Gdzie sprawdzić logi z wysyłek?

Jeśli chcesz sprawdzić logi z poszczególnych wysyłek, wejdź w zakładkę Email APIApplication Program Interface (API)Interfejs programowania aplikacji – sposób w który mogą się komunikować dwa programy w celu wymiany danych. W systemach do email marketingu umożliwia ono m.in. dodawanie adresów z zewnętrznych aplikacji czy wysyłanie wiadomości transakcyjnych. i SMTPSMTPSMTP (Simple Mail Transfer Protocol) to protokół komunikacyjny opisujący sposób przekazywania poczty elektronicznej w Internecie. Pozwala na bezpieczne wysyłanie wiadomości przez serwer poczty wychodzącej, a dzięki dodatkowemu uwierzytelnieniu masz pewność, że nikt nie podszywa się pod Ciebie w trakcie wysyłania wiadomości.   > Logi. Znajdziesz tam listę wszystkich maili wysłanych w ciągu ostatnich 24 godzin. Okres ten możesz rozszerzyć do 7 lub 30 dni. Logi wyszukasz po adresie email (także domenie) lub po temacie wiadomości. Dodatkowo dostępne jest zawężenie wyszukiwania do następujących statusów: 

  • Dostarczone
  • Otwarte
  • Kliknięte
  • Odrzucone
  • Odbite
  • Zgłoszono spamSpamNiechciana wiadomość komercyjna. Zdarza się, że odbiorcy uznają za spam każdy mailing, którego nie chcą już więcej otrzymywać, nawet jeśli wcześniej zapisali się do listy odbiorców.

Pamiętaj, że jeden rekord w tabeli równa się jednej wiadomości, którą chciałeś wysłać. 

W danym rekordzie znajdziesz następujące informacje: 

  • Adres email
  • Status
  • Czas ostatniej akcji
  • Strefa czasowa
  • Temat wiadomości

Status maila- maile transakcyjne

Co warto wiedzieć o statusach wiadomości?

Wysłany mail może mieć jeden status, przy czym statusy mogą się wzajemnie w sobie zawierać. Przykładowo adres email firmaxyz@onet.pl ma status Otwarte, ale jednocześnie ten sam adres zawiera się w statusie Dostarczone. Po prostu - nie ma możliwości otworzenia wiadomości bez jej wcześniejszego dostarczenia.

Do potrzebnej Ci analizy możesz zaznaczyć kilka statusów na raz. Przykładowo, klikając w Odbite oraz Odrzucone zobaczysz wszystkie wiadomości, które nie dotarły do serwera odbiorcyOdbiorcaOsoba, która wyraźnie poprosi o dołączenie do listy odbiorców, np. przez wypełnienie formularza zapisu do newslettera i wyrazi zgodę na otrzymywanie wiadomości.  . Maile Odbite - to wiadomości wysłaneWysłaneŁączna liczba wszystkich wiadomości wysłanych na pojedyncze adresy email w ramach danej kampanii. Ilość ta nie uwzględnia ponownego dosyłania maili, które nie mogły zostać wcześniej dostarczone., ale nie przyjęte przez serwer odbiorcy, natomiast maile Odrzucone, to wiadomości, które nie zostały wysłane. To ułatwi Ci interpretację raportów. 

Klikając w guzik Wszystkie, anulujesz wcześniej zaznaczone statusy. Na nowo zobaczysz całość danych w jednym miejscu. 

Jak analizować liczbę wyników w logach? 

W zakładce Email API i SMTP > Logi > w lewym górnym rogu znajdziesz liczbę wyników.

Logi- maile transakcyjne

Liczba ta uwzględnia wszystkie nałożone filtry. Przykładowo, gdy wpiszesz w wyszukiwarce gmail.com, zaznaczysz opcję Odbite i wybierzesz okres jednego dnia, wówczas zobaczysz liczbę wszystkich maili z domeny gmail.com, wysłanych w ciągu ostatnich 24h, które koniec końców odbiły. 

Gdy w miejscu Liczby wyników, zobaczysz cyfrę 10000+ oznacza to, że jest ich więcej niż 10000. 

Jak interpretować różnicę w wynikach statystyk?

Wybierając raport z ostatnich 30 dni i klikając w opcję Wszystkie, otrzymasz liczbę wysłanych maili w ciągu 30 dni. Niemniej jednak może ona różnić się od faktycznej liczby maili wysłanych w tym okresie rozliczeniowym. Dlaczego? Ponieważ ostatnie 30 dni będzie obejmować dni liczone od momentu utworzenia raportu, nawet jeśli wypada to na przałomie miesięcznego okresu rozliczenia.