Najczęściej zadawany pytania – FAQ

Czy migracja jest obowiązkowa?

Możesz korzystać z naszej aplikacji do końca lutego 2025 roku. Dlatego migracja do innego narzędzia staje się obowiązkowa, aby można dalej korzystać z usług e-mail marketingowych.

Jak przebiega proces migracji?

Szczegóły dotyczące przebiegu migracji odnajdziesz w naszym samoobsługowym centrum migracji! Uwzględniliśmy tam 5 głównych kroków: założenie darmowego konta w MailerLite i przetestowanie aplikacji przez 30 dni wraz z funkcjami premium, wybranie planu dopasowanego do Twoich potrzeb, migracja wybranych danych, dezaktywacja konta we FreshMailu, rozpoczęcie korzystania z MailerLite.

Czy dostanę dodatkowe benefity jako klient migrujący z FreshMaila do MailerLite?

Przygotowaliśmy dla Ciebie specjalną możliwość przetestowania aplikacji MailerLite! Jako klient FreshMaila możesz przetestować aplikację przez 30 dni na planie Advanced do 50 000 odbiorców bez limitów, które obowiązują podczas standardowego okresu próbnego w MailerLite. Jeśli posiadasz ponad 50 000 odbiorców, będą Cię obowiązywać standardowe limity w planie Advanced. Dowiedz się więcej o wszystkich funkcjach Planu Advanced.

Do jakiego czasu muszę ukończyć migrację po jej rozpoczęciu?

Możesz ukończyć migrację kiedy tylko chcesz do końca lutego 2025 roku, gdyż po tym czasie aplikacja FreshMaila wygaśnie. Mimo wszystko rekomendujemy przeniesienie się na nowe konto MailerLite do 30 dni od rozpoczęcia migracji. Twój okres testowy na planie Advanced w MailerLite będzie trwać właśnie 30 dni, a po tym czasie plan Advanced zostanie wyłączony i automatycznie włączymy plan Free. Zaczną Cię wtedy obowiązywać  określone limity.

Pamiętaj, że jeśli nie zmigrujesz wszystkich odbiorców do MailerLite w czasie trwania planu Advanced, później będziesz mieć możliwość zmigrowania jedynie do 1000 odbiorców, zgodnie z planem Free. Dopiero po wykupieniu finalnego planu będziesz mógł zaimportować wszystkich Twoich odbiorców.

Jak długo mogę korzystać z FreshMaila? Co się wydarzy, jeśli się nie przeniosę?

Z FreshMaila możesz korzystać do 28 lutego 2025 roku. Po tym czasie aplikacja zostanie wygaszona, a więc nie będzie można dłużej korzystać z naszego rozwiązania. Wcześniej zostaną wygaszone już niektóre nasze usługi, takie jak plan Płać za wysłaneWysłaneŁączna liczba wszystkich wiadomości wysłanych na pojedyncze adresy email w ramach danej kampanii. Ilość ta nie uwzględnia ponownego dosyłania maili, które nie mogły zostać wcześniej dostarczone.. Dowiedz się, jak możesz korzystać z FreshMaila, jeśli nie zdecydujesz się na migrację do MailerLite.

Mamy jednak nadzieję, że lista naszych benefitów Cię przekona! Dowiedz się, co oferuje MailerLite i w jaki sposób pomoże Ci rozwinąć Twój biznes.

Czy plan na moim koncie we FreshMailu zostanie automatycznie dezaktywowany po migracji do MailerLite?

Twój plan będzie działać najpóźniej do końca lutego 2025 roku lub dopóki samodzielnie nie dezaktywujesz go we FreshMailu. Jest to ostatni krok migracji do MailerLite. Pamiętaj o nim, aby nie doszło do sytuacji, że opłacisz plan w MailerLite, mając wciąż aktywny plan we FreshMailu. To by oznaczało, że w rezultacie opłacałbyś/opłacałabyś korzystanie z dwóch aplikacji! Czyli w rezultacie będzie trzeba opłacić dwie faktury. Więcej o krokach migracji przeczytasz w naszym przewodniku migracyjnym. 

Posiadam niewykorzystane kredyty w ramach planu Płać za wysłane. Czy mogę je zrealizować w MailerLite?

Tak! Skontaktuj się z nami na adres migracja@freshmail.pl, a przeliczymy Twoje niewykorzystane kredyty z Planu płać za wysłane na środki pieniężne na Twoje konto w MailerLite, którymi możesz opłacić Twój plan MailerLite. 

Mój plan we FreshMailu jeszcze się nie skończył. Czy mogę przejść do MailerLite bez ponoszenia strat? 

