Renata Gajoch-Bielecka wpis utworzony wpis edytowany
8 sprawdzonych sposobów na wykorzystanie autoresponderów! [infografika]
Powrót do listy wpisówWarto poznać zasady na jakich działają autorespondery i docenić ich znaczenie w email marketingu. Wpisanie autoresponderów na stałe w plan swojej komunikacji online przynosi niesamowitą oszczędność czasu, a także pozwala lepiej dopasować treści komunikacji do konkretnych odbiorców.
Jak sama nazwa wskazuje autorespondery wysyłane są automatycznie i najczęściej są odpowiedzią na jakąś aktywność odbiorcy. W zależności od branży, rodzaju wysyłanych treści i grupy docelowej różnią się możliwości wykorzystania autoresponderów - nasza infografika pomoże Ci poznać część z nich.
Zautomatyzuj swoją komunikację!
Już na samym początku Twojej komunikacji z nowym odbiorcą wyślij autoresponder jako wiadomość powitalną. Jeśli masz do przekazania konkretną wiedzę, która może się przydać użytkownikowi np. instrukcję jak korzystać z Twojego serwisu, możesz stworzyć całą serię wiadomości powitalnych, która będzie wprowadzeniem dla użytkownika.
Autorespondery pozwalają także lepiej dopasować wiadomości do preferencji użytkownika, przez co wspierają sprzedaż i działania lead nurtutingowe. Obserwując zachowanie odbiorców np. to, w jaki link w Twojej wiadomości kliknęli, możesz segmentować swoją bazę danych. Kolejne wiadomości wysyłane już do posegmentowanej bazy są bardziej efektywne, bo lepiej wpasowują się w oczekiwania odbiorców.
Kolejną zaletą korzystania z autoresponderów jest możliwość budowania trwałej relacji z odbiorcami. Badaj opinię o produktach lub Twoich usługach przy pomocy wiadomości email. Możesz też przeprowadzić wirtualną ankietę. Możliwości jest wiele i od Ciebie tylko zależy jak wykorzystasz autorespondery. Wszystko jest w Twoich rękach!