Słaba kondycja polskich newsletterów

Serwis infomail.pl opracował bardzo ciekawy raport dotyczący jakości newletterów w Polsce. Autorzy badania przeanalizowali e-mailingi 1000 losowo wybranych firm, posiadających na swoich stronach okienko do subskrypcji newslettera.

Jak korzystasz z poczty elektronicznej?

Pytanie to zadała ostatnio amerykańskim internautom Beta Research Corporation w badaniu realizowanym na zlecenie AOL, dotyczącym zwyczajów korzystania z poczty elektronicznej. Niemal 1/4 ankietowanych w czerwcu tego roku przyznała, że sprawdza pocztę zaraz po przebudzeniu. 1/3 z nich stwierdziła, że robi to w ciągu dnia. Pozostali respondenci sprawdzają pocztę o różnych porach, często również w nocy.

Email wciąż najpopularniejszą aktywnością online

Według najnowszego raportu Pew Internet And American Life Project, 60 proc. amerykańskich internautów korzysta codziennie z emaila, co czyni go najpopularniejszą aktywnością online.

Poczta o2.pl blokuje obrazki a FreshMail ujawnia plany

Portal o2.pl wprowadza dodatkowe funkcje w swojej usłudze pocztowej. Dla użytkowników poczty udostępniono cztery nowe funkcje, wśród nich blokowanie obrazków. Funkcja blokowania polega na automatycznym zatrzymywaniu wyświetlanie grafik pochodzących z serwerów trzecich. W praktyce oznacza to, że obrazki wyświetlane będą w wiadomościach od nadawców, których adres znajduje się w książce adresowej właściciela konta pocztowego. Również wysyłki mailingowe pochodzących od reklamodawców o2 będą miały odblokowaną grafikę.

E-mail marketing najbardziej popularny

E-mail marketing - Raport strategiczny IAB Polska Internet 2007„E -mail marketing jest najpowszechniej wykorzystywaną formą marketingu interaktywnego w polskich firmach”, czytamy w opublikowanym niedawno raporcie strategicznym IAB Polska „Internet 2007”. Aż 80 proc. polskich marketerów wykorzystuje różne formy e-mail marketingu w swoich działaniach promocyjnych. Prawie połowa z nich wysyła newslettery. E-mailing jest również najbardziej rozpoznawalnym formatem reklamowym wśród internautów. Popularność ta przekłada się na wzrost świadomości odbiorców dotyczącej wykorzystania poczty elektronicznej w komunikacji marketingowej zarówno po stronie firm, jak i agencji interaktywnych czy wydawców internetowych.

Ponad 80 proc. wszystkich emaili to spam

Tylko jedna na pięć wiadomości e-mail odebranych w marcu przez użytkowników Internetu była do nich prawidłowo zaadresowana. Reszta, średnio 81 proc. wszystkich maili w tym okresie, była spamem wysłanym przez cyberprzestępców - poinformowała firma Symantec w comiesięcznym raporcie "The State of Spam". W marcu poziom niechcianych wiadomości doszedł aż do 88 procent, tym samym bijąc rekord w ilości rozsyłanego spamu.

Słownik e-mail marketingu

Poniżej zamieszczam słownik przydatnych określeń związanych z e-mail marketingiem opracowany przez MarketingSherpa.Niestety na razie dostępny jedynie w wersji angielskiej.