Kolejne nowe funkcjonalności w zarządzaniu subskrybentami

Do FreshMaila dodaliśmy nową funkcjonalność w zarządzaniu subskrybentami, znacznie ułatwiającą zarządzanie bazami, do których często dodajemy nowe adresy.

Poczta o2.pl blokuje obrazki a FreshMail ujawnia plany

Portal o2.pl wprowadza dodatkowe funkcje w swojej usłudze pocztowej. Dla użytkowników poczty udostępniono cztery nowe funkcje, wśród nich blokowanie obrazków. Funkcja blokowania polega na automatycznym zatrzymywaniu wyświetlanie grafik pochodzących z serwerów trzecich. W praktyce oznacza to, że obrazki wyświetlane będą w wiadomościach od nadawców, których adres znajduje się w książce adresowej właściciela konta pocztowego. Również wysyłki mailingowe pochodzących od reklamodawców o2 będą miały odblokowaną grafikę.

Wysyłaj perfekcyjne newslettery

Darmowy e-book od FreshMail

"21 parametrów do sprawdzenia zanim wyślesz kampanię"

Nowe funkcjonalności w zarządzaniu subskrybentami

FreshMail wprowadził dwie nowe funkcjonalności dotyczące zarządzania subskrybentami. Po pierwsze dodaliśmy możliwość zarządzania wypisami oraz możliwość określenia częstotliwości otrzymywania wiadomości przez odbiorców.

Nowe możliwości modułu Google Analytics

Zgodnie z obietnicami rozbudowaliśmy moduł współpracy FreshMaila z systemem Google Analytics.Obecnie dodaliśmy funkcjonalność dla zaawansowanych użytkowników. Dzięki niej będziesz mógł z łatwością oznaczyć, które z linków w Twojej wysyłce mają być śledzone przez system Google Analytics.Ponad to umożliwiliśmy Ci także samodzielne określenie sposobu w jaki ma być opisywany Twój link dla systemu statystyk.

Jaka jest optymalna szerokość emaila

E-mail marketing - optymalna szerokość mailaWśród wielu czynników decydujących o skuteczności kampanii e-mail marketingowej jednym z najważniejszych jest właściwy wygląd i kompozycja tego, co otrzymuje odbiorca. Jednym z parametrów wyglądu jest szerokość e-maila i właśnie optymalnej szerokości dotyczyć będzie ten wpis.

Jak pokonać blokadę wyświetlania obrazków w programach pocztowych

Większość programów pocztowych oraz webmaili domyślnie blokuje wyświetlanie grafiki.

Raport – zastosowanie CSS w e-mail marketingu

Pierwsze na polskim rynku wszechstronne badanie pocztowych aplikacji desktopowych i webowych pod kątem prawidłowego wyświetlania newsletterów przeprowadził zespół Freshmail. Webdeveloperzy kodując e-maile HTML z użyciem technologii CSS bardzo często napotykają na problemy. Brak dobrego wsparcia dla CSS przez aplikacje pocztowe sprawia, że przygotowanie poprawnie wyświetlającego się e-maila HTML czasami graniczy z cudem.

Google Analytics i FreshMail

FreshMail jako pierwszy system do e-mail marketingu w Polsce postanowił wykorzystać potencjał narzędzi pakietu Google Analitycs do mierzenia efektywności wysyłanych kampanii. Właśnie udostępniliśmy wszystkim użytkownikom systemu FreshMail moduł Google Analytics w wersji beta. Dzięki niemu linki zawarte w mailingach będą śledzone przez system i uwzględniane w jego raportach.

Jak wysłać załączniki?

System FreshMail nie pozwala na bezpośrednie przesłanie załączników wraz z mailami, ale umożliwia zrobienie tego dużo lepiej i bardziej efektywnie.Wybraliśmy takie rozwiązanie przede wszystkim dlatego, że maile z załącznikami są narażone na blokowanie przez programy antywirusowe i antyspamowe. Aby tego uniknąć, a jednocześnie móc przesyłać załączniki, wprowadziliśmy rozwiązanie polegające na przesyłaniu plików na serwer, z którego następnie pobierają je Twoi odbiorcy.

E-mail marketing najbardziej popularny

E-mail marketing - Raport strategiczny IAB Polska Internet 2007„E -mail marketing jest najpowszechniej wykorzystywaną formą marketingu interaktywnego w polskich firmach”, czytamy w opublikowanym niedawno raporcie strategicznym IAB Polska „Internet 2007”. Aż 80 proc. polskich marketerów wykorzystuje różne formy e-mail marketingu w swoich działaniach promocyjnych. Prawie połowa z nich wysyła newslettery. E-mailing jest również najbardziej rozpoznawalnym formatem reklamowym wśród internautów. Popularność ta przekłada się na wzrost świadomości odbiorców dotyczącej wykorzystania poczty elektronicznej w komunikacji marketingowej zarówno po stronie firm, jak i agencji interaktywnych czy wydawców internetowych.

