Jak stworzyć szablon maila do wiadomości transakcyjnych?

Wysyłając maile transakcyjneMaile transakcyjneMaile transakcyjne, to informacje wysyłane do klienta po wykonaniu przez niego określonej czynności, np. mail zwrotny po dokonaniu zakupu., warto zadbać o projekt graficzny szablonu wiadomości. Istotnym jest, by umieścić na nim np. logo Twojej firmy oraz by szablon był stworzony zgodnie z identyfikacją wizualną marki. Dzięki temu odbiorcyOdbiorcaOsoba, która wyraźnie poprosi o dołączenie do listy odbiorców, np. przez wypełnienie formularza zapisu do newslettera i wyrazi zgodę na otrzymywanie wiadomości.   szybciej rozpoznają, od kogo otrzymują wiadomość. 

FreshMail daje Ci możliwość łatwego tworzenia i edycji maili transakcyjnych wysyłanych po APIApplication Program Interface (API)Interfejs programowania aplikacji – sposób w który mogą się komunikować dwa programy w celu wymiany danych. W systemach do email marketingu umożliwia ono m.in. dodawanie adresów z zewnętrznych aplikacji czy wysyłanie wiadomości transakcyjnych., a także skorzystania z biblioteki gotowych szablonów.

Szablony do maili transakcyjnych możesz stworzyć w edytorze FreshMail Designer lub w CK Editorze, tak jak przy standardowych mailach marketingowych. 

Zaloguj się do FreshMaila i wejdź w zakładkę “Biblioteka” a następnie wybierz “E-mail”.

Następnie możesz skorzystać z gotowych szablonów z zakładki po lewej stronie, wybierając opcję “Transakcyjne” i edytować je według swoich potrzeb. 

Możesz również stworzyć całkiem nowy szablon. Aby to zrobić kliknij w “Nowa wiadomość”, a następnie wybierz odpowiadający Ci program do edycji szablonów wiadomości. 

Jeśli posiadasz już gotowy szablon, wystarczy, że klikniesz w opcję “Dodaj z komputera”.

Poniższa grafika wskaże Ci na różnice pomiędzy FreshMail Designer, a CKEditor, dzięki czemu łatwiej będzie Ci zdecydować, który z nich lepiej odpowiada na Twoje potrzeby.

Przygotuj treść swojego szablonu - zobacz instrukcję obsługi FreshMail Designera - a następnie zapisz go klikając w przycisk “Zapisz szablon”.

Aby skopiować projekt szablonu wejdź w: Biblioteka > E-mail > Zapisane i najeżdżając na wybrany projekt kliknij “Więcej opcji “ i wybierz “Kopiuj hash id”.

Teraz skopiowany hash możesz użyć w zapytaniu do API. Przykładowy kod będzie wyglądał następująco:

{
    "recipients": [
        {
            "email": "recipient@example.com",
            "name": "Adam Recipient"
        }
    ] ,
    "from":{
        "name": "John Sender",
        "email": "sender@example.com"
    },
    "subject": "Message subject",
    "templateHash": "0090o9z8h5"
}

Jak spersonalizować szablon maila?

PersonalizacjaPersonalizacjaMetoda targetowania, dzięki której odbiorca wiadomości może mieć wrażenie, że jest kierowana tylko do niego. Obejmuje ona dodawanie nazwy odbiorcy w temacie lub treści maila lub innych danych z pól dodatkowych. maili transakcyjnych odbywa się na tych samych zasadach jak w mailach marketingowych. Dowiedz się więcej o personalizacji w tym poradniku

Wysłanie zapytanie do API pozwoli Ci zastąpić użyte w szablonie tagi personalizacji, odpowiednimi danymi.

Przykładowo, jeśli w kodzie szablonu użyliśmy tagu $$kod_rabatowy$$, aby uzupełnić jego wartość dla każdego z odbiorców, zapytanie do API powinno wyglądać w następujący sposób:

{
    "recipients": [
        {
            "email": "recipient@example.com",
            "name": "Adam Recipient",
            "personalization" : {
                "kod_rabatowy" : "7hd37gf6g3gfouggfefq3frt"
            }
        }
    ] ,
    "from":{
        "name": "John Sender",
        "email": "sender@example.com"
    },
    "subject": "Message subject",
    "contents": [
        {
            "type" : "text/htmlFormat HTML + TXTWiadomość, która zawiera format HTML i TXT. Programy pocztowe, które nie będą mogły odtworzyć wiadomości w formacie HTML, wyświetlą ją w formacie TXT. Należy pamiętać, że wyświetlenie wiadomości w formacie TXT uniemożliwi zraportowanie jej w kontekście otwarć.",
            "body" : "Witaj! Twój kod rabatowy to: $$kod_rabatowy$$"
        }
    ]
}

Personalizacja działa zarówno gdy szablon przesyłamy bezpośrednio w zapytaniu do API, jak i wtedy, gdy używamy szablonów zapisanych w aplikacji i przesyłamy go jako templateHash.