Tak! Jeśli chcesz zmigrować się do MailerLite przed wygaśnięciem Twojego planu we FreshMailu, napisz do nas na adres migracja@freshmail.pl, a my przeliczymy Twoją niewykorzystaną część planu na kredyty w MailerLite. Kredytami możesz opłacić Twój plan w MailerLite.

O MailerLite

Jaki plan wybrać w MailerLite?

W MailerLite masz do wyboru 4 plany: Free, Growing Business, Advanced i Enterprise. Warto dodać, że w okresie testowym będziesz korzystał z planu Advanced z wszystkimi zaawansowanymi funkcjami.

Plan Free jest idealny dla osób, które stawiają pierwsze kroki w e-mail marketingu. Możesz na nim wysyłać do 12 000 wiadomości miesięcznie do bazy 1000 odbiorców. Oprócz tego zyskujesz dostęp do naszych zaawansowanych edytorów drag & drop, w których możesz tworzyć newslettery, pop-upy, formularze zapisu, strony internetowe czy landing pageLanding pageInaczej "jump page" strona docelowa. Jest to strona, na którą użytkownik jest bezpośrednio kierowany po kliknięciu w link sponsorowany, czy kreację reklamową.  ’e. Zyskujesz również dostęp do kreatora e-mail marketing automation. Na tym planie musisz jednak dodawać logo MailerLite do Twoich projektów.

Plan Growing Business umożliwia wysyłkę aż do 50 000 odbiorców! Posiada wszystkie niezbędne funkcje do tego, aby rozwijać swój biznes i zwiększać sprzedaż. Oprócz podstawowych funkcji Planu Free, zyskujesz również dostęp do sprzedaży produktów cyfrowych, nieograniczonej ilości szablonów, e-maili z treściami dynamicznymi, kreator strony wypisu z subskrypcji oraz wiele wariantów testowania

Plan Advanced to najbardziej zaawansowane funkcje MailerLite, a więc jeszcze więcej możliwości wzrostu dla Twojego biznesu i ulepszenia Twojego e-mail marketingu. Dostajesz tu wszystko to, co w Growing Business, plus: rozszerzone e-mail marketing automation, edytor HTML, pop-upy promocyjne, centrum preferencji, narzędzia AI, Inteligenta wysyłka

Plan Enterprise to niestandardowe rozwiązanie dopasowane do Twoich indywidualnych potrzeb. Plan jest kierowany do klientów z dużą bazą odbiorców od 100 tys. wzwyż. 

Zobacz pełne porównanie w cenniku.

Czy mogę porównać funkcje pomiędzy FreshMailem i MailerLite?

Jeśli chcesz zobaczyć różnicę pomiędzy FreshMailem i MailerLite oraz odkryć nowe, zaawansowane funkcje - wejdź na nasz landing page, gdzie znajdziesz informacje o MailerLite wraz z opisem naszych najnowocześniejszych funkcji. 

Jak wygląda obsługa klienta w MailerLite?

Dobra wiadomość! Dużą część obsługi klienta MailerLite już znasz, ponieważ są to pracownicy FreshMaila. Dowiedz się, w jakich godzinach tam pracują oraz w czym mogą Ci pomóc.

Czy istnieje możliwość wykupienia szkolenia oprowadzającego po aplikacji ML?

Zyskujesz dostęp do Samoobsługowego centrum migracji, gdzie odnajdziesz wszystkie niezbędne informacje na temat migracji oraz instrukcje, które pomogą Ci na każdym kroku. Masz również możliwość skorzystania z płatnej pomocy polskich ekspertów i ekspertek MailerLite. Ale to nie wszystko! Na stronie MailerLite znajdziesz wiele tutoriali wideo czy bazę wiedzy.  

Jak mogę opłacić usługi MailerLite?

W MailerLite możesz płacić za pomocą karty kredytowej lub szybkiego przelewu za pośrednictwem Przelewy24. Dowiedz się więcej o metodach płatności.

Czy jest możliwość wysyłania wiadomości sms do odbiorców w MailerLite?

W MailerLite nie ma usługi SMS marketingu. Jeśli zależy Ci na SMS marketingu, zachęcamy do skorzystania z usług innych marek grupy Vercom. Aby dowiedzieć się więcej, skontaktuj się z nami poprzez migracja@freshmail.pl.

Czy mogę podpisać umowę w MailerLite podobnie jak we FreshMailu?

W MailerLite nie ma możliwości podpisywania umów. Plany można wykupić na zasadzie subskrypcji. Masz do wyboru aż trzy plany: Free, Growing business oraz Premium. 

