Essentis i FreshMail nawiązują współpracę
Miło nam poinformować, że FreshMail nawiązał współpracę z ESSENTIS – szkolenia marketingowe. Warto zwrócić uwagę na ciekawe propozycje naszego partnera w zakresie szkoleń z e-marketingu. Także dlatego, że klienci FreshMail mogą liczyć na bonusy lub rabaty!
E-mail marketing w Raporcie IAB Polska
E-mail marketing ma za sobą kolejny rok dynamicznego wzrostu – czytamy w Raporcie Strategicznym 2008 IAB Polska, w części poświęconej e-mail marketingowi.
Wszystko w jednym
FreshMail udostępnił swoim klientom kolejną przydatną funkcję - zbiorcze generowanie raportów do jednego pliku.
Kary za spam
Jak podaje portal TVN24 za Rzeczpospolitą, Rząd ma pomysł na walkę z niechcianą pocztą. Pomysł Ministerstwa Infrastruktury zakłada wprowadzenie zmian w prawie telekomunikacyjnym. Zmiany te mają polegać na stworzeniu skrzynki podawczej (tzw. smap-box\\\\\\\'a), którego będzie można zgłaszać spam. Kary za spamowanie mają wynosić do 100 zł do 100 000 zł. Obecnie oprócz odpowiedzialności cywilnej, za spam groziła grzywna do 5 tys. zł.
Czy to tylko mail potwierdzający?
We FreshMailu okazuje się, że już nie. System FreshMail wprowadził małą, ale jednocześnie bardzo przydatną, nowość.
Budowanie bazy danych do e-mail marketingu
W serwisie Interaktywnie.com został właśnie przedrukowany mój artykuł dotyczący sposobów i zasad budowania baz danych w działaniach e-mail marketingowych.
Dobre praktyki IAB Polska
Interactive Advertising Bureau Polska (IAB Polska) przyjęło właśnie Dokument dobrych praktyk e-mail marketingu. Jest to wspólne opracowanie członków grupy roboczej, do której należą agencje e-mail marketingowe, domy mediowe oraz wydawcy wykorzystujący aktywnie pocztę elektroniczną jako kanał komunikacji marketingowej.
FreshMail bada, jak sprawdzają pocztę Twoi odbiorcy
Zespół FreshMaila przeprowadził badanie, mające odpowiedzieć na pytanie, jakich programów i systemów używają polscy Internauci do przeglądania poczty elektronicznej. Badaniem było objętych 1 000 000 otwartych maili, które były wysłane przez system FreshMail w dniach 11-25 marca 2009 roku. Celem badania było sprawdzenie rzeczywistych zachowań internautów, a nie tylko deklarowanych schematów działania.
Testy A/B, czyli jaki temat jest lepszy
Od dawna wiadomo, że o sukcesie kampanii e-mail marketingowej decyduje kilka czynników. Do najważniejszych, zaraz po dobrze zebranej bazie adresowej należy temat wiadomości oraz nadawca. Oczywiście istnieje szereg badań, które określają jak należy tworzyć efektywne tematy wiadomości, jakiej mają być długości itd. Niestety badanie te w większości przypadków odnoszą się do ogółu populacji i niekoniecznie będą obiektywnie odzwierciedlać potencjalne zachowania Twoich odbiorców.
Losuj e-maile!
FreshMail wprowadził kolejną funkcjonalność do systemu – tym razem umożliwiliśmy losową wysyłkę do osób z konkretnej liczby subskrypcyjnej.
Płeć a targetowanie
W systemach do e-mail marketingu jedną z najważniejszych funkcjonalności jest targetowanie behawioralne. FreshMail do tej pory udostępniał wiele reguł tworzenia grup do targetowania, np. równa się czy zawiera. Co jednak trzeba zrobić, by wysłać kampanię zaadresowaną do grupy kobiet? Teraz jest to możliwe - dzięki dodaniu nowych reguł: kończy się na i zaczyna się na.
Rebranding we FreshMailu
Nasz system wzbogacony został o nową funkcjonalność - została dodana możliwość rebrandowania linków. Pewnie ciekawi Cię, co oznacza tak dziwna nazwa. Otóż każdy link który umieszczasz w swojej kampanii, de facto zostaje przekierowany na serwer FreshMaila, a następnie dopiero wskazuje prawdziwy "cel". Dzięki temu możemy dokładnie zmierzyć ilość kliknięć wykonanych przez Twoich odbiorców. Od teraz linki będą mogły wyglądać bardziej przyjaźnie ;)
E-mail marketing w czasach kryzysu
Raport Datran Media "3rd Annual Marketing & Media Survey Results" potwierdza przeprowadzone do tej pory badania z zakresu wykorzystania i dalszej tendencji rozwojowej e-mail marketingu.
Więcej targetowania w FreshMailu
FreshMail wprowadził możliwość targetowania behowiarlnego po nowej regule : „Kampania nie została wysłana”. Tym samym zyskujemy możliwość tworzenia grup złożonych z osób, do których wcześniej nie wysłaliśmy kampanii.
Co zrobić, aby kampania e-mailowa nie została potraktowana jako spam
Czy zastanawialiście się kiedykolwiek, jak to się dzieje, że wiadomości spam, a także (od czasu do czasu) maile, które spamem nie są, trafiają automatycznie do folderu \\\'Spam\\\'? Wiedza na temat mechanizmów rządzących programami antyspamowymi (takimi jak Spam Assassin) pozwoli uniknąć sytuacji w której twoja kampania e-mail marketingowa zostanie potraktowana w ten nieładny sposób.
Rząd spróbuje ograniczyć spam
Do prac nad nowelizacją prawa telekomunikacyjnego przystąpiło PiS oraz Ministerstwo Infrastruktury. Prawo i Sprawiedliwość chce w swoim projekcie zawrzeć zapis o uznawaniu za spam nie tylko maili o charakterze handlowym, ale także niechcianych wiadomości rozsyłanych przez organizacje charytatywne i polityczne.
Jak budować efektywną bazę adresową
Na blogu Pawła Kądzielawskiego, specjalisty ds. e-mail marketingu i redaktora serwisu infomail.pl ukazał się interesujący wpis, dotyczący sposobów promowania newslettera.
E-mail już z video!
Firma Good Mail opracowała technologią pozwalającą na umieszczenie klipu video bezpośrednio w wiadomości e-mail. Oznacza to, że odbiorcy e-maili nie będą musieli klikać w żadne dodatkowe linki, które przenosiłyby ich na strony internetowe, na których umieszczony jest film, który chcemy, by obejrzeli. Oglądnięcie go będzie możliwe w każdym kliencie pocztowym - zarówno stacjonarnym, jak i tym zlokalizowanym w sieci.
Analiza odbijanych wiadomości
FreshMail wprowadza nową funkcjonalność pozwalającą efektywnie zarządzać odbiciami (zwrotami), jakie są nieodzownym elementem każdej wysłanej kampanii e-mail marketingowej.