Jak umieścić kod śledzący w wiadomości mailowej?

Czy wiesz, że możesz kierować kampanie remarketingowe do osób, które np. otworzyły Twoje maile? Takie możliwości daje Ci umieszczenie kodu remarketingowego w Twojej kampanii. Dzięki temu rozszerzysz możliwości swoich działań email marketingowych.

Co to jest kod śledzący?

Kod śledzący ma formę linku, który umieszcza się w kampanii email marketingowej. Umożliwia zebranie listy remarketingowej w Google Analytics, aby móc wykorzystać ją do ustawiania mocno ztargetowanych reklam w platformie Google Ads.

Jak powinien wyglądać link śledzący? 

Aby śledzić zachowanie użytkowników w wysyłanych kampaniach email marketingowych należy stworzyć poniższy link:

https://www.google-analytics.com/collect?v=1&tid=UA-XXXXXX-X&cid=$$email$$&t=event&ec=kategoria&ea=dzialanie&cs=zrodlo&cm=medim&cn=nazwakampanii

Powinien on zawierać:

  1. Identyfikator śledzenia z Twojego konta Google Analytics (UA-XXXXXX-X). Znajdziesz go wchodząc w “Administracja” (koło zębate), następnie w kolumnie “Usługa” wybierz “Ustawienia usługi”.

Parametry, które pozwolą Ci zidentyfikować zdarzenie lub śledzić zachowanie użytkowników w Google Analytics.

a) Zdarzenie zidentyfikujesz za pomocą:

  • ec= - kategoria
  • ea= - działanie 

b) W śledzeniu zachowania użytkowników

  • cs= - źródło kampanii 
  • cm= - medium kampanii
  • cn= - nazwę kampanii

Jak umieścić link śledzący w wiadomości mailowej?

Zaloguj się na swoim koncie we FreshMailu. Przejdź do Kreatora Kampanii. W piątym kroku tworzenia kampanii kliknij w “Włączyć opcję zaawansowane”, a potem “Piksel śledzący”.

Klikając Edytuj otworzy Ci się pop-up Edycji ustawień zaawansowanych piksela śledzącego, w którym w polu Adres URL wklejasz wcześniej utworzony tagTagZnacznik stosowany do klasyfikowania fragmentów tekstu. Pozwala na grupowanie odnośników (linków), umożliwia tworzenie grup na podstawie m.in. kliknięć linków oznaczonych za pomocą tagów..

 

Kliknij Zapisz i gotowe. :)

Uwaga, jeśli pop-up z Edycją ustawień zaawansowanych piksela śledzącego Ci się nie ładuje, sprawdź, czy nie masz włączonego AdBlocka. Jeśli tak, wyłączenie go powinno naprawić problem.

Jak stworzyć grupę remarketingową osób, które otworzyły wiadomość? 

Dzięki wcześniej skonfigurowanemu linkowi, możesz stworzyć w Google Analytics grupę remarketingową osób, które otworzyły mailing. 

Wejdź w “Administracja” (koło zębate), następnie w kolumnie “Usługa” wybierz “Definicję list odbiorcówLista odbiorcówBaza danych zawierająca adresy email odbiorców, którzy wyrazili zgodę na przesyłanie przez dysponującego listą wiadomości komercyjnych.  ”, a następnie “OdbiorcyOdbiorcaOsoba, która wyraźnie poprosi o dołączenie do listy odbiorców, np. przez wypełnienie formularza zapisu do newslettera i wyrazi zgodę na otrzymywanie wiadomości.  ”. Utwórz nową listę odbiorców. 

Określając warunki, wybierz kategorię zdarzenia i akcję zdarzenia. W oknach wpisz parametry przypisane po ec= oraz ea=. Następnie zatwierdź listę klikając “Zapisz”.

Właśnie udało Ci się stworzyć listę osób, które otworzyły Twoją kampanię email marketingową. 

Pamiętaj, że dane w Google Analytics mogą pojawić się nawet z 24h opóźnieniem (zwykle odbywa się to dużo szybciej). 

Jaką skuteczność ma piksel śledzący w kampanii mailowej?

Link śledzący umieszczony w kampanii email marketingowej, umożliwia Ci przygotowanie kampanii remarketingowej w Google Ads dla Twoich subskrybentów przy odpowiedniej konfiguracji. Aby uruchomić kampanię w sieci niezbędne jest połączenie konta Google Analytics z Google Ads oraz dodanie na konto reklamowe stworzoną listę remarketingową. 

Jeżeli chcesz uruchomić kampanię w sieci reklamowej Google,  musisz zgromadzić na listach co najmniej 100 aktywnych użytkowników w ciągu 30 kolejnych dni. W przypadku sieci wyszukiwania Google, ta liczba aktywnych użytkowników powinna wynosić co najmniej 1000. 

Ważne!

Nie porównuj danych statystyczny raportów kampanii email marketingowej z danymi w Google Analytics. Sesje i odsłony, to inne parametry niż kliknięcia i otwarcia.