Czy mogę wykupić plan Płać za wysłane w MailerLite?

W MailerLite nie ma możliwości wykupienia planu Płać za wysłane, ponieważ jest to osobna aplikacja z własnymi zasadami subskrypcji. 

Masz możliwość skorzystania z planu Free, Growing Business, Advanced oraz Enterprise. 

Czy przy rejestracji do MailerLite muszę użyć tego samego loginu, który mam we FreshMailu?

Loginy nie muszą być identyczne. Decydujesz o Twoim loginie samodzielnie. Możesz połączyć Twoje konto MailerLite z Twoim kontem we FreshMailu niezależnie od użytego loginu.

Wsparcie

Na jakie wsparcie mogę liczyć w procesie migracji?

Chcemy być dla Ciebie na każdym etapie Twojej podróży. Możesz skorzystać z pomocy dedykowanego zespołu ds. migracji, który pomoże Ci przejść do MailerLite i doradzą najlepszy plan. Oprócz tego czekają na Ciebie specjaliści, którzy odwzorują dla Ciebie jeden szablon e-maila i jeden szablon formularza. Możesz uzyskać wsparcie w odwzorowaniu szablonów, wypełniając ten formularz.

Przygotowaliśmy dla Ciebie również Samoobsługowe centrum migracji klienta, gdzie odnajdziesz wszystkie niezbędne materiały w procesie migracji.

Mam wsparcie Basic. Czy ktoś pomoże mi w procesie migracji czy muszę wykupić wyższy plan wsparcia?

Zapewniamy pomoc w migracji niezależnie od Twojego wykupionego planu wsparcia! Możesz liczyć na nasz dedykowany zespół ds. migracji. Uruchamiamy specjalny czat we FreshMailu, poprzez który będzie możliwy kontakt w sprawach dotyczących migracji. Oprócz tego możesz kontaktować się z nami poprzez e-mail migracja@freshmail.pl. Wciąż możesz również skorzystać z kontaktu z Biurem Obsługi Klienta w ramach wykupionego przez Ciebie planu wsparcia.

Mam problem z migracja z którym supportem się kontaktować?

Jeśli potrzebujesz pomocy w migracji, skontaktuj się z naszym dedykowanym zespołem ds. migracji na migracja@freshmail.pl lub odezwij się do Biura Obsługi Klienta FreshMaila. 

Migracja danych, szablonów i kont

Czy mogę przenieść szablony/landingi z FreshMaila do MailerLite?

MailerLite to zupełnie osobna aplikacja z osobną infrastrukturą technologiczną.ISzablony i strony są tworzone przy wykorzystaniu zupełnie innych zasobów niż we FreshMailu. Dlatego nie jest możliwym automatyczne przeniesienie dotychczasowych szablonów do aplikacji MailerLite. Istnieje jednak możliwość skorzystania z darmowej pomocy przy odwzorowaniu jednego szablonu newslettera wykonanego w edytorze FreshMail Designer i jednego szablonu formularza. Szablony utworzone w edytorze HTMLFormat HTML + TXTWiadomość, która zawiera format HTML i TXT. Programy pocztowe, które nie będą mogły odtworzyć wiadomości w formacie HTML, wyświetlą ją w formacie TXT. Należy pamiętać, że wyświetlenie wiadomości w formacie TXT uniemożliwi zraportowanie jej w kontekście otwarć. będą możliwe do pobrania, a następnie możesz je zaimportować do edytora HTML na Twoim koncie MailerLite. Jeśli potrzebujesz przenieść większą ilość szablonów, możesz skorzystać z płatnej pomocy ekspertów i ekspertek MailerLite

Pamiętaj, że możesz przenieść Twoją bazę odbiorców oraz najpopularniejsze grafiki z Twojego konta.

Czy mogę zmigrować do MailerLite statystyki dotyczące odbiorców i raporty z wysłanych kampanii z FreshMaila?

Staraliśmy się jak najbardziej uprościć proces migracji, dlatego możesz przenieść Twoją bazę subskrybentów oraz najpopularniejsze grafiki na Twoim koncie. Niestety, raporty i statystyki nie będą możliwe do przeniesienia. MailerLite to zupełnie osobna aplikacja, z własną infrastrukturą i inaczej tworzonymi raportami. Dlatego nie moglibyśmy dopasować Twoich dotychczasowych wskaźników do aplikacji MailerLite.

