FreshMail bada, jak sprawdzają pocztę Twoi odbiorcy

Zespół FreshMaila przeprowadził badanie, mające odpowiedzieć na pytanie, jakich programów i systemów używają polscy Internauci do przeglądania poczty elektronicznej. Badaniem było objętych 1 000 000 otwartych maili, które były wysłane przez system FreshMail w dniach 11-25 marca 2009 roku. Celem badania było sprawdzenie rzeczywistych zachowań internautów, a nie tylko deklarowanych schematów działania.

Testy A/B, czyli jaki temat jest lepszy

Od dawna wiadomo, że o sukcesie kampanii e-mail marketingowej decyduje kilka czynników. Do najważniejszych, zaraz po dobrze zebranej bazie adresowej należy temat wiadomości oraz nadawca. Oczywiście istnieje szereg badań, które określają jak należy tworzyć efektywne tematy wiadomości, jakiej mają być długości itd. Niestety badanie te w większości przypadków odnoszą się do ogółu populacji i niekoniecznie będą obiektywnie odzwierciedlać potencjalne zachowania Twoich odbiorców.

Losuj e-maile!

FreshMail wprowadził kolejną funkcjonalność do systemu – tym razem umożliwiliśmy losową wysyłkę do osób z konkretnej liczby subskrypcyjnej.

Płeć a targetowanie

W systemach do e-mail marketingu jedną z najważniejszych funkcjonalności jest targetowanie behawioralne. FreshMail do tej pory udostępniał wiele reguł tworzenia grup do targetowania, np. równa się czy zawiera. Co jednak trzeba zrobić, by wysłać kampanię zaadresowaną do grupy kobiet? Teraz jest to możliwe - dzięki dodaniu nowych reguł: kończy się na i zaczyna się na.

Rebranding we FreshMailu

Nasz system wzbogacony został o nową funkcjonalność - została dodana możliwość rebrandowania linków. Pewnie ciekawi Cię, co oznacza tak dziwna nazwa. Otóż każdy link który umieszczasz w swojej kampanii, de facto zostaje przekierowany na serwer FreshMaila, a następnie dopiero wskazuje prawdziwy "cel". Dzięki temu możemy dokładnie zmierzyć ilość kliknięć wykonanych przez Twoich odbiorców. Od teraz linki będą mogły wyglądać bardziej przyjaźnie ;)

Więcej targetowania w FreshMailu

FreshMail wprowadził możliwość targetowania behowiarlnego po nowej regule : „Kampania nie została wysłana”. Tym samym zyskujemy możliwość tworzenia grup złożonych z osób, do których wcześniej nie wysłaliśmy kampanii.

Analiza odbijanych wiadomości

FreshMail wprowadza nową funkcjonalność pozwalającą efektywnie zarządzać odbiciami (zwrotami), jakie są nieodzownym elementem każdej wysłanej kampanii e-mail marketingowej.

Mapa kliknięć w linki

FreshMail w odpowiedzi na zapytania Klientów wprowadził nową funkcjonalność ułatwiającą badania efektywności kreacji e-mailingów oraz klikalności w linki. Obecnie w raportach FreshMaila dostępne jest zestawienie popularności poszczególnych linków, w którym możecie znaleźć wykres oraz zestawienie tabelkowe kliknięć w poszczególne adresy. Właśnie dodaliśmy kolejną funkcjonalność, która poszczególne linki zaznaczy na Waszej kreacji. Dzięki temu w łatwy sposób będziecie mogli ocenić, które informacje cieszyły się największym zainteresowaniem oraz spowodowały najwięcej kliknięć.

Kolejne nowe funkcjonalności w zarządzaniu subskrybentami

Do FreshMaila dodaliśmy nową funkcjonalność w zarządzaniu subskrybentami, znacznie ułatwiającą zarządzanie bazami, do których często dodajemy nowe adresy.

Nowe funkcjonalności w zarządzaniu subskrybentami

FreshMail wprowadził dwie nowe funkcjonalności dotyczące zarządzania subskrybentami. Po pierwsze dodaliśmy możliwość zarządzania wypisami oraz możliwość określenia częstotliwości otrzymywania wiadomości przez odbiorców.

Nowe możliwości modułu Google Analytics

Zgodnie z obietnicami rozbudowaliśmy moduł współpracy FreshMaila z systemem Google Analytics.Obecnie dodaliśmy funkcjonalność dla zaawansowanych użytkowników. Dzięki niej będziesz mógł z łatwością oznaczyć, które z linków w Twojej wysyłce mają być śledzone przez system Google Analytics.Ponad to umożliwiliśmy Ci także samodzielne określenie sposobu w jaki ma być opisywany Twój link dla systemu statystyk.

Google Analytics i FreshMail

FreshMail jako pierwszy system do e-mail marketingu w Polsce postanowił wykorzystać potencjał narzędzi pakietu Google Analitycs do mierzenia efektywności wysyłanych kampanii. Właśnie udostępniliśmy wszystkim użytkownikom systemu FreshMail moduł Google Analytics w wersji beta. Dzięki niemu linki zawarte w mailingach będą śledzone przez system i uwzględniane w jego raportach.

Nowe funkcjonalności systemu FreshMail

Do systemu FreshMail dodaliśmy cztery nowe użyteczności: możliwość załączania obrazków w treści maila; realizacja wysyłek okresowych; videopomoc; API (ang. Application Programming Interface).