Nowe funkcjonalności systemu FreshMail

Do systemu FreshMail dodaliśmy cztery nowe użyteczności: możliwość załączania obrazków w treści maila; realizacja wysyłek okresowych; videopomoc; API (ang. Application Programming Interface).

Ponad 80 proc. wszystkich emaili to spam

Tylko jedna na pięć wiadomości e-mail odebranych w marcu przez użytkowników Internetu była do nich prawidłowo zaadresowana. Reszta, średnio 81 proc. wszystkich maili w tym okresie, była spamem wysłanym przez cyberprzestępców - poinformowała firma Symantec w comiesięcznym raporcie "The State of Spam". W marcu poziom niechcianych wiadomości doszedł aż do 88 procent, tym samym bijąc rekord w ilości rozsyłanego spamu.

Dobre rady dla projektantów e-mailingów, czyli wnioski z badania eye trackingowego

Jakie elementy e-mailowych kreacji reklamowych zauważają internauci, a jakie pomijają wzrokiem? Na co zwrócić szczególną uwagę projektując wygląd newslettera aby zwiększyć jego skuteczność? Jak projektować elementy "call to action"?Na te pytania odpowiadają wyniki eye trackingowego badania kreacji reklamowych przeprowadzonego w lutym 2008 roku przez agencja Symetria.

Open rate oswojony, czyli (prawie) wszystko o wskaźnikach otwarć kampanii mailingowych

Wskaźnik otwarć (open rate) to miara, która nastręcza marketerom wielu problemów. Czym tak właściwie jest? W jaki sposób się ją oblicza? Kiedy zmiany tego wskaźnika traktować jako sukces, a kiedy – sygnał, że w którymś momencie planowania kampanii popełniliśmy błąd? By przynajmniej częściowo rozwiać powyższe wątpliwości - zredagowaliśmy poradnik, który w sposób w miarę przystępny pokrywa szeroki rozmiar tego zagadnienia.

Jak pisać skuteczne emaile, czyli trochę więcej o formie

Wreszcie część właściwa, czyli to, o czym miałem pisać od początku. Pisałem poprzedni odcinek, czyli swego rodzaju wstęp, bo chciałem mieć pewność, że czytając tę część wiecie, skąd się biorą konkretne wskazówki. Lepiej rozumieć niż zapamiętywać. Dzięki temu możecie to zrobić daleko lepiej niż polegając tylko na moich zaleceniach.

Jak pisać skuteczne emaile, czyli o celach, odbiorcach i strategiach.

Pisanie listów do setek, czy tysięcy osób i to listów które mają osiągnąć pewien konkretny mierzalny cel nie jest jednak łatwym zajęciem. Nie znamy osobiście odbiorców, nie możemy odwołać się do wspólnych wspomnień, przeżyć. Musimy za to zmierzyć się z konkurencją wielu innych listów zapełniających ich skrzynki pocztowe.

Dlaczego nasz e-mail marketing może być traktowany jako SPAM?

Sytuacja wygląda tak: na stronie umieszczasz formularz do pobierania adresów e-mail do wysyłki newsleterów. Super, niby wszystko jest jasne i klarowne, a tu nagle okazuje się, że Twoja wysyłka traktowana jest jako SPAM. No i zasadniczo mamy problem. Po pierwsze dlatego, że tracisz w oczach swoich subskrybentów – nikt nie lubi czytać wiadomości, przed którą pojawia się dodatek [SPAM] lub od razu trafia do folderu dla spam poczty. Po drugie za wysyłkę płacisz, a skoro jej efektywność jest niska, to po prostu szkoda Twoich pieniędzy. Aby uniknąć powyższej sytuacji przeczytaj poniższy wpis i poznaj najważniejsze metody tworzenie Malingów, które będą stanowiły efektywny e-mail marketing, a nie kolejny SPAM.

Dlaczego FreshMail, a nie zwykły program pocztowy?

Pamiętam jak moja dziewczyna zapytała mnie kiedyś: "Kochanie, dlaczego ktoś miałby korzystać z FreshMaila - płatnego programu do wysyłki mailingów, zamiast robić to za pomocą zwykłego programu pocztowego?". Pytanie całkiem słuszne i nie da się na nie odpowiedzieć jednym zdaniem. Dlatego postanowiłem opisać tutaj najważniejsze argumenty "za" korzystaniem z systemu FreshMail.

Słownik e-mail marketingu

Poniżej zamieszczam słownik przydatnych określeń związanych z e-mail marketingiem opracowany przez MarketingSherpa.Niestety na razie dostępny jedynie w wersji angielskiej.