Gdzie sprawdzić statystyki maili wysyłanych przez API lub SMTP?

Jeśli chcesz sprawdzić statystyki, wejdź w zakładkę Email APIApplication Program Interface (API)Interfejs programowania aplikacji – sposób w który mogą się komunikować dwa programy w celu wymiany danych. W systemach do email marketingu umożliwia ono m.in. dodawanie adresów z zewnętrznych aplikacji czy wysyłanie wiadomości transakcyjnych. i SMTPSMTPSMTP (Simple Mail Transfer Protocol) to protokół komunikacyjny opisujący sposób przekazywania poczty elektronicznej w Internecie. Pozwala na bezpieczne wysyłanie wiadomości przez serwer poczty wychodzącej, a dzięki dodatkowemu uwierzytelnieniu masz pewność, że nikt nie podszywa się pod Ciebie w trakcie wysyłania wiadomości.   w głównym menu we FreshMailu, a następnie wybierz Statystyki. 

Krok 1

Krok 2

Możesz sprawdzać statystyki z 1, 7, 30 lub 90 dni. 

W tej zakładce znajdziesz więcej statusów wiadomości niż w “Podsumowaniu”. 

A są to: 

  • Zlecone do wysyłki
  • Dostarczone
  • Otwarte
  • Kliknięte
  • Odrzucone
  • Odbite
  • Zgłoszono spamSpamNiechciana wiadomość komercyjna. Zdarza się, że odbiorcy uznają za spam każdy mailing, którego nie chcą już więcej otrzymywać, nawet jeśli wcześniej zapisali się do listy odbiorców.

Statystyki- maile transakcyjne Statystyki 2- maile transakcyjne

Gdy najedziesz kursorem na dany status, dowiesz się co dokładnie on oznacza. 

Statystyki 3- maile transakcyjne

Pod wykresem dostępna jest tabela z szczegółowymi informacjami na temat statusów wysyłek maili z danego dnia, przedstawiona w procentach i liczbach.

Statystyki- maile transakcyjne

Możesz również sprawdzić zakładki podzielone na 3 segmentySegementAdresy email z danej listy odbiorców, wyselekcjonowane poprzez tworzenie reguł dla danej listy, np. odbiorcy, którzy otworzyli wiadomość.: Ogólne, Działania odbiorców oraz Problemy. To ułatwi Ci analizę dokonanych wysyłek.