Czym jest Mail Guard?

MailGuard---anty-spam-security

Jedną z dobrych praktyk email marketingowych jest dbanie o higienęHigienaProces aktualizowania bazy danych przez usuwanie niepoprawnych adresów email odbiorców. Twojej bazy. Jeśli nie korzystasz z modelu double opt-in i dodajesz do niej nowe adresy, część z nich może być niepoprawna. Wysyłka przeprowadzona na taką listę niesie za sobą kilka negatywnych konsekwencji - jakość Twojej bazy ma duży wpływ na Twoją i FreshMaila reputację jako nadawcy oraz dostarczalność wiadomości w przyszłości.

Czym jest Mail Guard?

Mail Guard to zewnętrze narzędzie, które pomoże Ci sprawdzić jakość bazy mailingowej już na etapie importu adresów, zanim jeszcze przeprowadzisz pierwszą wysyłkę. Wszystkie adresy dodawane do list mailingowych we FreshMailu są weryfikowane pod kątem pozyskania ich z nielegalnych źródeł czy problemów z dostarczeniem na nie wiadomości.

Mail Guard ostrzeże Cię, które listy mogą mieć negatywny wpływ na Twoją reputację nadawcy. Przyczyną mogą być adresy:

  • generujące odbiciaOdbiciaŁączna liczba wiadomości email, które prawdopodobnie nie dotarły do odbiorców, gdyż system wysyłający odnotował informację o ich odrzuceniu przez serwer odbiorczy. Na ilość zwrotów składa się suma zwrotów twardych i zwrotów miękkich.,
  • znajdujące się na czarnych listach,
  • należące do osób, które wcześniej oznaczały wiadomości jako spamSpamNiechciana wiadomość komercyjna. Zdarza się, że odbiorcy uznają za spam każdy mailing, którego nie chcą już więcej otrzymywać, nawet jeśli wcześniej zapisali się do listy odbiorców. ,
  • będące spam trapami,
  • i wiele innych.

Dbanie o jakość bazy mailingowej jest Twoim obowiązkiem

Pamiętaj, że nie powinieneś postrzegać funkcjonalności Mail Guarda jako narzędzia, które zwalnia Cię z obowiązku dbania o poprawność adresów w Twojej bazie. To Twoim obowiązkiem, jako email marketera jest zbieranie maili zgodnie z prawem oraz z poszanowaniem zasad Permission Marketingu.

Jak interpretować komunikaty Mail Guard?

Po zaimportowaniu nowych adresów, możesz się spotkać z poniższymi komunikatami ze strony systemu:

1. W Twoim pliku nie ma potencjalnie problematycznych adresów

Oznacza, że Twój plik został pozytywnie zweryfikowany i dane są gotowe do użycia. Nie zawiera potencjalnie problematycznych adresów.

Co powinieneś zrobić?

Nic więcej, po za wysłaniem kolejnej genialnej kampanii! :)

2. Potencjalnie ryzykowne adresy

Oznacza, że Mail Guard wykrył potencjalnie niebezpieczne adresy na Twojej liście, ale nie poddał kwarantannie Twojej listy.

Co powinieneś zrobić?

Możesz przeprowadzić wysyłkę na tę listę. Sprawdź czy proces zapisu na Twój newsletter nie zawiera luk (na pewno korzystasz z modelu double opt-in). Upewnij się czy posiadasz zgodę na pozyskanie wszystkich adresów mailowych, które znajdują się w Twojej bazie oraz prześlij Nam krótką informację o ścieżce pozyskania bazy na adres: pomoc@freshmail.pl

3. Kwarantanna

Oznacza, że w pliku znajduje się wiele adresów, które pochodzą z niewiadomego źródła. Nie możesz przeprowadzić na tą listę wysyłki.

Co powinieneś zrobić?

Tak naprawdę, usunąć całą listę. Tak, czy tak nie będzie możliwe przeprowadzenie na nią wysyłki. Zweryfikuj swój proces zapisu na newsletter i zacznij zbierać adresy zgodnie z dobrymi praktykami.

FAQ

1. Dlaczego Mail Guard zablokował całą moją listę, zamiast poszczególnych niebezpiecznych adresów?

Dzieje się tak ponieważ nie możemy usunąć z Twojej listy tylko tych wybranych adresów i pozwolić na użycie reszty z nich. Proces ten nazywa się “praniem listy” i nie jest rekomendowany przez organizacje zajmujące się walką ze spamem.

2. Czy Mail Guard jest w stanie wskazać, które adresy są potencjalnie niebezpieczne, bym mógł/mogła je usunąć i potwierdzić z jakiego powodu tak się dzieje?

Nie, ponieważ Mail Guard analizuje Twoją listę “jako całość”, nie każdy adres z osobna. Nawet jeśli byłoby to możliwe, nie zrobilibyśmy tego, aby nie wspierać nielegalnych działań jak “pranie list”.

3. Co mogę zrobić, jeśli moja lista została zablokowana przez Mail Guard?

Nie korzystaj z niej, ponieważ wysyłka przeprowadzona na nią zniszczy Twoją reputację jako nadawcy i nie przyniesie spodziewanych efektów. Upewnij się, czy zbierasz zapisy na swój newsletter w modelu double opt-in.

Możesz również sprawdzić co spowodowało problem i skorzystać skorzystać z dostępnych na rynku narzędzi takich jak na przykład:

Narzędzia te mogą okazać się pomocne, jednak użycie ich nie daje 100% gwarancji, że lista zostanie odblokowana. W końcu odpowiedzialność za jakość bazy leży po stronie jej właściciela. Dlatego zachęcamy do stosowania w praktyce porad przedstawionych w tym artykule.