Paweł Sala wpis utworzony wpis edytowany
Własna baza mailingowa? Zbuduj ją na 5 sposobów
Powrót do listy wpisówEmail marketing to narzędzie komunikacji o bardzo szerokim zasięgu. Aż 97% polskich internautów posiada własną skrzynkę mailową, co oznacza, że za jej pośrednictwem jesteś w stanie dotrzeć do większości swoich klientów. Co zrobić, aby działania w kanale email przynosiły oczekiwane rezultaty? Kluczowym warunkiem jest odpowiednio zebrana baza mailingowa, czyli lista odbiorców zainteresowanych Twoją komunikacją.
W tym artykule zebrałem 5 najskuteczniejszych sposobów, które sprawią, że Twoja baza mailingowa urośnie w szybkim tempie. Sprawdź, które pomysły okażą się najlepsze w Twoim przypadku i zacznij wykorzystywać pełen potencjał swoich kampanii email marketingowych.
Bez względu na to, czy celem Twoich kampanii będzie podniesienie poziomu sprzedaży, edukacja rynku czy poprawa wizerunku Twojej firmy, potrzebujesz jednoznacznej i utrwalonej zgody odbiorcy na ich otrzymywanie.
Pamiętaj o tym już na etapie implementacji narzędzi do budowania listy mailingowej, inaczej Twoja komunikacja email marketingowa nie będzie skuteczna. Nikt nie chce otrzymywać wiadomości, których nie zamawiał, i które go nie interesują.
Kupowanie gotowej bazy mailingowej czy sczytywanie adresów z przypadkowych stron internetowych to w świetle polskiego prawa przestępstwo, co więcej nie przyniesie żadnych efektów, poza wpisaniem Twojego adresu na czarną listę.
Mając już powyższą wiedzę jesteś gotowy, aby zacząć budować własną bazę subskrybentów. Sprawdź, który z poniższych pomysłów przyniesie najlepsze rezultaty w Twoim przypadku.
1. Twoja strona internetowa
To miejsce, które Twoi potencjalni subskrybenci odwiedzają najczęściej. Jeśli treści, które zamieszczasz, np. na blogu będą dla nich pomocne i atrakcyjne możesz liczyć, że chętnie zostawią Ci swój adres email, aby być na bieżąco.
Formularz zapisu na newsletter jest Twoją wizytówką i musi przekonać odbiorcę, że warto być z Tobą w kontakcie. Nie zapomnij więc, zadbać o jego odpowiednią kreację. Równie ważne jest to, abyś za jego pośrednictwem oferował atrakcyjne dla odbiorcy korzyści, np. zniżki będą bardziej przekonujące dla klientów w sektorze B2C. W przypadku B2B większą wartość ma unikatowa wiedza, która pozwoli odbiorcy wyróżnić się w swojej firmie.
Pamiętaj też, aby poinformować jak często będziesz wysyłać swoje wiadomości. Zbyt duża ilość wysyłek jest jednym z najczęstszych powodów wypisywania się z listy mailingowej (sprawdź dane email marketing reviews company GetApp).
2. Wszystkie miejsca, w których spotykasz swoich klientów offline
Dzięki elektronicznym formularzom zapisu jak FreshForm, możesz zbierać adresy email swoich subskrybentów wszędzie tam gdzie masz okazję ich spotkać. Nie potrzebujesz do tego nawet połączenia z internetem. Nowo zebrane adresy zaimportujesz na swoją listę mailingową, gdy już będziesz online. Bez względu na to czy prowadzisz salon fryzjerski, sklep stacjonarny, czy zorganizowałeś wydarzenie na świeżym powietrzu, nie potrzebujesz więcej papierowych formularzy zapisu. Zainwestuj w elegancki tablet i zacznij zamieniać przypadkowych w lojalnych klientów.
3. Media społecznościowe
Dzięki nowym formatom reklamowym wprowadzonym przez Twittera, Facebooka czy SlideShare zbieranie adresów mailowych na szeroką skalę nigdy nie było tak łatwe. Wykorzystaj do tego celu swój zasięg w tych kanałach social media. W przypadku Twittera i Facebooka wystarczy, że odpowiednio zaprojektujesz formularz zapisu, który będzie się wyświetlał odbiorcom jako jeden z Twoich postów. Zaoferuj wówczas w zamian za adres email, np. dostęp do wartościowego poradnika. W przypadku SlideShare pozostawienie adresu email będzie zapłatą za możliwość dostępu do oferowanych przez Ciebie treści premium.
4. Twoja stopka mailowa
Jeżeli wykorzystujesz w kontaktach ze swoimi klientami standardową komunikację mailową, dobrze wiesz, jak wiele takich wiadomości wysyłasz. Nie marnuj ich potencjału i umieść w stopce maila formularz zapisu na newsletter. Możesz do tego celu wykorzystać, np. bezpłatny generator, który z łatwością znajdziesz w internecie.
Zobacz bezpłatny materiał z webinarium poświęconego skutecznym sposobom na budowanie bazy mailingowej.
5. Zewnętrzne działania lead nurturingowe
Zawsze wtedy, gdy tworzysz dedykowaną stronę internetową organizowanego przez Ciebie wydarzenia, czy np. internetowy kurs (jak zrobił to zespół Landingi.pl), wykorzystuj okazję, by zebrać nowe adresy email. Przekuj w leady, ruch nowych użytkowników, który wygenerujesz za pomocą reklamy na Facebooku czy Google Adwords i oferując wartościowe treści reklamuj swój newsletter. Jeżeli będą one atrakcyjne dla odbiorców szybko zyskasz rzeszę nowych subskrybentów.
Chcesz dowiedzieć się więcej o budowaniu bazy mailingowej? Sprawdź nasz e-book!