Zapewniamy mimo wszystko możliwość łatwego pobrania raportów z wysłanych kampanii we FreshMailu oraz wszystkich list odbiorcówLista odbiorcówBaza danych zawierająca adresy email odbiorców, którzy wyrazili zgodę na przesyłanie przez dysponującego listą wiadomości komercyjnych.   wraz ze zgromadzonymi danymi. 

Co mogę zmigrować automatycznie do MailerLite?

Postaraliśmy się, żeby jak najbardziej uprościć dla Ciebie proces migracji i zaoferować Ci tyle możliwości, ile tylko możemy. Dlatego w ramach migracji możesz automatycznie przenieść:

  • najpopularniejsze grafiki z FreshMaila do MailerLite,
  • odbiorców, wraz z polami dodatkowymiPole dodatkoweMiejsce, w którym można zbierać dodatkowe informację o odbiorcy, np. jego imię, miasto, czy informacje o kliknięciu w link. i listami odbiorców (w MailerLite będą to Grupy).

Udostępnimy Ci również możliwość darmowego odwzorowania jednego szablonu newslettera i jednego szablonu formularza zapisu. Jeśli interesuje Cię ta opcja, skontaktuj się z nami poprzez formularz.

Czy moja migracja danych z FreshMaila do MailerLite jest bezpieczna?

Wiemy, że bezpieczeństwo to podstawa. Dlatego myśleliśmy o niej od samego początku i dodaliśmy rozwiązania, które chronią Twoje dane.

Zapewniamy dodatkowe zabezpieczenia podczas migracji. Tylko administrator konta może zmigrować dane. Kiedy już zalogujesz się na Twoje konto we FreshMailu, musisz wpisać Twoje hasło ponownie, jeśli chcesz połączyć się z MailerLite.

Migrujemy dane przy użyciu APIApplication Program Interface (API)Interfejs programowania aplikacji – sposób w który mogą się komunikować dwa programy w celu wymiany danych. W systemach do email marketingu umożliwia ono m.in. dodawanie adresów z zewnętrznych aplikacji czy wysyłanie wiadomości transakcyjnych., a więc połączenie między serwerami jest w 100% zakodowane. Oznacza to, że nawet jeśli kto przechwyci Twoje dane, będą one dla tej osoby zupełnie bezużyteczne (niemożliwe do odkodowania).

Kto będzie mieć dostęp do moich danych, kiedy rozpocznę migrację?

Dopóki nie założysz konta w MailerLite, dostęp do Twoich danych ma tylko FreshMail. Jeśli założysz konto w MailerLite i zaakceptujesz politykę antyspamową, regulamin i politykę prywatnościPolityka prywatnościZbiór jasnych reguł traktujących o tym, jak firma wykorzystuje adresy email i inne zebrane informacje na potrzeby swojej działalności. W przypadku wypożyczania, sprzedaży lub wymieniany listy odbiorców należy takie działania ująć w polityce prywatności. Dostęp do polityki prywatności nie powinien być w żaden sposób utrudniony., marka dostanie dostęp do Twoich danych wraz z wyrażonymi zgodami. Dopóki żadnej zgody nie wyrazisz, MailerLite nie ma dostępu do Twoich danych.

Co stanie się z moimi danymi we FM gdy przemigruje się do ML? 

Ostatnim krokiem migracji jest dezaktywacja konta we FreshMailu. Zanim to zrobisz, upewnij się, że masz pobrane wszystkie potrzebne Ci dane. Dopiero wtedy dezaktywuj lub skasuj konto. 

Pamiętaj, że kiedy FreshMail zostanie wygaszony, nie będziemy w stanie odzyskać Twoich danych. Aplikacja będzie dostępna do końca lutego 2025 roku.

Czy mogę zmigrować konta dostępowe?

Niestety nie. Po założeniu konta w MailerLite musisz na nowo dodać użytkowników. Jedynie administrator główny konta może decydować o rozpoczęciu migracji.

Mam plan Advanced na okresie testowym w MailerLite, ale nie mogę dodać nowych użytkowników. Co jest przyczyną?

Upewnij się, że Twoje konto w MailerLite zostało zatwierdzone. Zakładając konto z poziomu zakładki Migracja we FreshMailu, Twoje konto MailerLite będzie automatycznie zatwierdzone, z dostępnem do wszystkich funkcji premium. Jeśli jednak Twoje konto zostało stworzone z poziomu strony, musi ono zostać zatwierdzone i zintegrowane z Twoim kontem we FreshMailu, aby uzyskać dostęp do wszystkich dodatkowych funkcji, jakie otrzymują klienci dokonujący migracji. Szczegóły znajdziesz w naszym przewodniku migracyjnym w sekcji "Mam już konto w MailerLite".