Rząd spróbuje ograniczyć spam
Do prac nad nowelizacją prawa telekomunikacyjnego przystąpiło PiS oraz Ministerstwo Infrastruktury. Prawo i Sprawiedliwość chce w swoim projekcie zawrzeć zapis o uznawaniu za spam nie tylko maili o charakterze handlowym, ale także niechcianych wiadomości rozsyłanych przez organizacje charytatywne i polityczne.
E-mail już z video!
Firma Good Mail opracowała technologią pozwalającą na umieszczenie klipu video bezpośrednio w wiadomości e-mail. Oznacza to, że odbiorcy e-maili nie będą musieli klikać w żadne dodatkowe linki, które przenosiłyby ich na strony internetowe, na których umieszczony jest film, który chcemy, by obejrzeli. Oglądnięcie go będzie możliwe w każdym kliencie pocztowym - zarówno stacjonarnym, jak i tym zlokalizowanym w sieci.
Darmowe wpisy dla Użytkowników FreshMail
FreshMail rozpoczął współpracę z serwisem Infomail.pl - jedną z największych bibliotek newsletterów oraz e-zinów w Polsce. Specjalnie dla Użytkowników naszego systemu możliwe jest dokonanie darmowego wpisu do katalogu na okres 6 miesięcy w przypadku witryn komercyjnych, a w przypadku serwisów o charakterze non-profit wpis taki jest bezterminowy.
Oblicz ile kosztuje Cię spam
Google uruchomiło w ubiegłą środę aplikacje w formie kalkulatora, który pozwoli oszacować starty firmy spowodowane brakiem odpowiedniej ochrony antyspamowej. Zastanawiałeś się kiedyś ile kosztuje Cię codzienne usuwanie spamu przez Twoich pracowników? Według ubiegłorocznych badań Nucleus Research, amerykańskie firmy tracą rocznie średnio 712 dolarów na jednego pracownika, który część swojego czasu poświęca na czyszczeniu skrzynki. Przeliczając to na skalę ogólnokrajową w USA w ten sposób traci się około 70 miliardów dolarów rocznie.
Skrzynka mailowa na o2? Nie dziękuję
Jakieś 2 tygodnie temu założyłem skrzynkę pocztową na o2.pl. Dziś zalogowałem się do niej po raz pierwszy i oto co ukazało się moim oczom.
Email marketing coraz ważniejszy w mediaplanach
Direct Marketing Association opublikowało raport „Integrated Marketing Media Mix” analizujący rolę mediów elektronicznych w tegorocznych kampaniach reklamowych. Warto zwrócić uwagę na wyniki raportu odnoszące się do e-mail marketingu. Okazuje się, że z pełnego wachlarza mediów elektronicznych email marketing jest najchętniej używaną formą komunikacji z klientami – korzystało z niego ponad 79% kampanii analizowanych w raporcie. Widać też wyraźny trend wzrostowy – ponad 75% osób biorących udział w badaniu korzysta z email marketingu częściej niż 3 lata temu (dla porównania 61% korzysta częściej z wideo online, a 63% z promocji w wyszukiwarkach). Co więcej, aż 81% badanych spodziewa się dalszego wzrostu znaczenia tego medium w kolejnych latach.
Dobre praktyki e-mail marketingu
IAB (Interactive Advertising Bureau) USA opublikowało raport dotyczący podnoszenia standardów i „najlepszych praktyk” stosowanych w e-mail marketingu. W raporcie „Email Data Management Best Practices” główny nacisk położono na ochronę konsumentów, co wiąże się z poprawą skuteczności i jakości e-mail marketingu. Raport stworzono na podstawie badań przeprowadzonych przy rozwiązywaniu kluczowych problemów obecnych w codziennej działalności usługodawców. Zwrócono uwagę na praktyki związane z ochroną prywatności, zgodą na otrzymywanie wiadomości, sposobem ich dostarczenia i bezpieczeństwem zgromadzonych danych.
Słaba kondycja polskich newsletterów
Serwis infomail.pl opracował bardzo ciekawy raport dotyczący jakości newletterów w Polsce. Autorzy badania przeanalizowali e-mailingi 1000 losowo wybranych firm, posiadających na swoich stronach okienko do subskrypcji newslettera.
Jak korzystasz z poczty elektronicznej?
Pytanie to zadała ostatnio amerykańskim internautom Beta Research Corporation w badaniu realizowanym na zlecenie AOL, dotyczącym zwyczajów korzystania z poczty elektronicznej. Niemal 1/4 ankietowanych w czerwcu tego roku przyznała, że sprawdza pocztę zaraz po przebudzeniu. 1/3 z nich stwierdziła, że robi to w ciągu dnia. Pozostali respondenci sprawdzają pocztę o różnych porach, często również w nocy.
Email wciąż najpopularniejszą aktywnością online
Według najnowszego raportu Pew Internet And American Life Project, 60 proc. amerykańskich internautów korzysta codziennie z emaila, co czyni go najpopularniejszą aktywnością online.
Poczta o2.pl blokuje obrazki a FreshMail ujawnia plany
Portal o2.pl wprowadza dodatkowe funkcje w swojej usłudze pocztowej. Dla użytkowników poczty udostępniono cztery nowe funkcje, wśród nich blokowanie obrazków. Funkcja blokowania polega na automatycznym zatrzymywaniu wyświetlanie grafik pochodzących z serwerów trzecich. W praktyce oznacza to, że obrazki wyświetlane będą w wiadomościach od nadawców, których adres znajduje się w książce adresowej właściciela konta pocztowego. Również wysyłki mailingowe pochodzących od reklamodawców o2 będą miały odblokowaną grafikę.
E-mail marketing najbardziej popularny
E-mail marketing - Raport strategiczny IAB Polska Internet 2007„E -mail marketing jest najpowszechniej wykorzystywaną formą marketingu interaktywnego w polskich firmach”, czytamy w opublikowanym niedawno raporcie strategicznym IAB Polska „Internet 2007”. Aż 80 proc. polskich marketerów wykorzystuje różne formy e-mail marketingu w swoich działaniach promocyjnych. Prawie połowa z nich wysyła newslettery. E-mailing jest również najbardziej rozpoznawalnym formatem reklamowym wśród internautów. Popularność ta przekłada się na wzrost świadomości odbiorców dotyczącej wykorzystania poczty elektronicznej w komunikacji marketingowej zarówno po stronie firm, jak i agencji interaktywnych czy wydawców internetowych.
Ponad 80 proc. wszystkich emaili to spam
Tylko jedna na pięć wiadomości e-mail odebranych w marcu przez użytkowników Internetu była do nich prawidłowo zaadresowana. Reszta, średnio 81 proc. wszystkich maili w tym okresie, była spamem wysłanym przez cyberprzestępców - poinformowała firma Symantec w comiesięcznym raporcie "The State of Spam". W marcu poziom niechcianych wiadomości doszedł aż do 88 procent, tym samym bijąc rekord w ilości rozsyłanego spamu.
Słownik e-mail marketingu
Poniżej zamieszczam słownik przydatnych określeń związanych z e-mail marketingiem opracowany przez MarketingSherpa.Niestety na razie dostępny jedynie w wersji angielskiej.