TXT. Należy pamiętać, że wyświetlenie wiadomości w formacie TXT uniemożliwi zraportowanie jej w kontekście otwarć. i jakość dostosować do typu grafiki, którą umieszczamy w wiadomości. Więcej o tym jak to zrobić możesz przeczytać tutaj.
Zobacz też:
Stwórz szablon newslettera używając HTML
Załącznik też ma znaczenie!
Kolejnym, ważnym aspektem, również związanym z wagą, jest ciężar załączników. W ich przypadku istnieje kilka ograniczeń. Jeżeli pracujesz we FreshMail Designerze oraz CKEditorze, wysyłka kampanii z załącznikiem ze względów bezpieczeństwa jest ograniczona do 1000 odbiorców, a maksymalna waga załącznika to 0,5 MB.
Natomiast przy wysyłce masowej należy bardzo uważać z jakimikolwiek załącznikami, ponieważ każda ,,ciężka” wiadomość zostanie sklasyfikowana jako spamSpamNiechciana wiadomość komercyjna. Zdarza się, że odbiorcy uznają za spam każdy mailing, którego nie chcą już więcej otrzymywać, nawet jeśli wcześniej zapisali się do listy odbiorców. . ZałącznikZałącznikTekst, wideo, grafika, plik PDF lub plik dźwiękowy, który dołączany jest do wiadomości e-mail, ale nie jest zawarty bezpośrednio w niej. Dołączanie załączników nie jest dobrym sposobem - wielu dostawców usług internetowych, czy klientów pocztowych, nie pozwala na ich odczytywanie, ponieważ hakerzy wykorzystują je do dostarczania wirusów i innych złośliwych kodów. w przypadku kampanii jest traktowany zupełnie inaczej niż przy wysyłce pojedynczej wiadomości z prywatnej skrzynki. Nawet takie pliki jak dokumenty, cenniki czy menu mogą okazać się za duże.
Jak sobie z tym poradzić? Używać linków, które przekierują do bardziej rozbudowanej treści umieszczonej na przykład na landing page, a dodatkowo pomogą Ci zliczać kliknięcia. Podlinkuj konkretne słowa, unikaj stosowania skracaczy linków, takich jak m.in bitly, ponieważ mogą przyczynić się do oznaczania wiadomości jako spam. Jeżeli chcesz przeczytać więcej na temat dodawania załączników, zapoznaj się z poradnikiem.
Szerokość i wysokość mailingu
Standardowa szerokość mailingu to 600 - 640 px. Zastosowanie takiej szerokości daje nam pewność, że mailing wyświetli się prawidłowo na większości popularnych aplikacji pocztowych.
Teoretycznie wysokość mailingu na większości skrzynek jest dowolna i mailing będzie się wyświetlał prawidłowo, jednak im dłuższy mailing, tym więcej kodu i większa jego waga. Warto podkreślić, że w przypadku Gmaila przy przekroczeniu 140 KB kodu, mogą wystąpić problemy z wyświetlaniem, a mailing zostanie skrócony.
Jaki obrazek wybrać?
Jeżeli planujesz zastosować w swoim mailingu obrazki pamiętaj, że najbardziej rekomendowanym przez nas rozszerzeniem jest png. Każde zdjęcie dodane do szablonu, ulega konwersji przez co finalnie konwertowane jest właśnie do formatu png. Dodanie grafiki w innym rozszerzeniu, może finalnie zwiększyć jej wagę nawet kilkukrotnie. Iloczyn szerokości i wysokości pojedynczego pliku graficznego nie powinien być większy niż 99 999px, zaś jego maksymalna wielkość, którą możemy importować na serwer to 1600x1200 px.
Jeśli chcesz jeszcze bardziej zmniejszyć wagę swojej wiadomości, polecamy skompresować grafiki bez utraty jakości. Istnieją gotowe rozwiązania online, które Ci w tym pomogą, jak np. Compressor.io czy Compresspng. Tym sposobem możesz zaoszczędzić np. do 60-70% wagi obrazka.
Zobacz też:
- Jak zaprojektować mailing – zasady tworzenia treści i grafiki
- Poznaj triki Designera – czyli jak samodzielnie zrobić dobrą kampanię
Najwygodniejszym sposobem, aby sprawdzić czy obrazki nie przekraczają dozwolonej wielkości jest użycie Inspektora Kodu we FreshMailu.