Paweł Sala wpis utworzony wpis edytowany
Coraz więcej maili odczytujemy na smartphonach.
Powrót do listy wpisówSprzedaż smartphonów wciąż rośnie, wzrasta też systematycznie liczba odbiorców sprawdzających swoją pocztę e-mail na smartphonach. Co w tej sytuacji powinni zrobić marketerzy? Po prostu “zmniejszyć” swoje kampanie? Czyli przystosować dotychczasowe wysyłki do rozmiarów dotykowego ekranu? Czy może pomyśleć nad całkiem nową strategią dla użytkowników będących non-stop on-line i wszystko sprawdzających na małym ekranie?
Portal Marketing Sherpa opublikował właśnie ciekawy artykuł dotyczący mobilnego e-mail marketingu mówiący o tym jak przyciągnąć użytkowników smartphonów i przystosować do nich e-mail marketing: Mobile Email Marketing: 5 tactics to engage and convert smartphone users.
Według badań Nielsen Company z maja 2011 roku 53% użytkowników smartphonów sprawdza swoja pocztę wielokrotnie w ciągu dnia, 29% kilka razy dziennie, a 66% robi to przynajmniej raz dziennie.
Autor opisuje 5 taktyk, które powinieneś wykorzystać w e-mail marketingu dla użytkowników smartphonów.
1. Zrozum kim sa Twoi odbiorcy.
Sprawdź jaka część Twoich odbiorców odbiera swoją pocztę na smartphonach. Zanim zaczniesz zmieniać dla nich całą komunikację zastanów się czy to oni generują Twój zysk.
2. Zaplanuj swoje przejście na mobile e-mail marketing.
Część marketerów ignoruje odbiorców, którzy sprawdzają pocztę na smartphonach i nie przejmuje się tym jak te wiadomości będą na nich wyglądały, część poprostu "zmniejsza" to co zawsze wysyła, dopasowując to w ten sposób do smartphonów. Skoro jednak coraz więcej użytkowników sprawdza pocztę na smartphonach warto zadbać o wygląd wiadomości na małym ekranie. Pamiętaj jednak, że część osób wiadomości, które uzna za ważne sprawdza jeszcze raz na komputerze.
3. Wykorzystaj komunikację mobilną do zbudowania swojej mobilnej listy subskrybentów.
Urządzenia mobilne dają Ci nowe możliwości zachęcenia subskrybentów do zapisu na listę, wykorzystaj je. Obojętne czy ktoś jest w sklepie czy w restauracji ludzie lubią interakcję. Nakłoń ich do działania od razu, wtedy efekt jest najlepszy. Przykładem może tu być restaurcja, która namiawiała, aby zapisać sie na newsletter będąc na miejscu. Osoby, które to zrobiły, poprzez urządzenia mobilne otrzymywały wiadomość potwierdzającą z propozycją darmowej przystawki.
4. Dopasuj layout do mniejszych ekranów smartphonów.
Ułatw subskrybentowi odbieranie wiadomości bez ciągłego zbliżania i przewijania. Oto kilka rad, o których warto pamiętać:
- ogranicz tekst do jednej kolumny, zalecane są szerokości 320 px lub 450-500 px,
- dopasuj wielkości czcionek: Microsoft i Apple zalecają 16-18 pixels dla tekstu oraz 21-22 px dla nagłówków,
- zostaw odpowiedni odstęp wokół przycisków i linków, tak aby łatwo było w nie kliknąć palcem.
Pamiętaj, że na smartphonach wygląd Twojego mailingu nie jest aż tak istotny jak to czy subskrybenci klikają w poszczególne linki.
5. Dopasuj treść do odbiorców i ich stylu życia.
Pamiętaj, że maile na smartphonach ludzie odbierają podczas innych czynności, ewentualnie jako przerywnik. Ogranicz się więc w treści i skoncentruj na jednej ofercie. Wybierz krótki, chwytliwy temat.
Polecamy przeczytanie całego artykułu na www.marketingsherpa.com.